Ženy za volantem méně riskují a nejdou na hranu. Provoz zjemnily, tvrdí dopravní psycholog Walter
Řízení auta vnímá dopravní psycholog Michal Walter jako pozitivní věc. Ve své praxi pracuje se začínajícími řidiči, ale i se seniory, u kterých schopnost řídit auto klesá.
Čtěte také
„Nechtějí se vzdát řidičského průkazu, je to pro ně forma svobody. Jsou to většinou ješitní muži. A jejich manželka, která je mladší a byla by schopna lépe řídit, nemá řidičský průkaz anebo vůbec nejezdila, jim dělá třetí oko a pomáhá v provozu se orientovat,“ vysvětluje v Hovorech na Plusu.
A dodává, že má pro celou situaci zároveň i pochopení, protože jde o ztrátu svobody pohybu.
Právě ženy jsou těmi, které v dopravním provozu méně riskují, nechovají se většinou agresivně a nejdou na hranu. „Provoz zjemnily, chovají se zodpovědně a řídí opatrně.“
Agresivní chování je nešvarem nejen na našich silnicích. „Problém je mezi volantem a sedačkou. Tedy v hlavě řidiče,“ říká dopravní psycholog.
Za formu agresivity považuje i situaci, kdy se na vás zezadu další auto takzvaně „lepí“. Jde o nedodržení bezpečné vzdálenosti, které má ale řešení. „Když držíte přiměřenou rychlost, on za chvilku vyměkne a mezeru si udělá,“ radí Walter.
Radost mu naopak na silnicích dělá to, když se lidé chovají vstřícně a přátelsky. „Když to uděláte někomu vy, on se tak bude chovat k někomu dalšímu. Řetězí se to dál a vypadá to dobře.“
Jaké prohřešky v provozu považuje za nejvíc nebezpečné? A co může u začínajících řidičů způsobit hecování během jízdy s vrstevníky? Poslechněte si celý rozhovor Evy Hůlkové s Michalem Walterem.
Související
-
Když metro brzdí, pohání tím eskalátory. Vídeňský dopravní podnik hledá, jak šetřit energiemi
Ve Vídni pomáhá elektřina z brzdění vlaků metra pohánět například eskalátory a výtahy na několika stanicích najednou. Nejen tím se Vídeň snaží reagovat na klimatické změny.
-
D1 nemá dostatečnou kapacitu, dva pruhy jsou zoufale málo, tvrdí dopravní expert Budský
Jak bezpečná je dálnice D1, na které je v současnosti šest uzavírek? Jsou opravy a modernizace této trasy zvládnuty dobře, nebo jsou pro řidiče nebezpečné?
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Vždycky jsem si přál ocitnout se v románu Julese Verna. Teď se mi to splnilo.
Václav Žmolík, moderátor
Tajuplný ostrov
Lincolnův ostrov nikdo nikdy na mapě nenašel, a přece ho znají lidé na celém světě. Už déle než sto třicet let na něm prožívají dobrodružství s pěticí trosečníků, kteří na něm našli útočiště, a hlavně nejedno tajemství.