Časový harmonogram na jaře nabourala karanténa kvůli pandemii Covid-19. Následně se zhotovitel musel vypořádat s komplikacemi při výstavbě násypového tělesa u Hlušovic. Původní termín tak nebude možné dodržet. Prodloužení výluky však nakonec nebude nijak dramatické.

„Rašelina a jíly, které musely být odtěženy, se vyskytovaly ve větší mocnosti než předpokládal projekt. Vzhledem k většímu množství odtěženého materiálu a s tím souvisejícímu většímu množství nového materiálu na vytvoření nového násypového tělesa, dojde ke zpoždění oproti plánu,“ vysvětlil Karel Veškrna, vedoucí investičního úseku Stavební správy východ Správy železnic.

Výluka v úseku Olomouc hlavní nádraží – Šternberk měla původně skončit 12. prosince. „Ukončena bude 21. prosince,“ informoval Deník Karel Veškrňa.

Tunel pro cyklostezku pod železničním koridorem u Červenky
Díra u Červenky. Pod rychlíkovou tratí už protlačili tunel pro cyklostezku

Část nádraží ve Šternberku zprovozní letos

Práce nyní probíhají v celém modernizovaném úseku regionální železnice, kde je již vidět nový svršek a nové mosty. Pracuje se na trakčním vedení a sdělovacím a zabezpečovacím zařízení. Ve stanicích se již rýsují nová nástupiště.

„Z důvodu bezbariérového přístupu jsou nástupiště prováděna s výškou hrany 550 milimetrů,“ popisoval Veškrňa.

Rekonstrukce Věžní ulice ve Šternberku, září 2020
Uzavírka ve Šternberku se hodně protáhne. Naštvaní řidiči kritizují tempo stavby

Správa železnic upozornila, že trakční vedení na trati bude od okamžiku instalace pod napětím.

„Při nerespektování pravidel pohybu v okolí stavby, neoprávněném vstupu na staveniště a nedodržování bezpečnostních opatření hrozí nebezpečí úrazu elektrickým proudem,“ varovala.

Ve stanicích již vznikají nové přístřešky a práce probíhají na nádražních budovách. Část výpravní budovy ve Šternberku bude otevřena již v prosinci.

„A to výdejna jízdenek a sociální zařízení,“ sdělil Veškrňa.

V příštím roce se stavbaři přesunou na další elektrifikovaný úsek regionální železnice směrem na Uničov. Stavba by měla být dokončena v prosinci 2021.

Modernizace Dluhonické spojky na železniční trati u Přerova. Na most "rámusák"  dorazil největší jeřáb v ČR. 24. září 2020
Takto se mění trať u Přerova: nový nadjezd i náhrada za "rámusák"

Olomouc - Uničov za 17 minut

Na kolejích dojde ke zvýšení kapacity a zvýšení maximální rychlosti na 160 kilometrů za hodinu. Na trati číslo 290 se s touto rychlostí počítá mezi Olomoucí a Uničovem. Dál na Šumperk bude nižší.

Urychlí se spojení z obcí Troubelice, Nová Hradečná, Libina a Hrabišín do Olomouce o 10 až 25 minut.

Jízdní doba osobních vlaků mezi Olomoucí a Uničovem se zkrátí na 26, respektive 28 minut.

„Ve špičkách pracovních dnů je doplní spěšné vlaky, které zvládnou cestu mezi oběma stanicemi dokonce za 17 minut," informovala Správa železnic.

Vizualizace VRT Přerov - Bohumín. Drahotuše
Vysokorychlostní trať z Přerova do Ostravy už se chystá. Má i odhad zahájení

ČD: Nabízíme moderní bezbariérové vlaky

Kraj v letošním roce hledá, kdo bude jezdit na elektrické trakci od roku 2023 následujících 10 let.

Nabídku na atraktivní soubor „Elektrická síť – střed a Elektrická síť – nová infrastruktura“, kterou se rozumí právě elektrizace tratě Olomouc - Uničov - Šumperk s termínem dokončení koncem roku 2022, podaly nakonec jen České dráhy.

Dopravce zatím nechce zakázku, přesněji předloženou nabídku, detailněji komentovat.

„Olomouckému kraji nabízíme moderní bezbariérové vlaky, které budou vybavené nejmodernějším evropským zabezpečovacím systémem ETCS a nabídnou cestujícím veškerý komfort - klimatizaci, Wi-Fi atd,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová na dotaz týkající se samotných vlakových souprav.