INZERCE

Prodej vozů v AAA Auto. Foto: archiv redakce

Firmy reagují na vládní rozhodnutí. AAA zavádí opět online prodej s doručením vozů až domů

Po letošním již druhém uzavření prodejních prostor na pobočkách kvůli opatřením vlády proti šíření koronaviru síť AAA AUTO převedla veškeré své kapacity na zajištění prodeje vozů on-line a přes call centrum. Automobily budou následně zákazníkům bezplatně doručeny až do jejich bydliště nebo mimo pobočku. Síť AAA AUTO již od března pravidelně desinfikují vozy i pobočky a kontroluje zdravotní stav svých zaměstnanců.

Okamžitou reakci některých firem vyvolala vládní opatření kvůli sílící vlně koronavirové pandemie. Největší síť prodejen ojetých automobilů AAA Auto, stejně jako na jaře oznámila, že najíždí na on-line prodej a ještě více bude vozy dezinfikovat. Vozy, které si potenciální zákazníci vyberou jim zaměstnanci doručí vydezinfikované až domů. Na zajištění doručování vozů firma přesunula veškeré kapacity prodejců. Jen v Praze jde o zhruba 100 pracovníků, ve zbytku republiky o zhruba pět stovek dalších.

„S online prodejem máme zkušenosti již z prvního lockdownu, kdy se nám dařilo takto prodávat až 350 aut týdně,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě AAA AUTO. Kromě desinfekce vozů i poboček firma pravidelně desinfikuje a kontroluje zdravotní stav svých zaměstnanců. Testovací jízdy provádějí prodejci, kteří dodržují všechny hygienické zásady, striktně kontrolované společností. „Pokud se lidé ke koupi vozu teprve rozhodují, chtěla bych připomenout, že individuální cestování vlastním vozem namísto veřejné dopravy je v době různých epidemií jedním z nejúčinnějších opatření, která pomáhají se nákaze vyhnout,“ poznamenala Topolová.

Na nedávné konferenci, kde firma hodnotila dosavadní letošní obchodní výsledky také zaznělo, že novým zajímavým dopadem pandemie je vyšší věk „prvořidičů“ nebo těch, kteří si po létech obnovují řidičský průkaz. „Je to patrné zejména ve městech nad 100.000 obyvatel, kde si řada lidí dosud vystačila s městskou dopravou. Je také patrné, že tito lidé nepožadují speciální výbavu automobilů a sáhnou po základních modelech, kde nejsou velké displeje. Vystačí si s posilovačem řízení, klimatizací a rádiem,“ řekl Petr Vaněček.

Coronavirus změnil i prodej ojetin, přesto se prodeje vrací na 90 % původního stavu

Firma proto nyní rozšířila nabídku i v sekci vozů nižších cenových kategorií. „Na tisíce dalších vozů nyní poskytujeme slevy. Pro pořízení auta na splátky vám umíme zajistit u našich renomovaných partnerů úvěry výhodnější než v bance,“ dodala Topolová.

Jiří Reichl