Po půl roce od prvního hromadného přesunu na práci z domova se tam lidé opět vrací. Zatímco na jaře se to týkalo přibližně třetiny zaměstnanců, nyní to bude pravděpodobně méně. Pokud to nenakáže stát, k úplnému odříznutí od pracoviště na měsíce nedojde. Podniky si totiž díky předchozí zkušenosti vytvořily hybridní modely organizace práce, které zajistí, aby se lidé v kancelářích střídali či méně potkávali. Na druhou vlnu jsou podle svých zástupců i expertů lépe připravené i po technické stránce. V čem jsou ovšem stále na začátku, je právní stránka věci. Jen málo firem přispívá zaměstnancům na náklady spojené s prací z domova a málo z nich pomáhá s vybavením jejich pracoviště.

Podruhé víc individuálně

Organizace práce z domova bude mít ve druhé vlně ve firmách takovou podobu, která se osvědčila a vyladila v té první a pak i během léta. Některým firmám se home office osvědčil tak, že ho zavedly nastálo. Podle průzkumu společnosti LMC, která provozuje portály Práce.cz a Jobs.cz, má nyní možnost práce z domova 34 procent lidí, což je o 16 procentních bodů více než před pandemií.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.