Práce z domova se stala fenoménem roku 2020, výhody přináší zaměstnancům i zaměstnavatelům

Rok 2020 se zapíše do historie kvůli pandemii koronaviru, jisté je ovšem i to, že se bude na toto období vzpomínat také jako na milník ve změně způsobu zaměstnávání lidí.


Homeworking neboli práce z domova je ve vyspělých státech již řadu let běžnou formou zaměstnání, ve druhé polovině letošního roku se stala velmi populární i v České republice. "Možnost pracovat z domova umožňuje dobře nejen tuzemská legislativa, ale i moderní technologické novinky, které i u pracovníků na home office dokáží zajistit potřebnou vysokou efektivitu různých pracovních aktivit," upozorňuje Richard Baar, CEO a zakladatel společnosti Daktela.


Dle říjnového průzkumu Národohospodářského ústavu AV ČR přešla téměř třetina českých pracovníků letos na jaře během první vlny epidemie koronaviru na práci z domova a totéž lze očekávat i nyní na podzim během druhé vlny. Pro zaměstnavatele je v tomto způsobu zaměstnávání výhodné, že mohou využívat menší kancelářské prostory než dosud a ušetří tak za jejich nájem.

U zaměstnanců je zase homeworking oblíbený, protože umožňuje přirozeněji skloubit pracovní a rodinný život.

Jistá rizika přináší tzv. home office zejména na straně zaměstnavatelů, kteří jsou nuceni více sledovat zabezpečení firemních dat a především se potýkají s dodržováním pracovního režimu. "Problém s udržením efektivity práce i u homeworkingu se dá dnes vyřešit velmi elegantně pomocí sofistikovaných komunikačních systémů. Například systém Daktela umožňuje vedoucím pracovníkům efektivně řídit i ty zaměstnance, kteří pracují z domova. Snadno a rychle totiž zjistí, kdo na čem pracuje, kolik toho je již hotovo a co zbývá. Vše lze na jednom místě kontrolovat, měřit i řešit. Úkoly je možné přidělovat jednotlivcům i konkrétním týmům a v jakékoli fázi řešení úkolu lze práci flexibilně předávat mezi sebou včetně interních komentářů," říká Richard Baar ze společnosti Daktela a dodává: "Náš systém umožňuje obecně práci na dálku pro zákaznická centra, e-shopy, prodejce nebo obchodníky."


V automatických komunikačních systémech lze pro větší přehlednost ke každému požadavku připojit předešlou komunikaci, ať už probíhala formou emailů, SMS, sociálních sítí nebo interních komentářů.


K dispozici jsou všechny přílohy i nahrávky hovorů. V případě využití technologie speech-to-text pak můžete mít rovnou i přepis těchto nahrávek s možností rychlého vyhledávání. Orientace v situaci, která se právě řeší nebo se naopak řešila dříve, je tak pro kohokoliv velmi rychlá. Oblibu práce z domova navíc potvrzuje řada aktuálních statistik a průzkumů, dle nichž se až 90 procent zaměstnanců obává návratu původního způsobu práce a ztráty flexibility a chtěli by možnosti homeworkingu do budoucna spíše rozšířit.


O Daktele:

Daktela má pobočky v České republice, na Slovensku, v Polsku, ve Spojeném království, v Dubaji a nově také na Filipínách, nicméně je schopna dodat svůj systém i v dalších zemích. Nabízí zákazníkům komplexní telekomunikační služby, kde základem je vlastní komunikační software Daktela, k němuž dodává i hlasové a SMS služby v rámci celé Evropy a mnoha dalších států. V roce 2020 překročila hranici 800 spokojených zákazníků všech velikostí.


Kontakt:

e-mail: k.marek@volny.cz

Klíčová slova ČR-práce-koronavirus-společnost-komunikace-internet-firmy-Daktela

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Média, společnost a životní styl
Obchod, marketing
IT, telekomunikace
Zdravotnictví

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.