Kluzká, slepé zatáčky, nahoru a dolů – reakce závodníků na trať v Portimãu

Formule 1 absolvuje premiéru na portugalském okruhu Algarve v Portimãu. Nadšeně očekávaná premiéra v silně improvizované sezoně se vyznačuje především respektem ze strany samotných pilotů. Tady jsou jejich reakce.

Štítky: GP Portugalska Zveřejněno 23. 10 2020 — Tomáš Richtr

Okruh dlouhý 4 653 metrů se vyznačuje výrazně proměnlivým přetížením, čímž si vysloužil přezdívku ‘horská dráha’.

“Přetížení je neuvěřitelné,” řekl očekávaný držitel sedmi titulů mistra světa Lewis Hamilton. “Je tu tolik míst, ve kterých nevidíte, kam se jede.”

Okruh má pro premiéru F1 navíc nový asfaltový povrch. “Připomnělo mi to ruské Soči nebo americký Austin, když jsme tam poprvé závodili,” řekl pilot Mercedesu Valtteri Bottas. Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel vyjádřil vůči trati velký respekt.

“Velká, ale stejná výzva pro všechny. Je parádní, že v současné době máme více tratí, které jsou úžasné. Vypadá to, že je na světě spousta úžasných okruhů. Musíme si jen vybrat ty správné,” uvedl Vettel. Týmový kolega Charles Leclerc netajil  nadšení:

“Tahle trať je úžasná! Chvíli mi trvalo, než jsem našel tu správnou stopu. Není vidět na vrcholy zatáček. Ale když si člověk najde správnou stopu, je to úžasné. Hodně to ale klouže.” Což je faktor, na který poukazují prakticky všichni závodníci.

“Přál bych si jen více přilnavosti!” hořekoval kanadský pilot týmu Racing Point Lance Stroll. “Ale okruh je úžasný a jeho konfigurace hodně zábavná!”

“Dnes to bylo náročné. Tahle trať je jako horská dráha, nahoru a dolů. Velká zábava,” pochvaloval si pilot Renaultu Esteban Ocon a nejinak na tom byl držitel stupňů vítězů na Nürburgringu Daniel Ricciardo: “Tahle trať je úžasná. Nahoru a dolů. Hodně slepých zatáček.”

Ital Antonio Giovinazzi zná okruh z formule 3. “Ale jet na ni ve voze F1 je úplně jiný zážitek,” uznal závodník Alfy Romeo. “Je hodně těžké se ji naučit,” uznal Romain Grosjean z týmu Haas, který neabsolvoval žádnou přípravu na simulátoru a jeho první zkušenost s dráhou byla až na začátku prvního tréninku. Jeho kolega Kevin Magnussen ale nadšený nebyl:

“Hodně to klouže. Kdyby tahle trať a pneumatiky měly přilnavost, bylo by to úžasné.”

Program zkomplikovala povinnost vyzkoušet prototyp pneumatik Pirelli pro příští rok.

“Asi to pomohlo Pirelli, ale nám ne,” komentoval lakonicky Romain Grosjean.

Nová elektrická rallycrossová série chce uskutečnit 15 závodů za víkend