Novinky

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

  • 08.04.2024 Bad Další Albonovo poškozené šasi letí do Silverstonu.

Facebook Instagram

Power má pole position, uchazeči o titul začnou zezadu

Power má pole position, uchazeči o titul začnou zezadu

Firestone Grand Prix of St. Pete – kvalifikace

Podeváté z třinácti pokusů ovládl kvalifikaci v St. Petersburgu Australan Power. Pro tým Penske je to dohromady desáté pole position na okruhu v ulicích floridského letoviska. Tým má na této trati na kontě devět vítězství. Power, i přes kvalifikační dominanci v St. Petersburgu, zde ale vyhrál jen dvakrát.

A po kvalifikaci se nechal slyšet, že by se případně vítězství vzdal, pokud by to pomohlo stájovému kolegovi Newgardenovi k titulu. Brzy třicetiletý rodák z Tennessee nebude mít lehký úkol. Na Dixona ztrácí propastných 32 bodů, navíc kvalifikace rozhodla, že do závodu odstartuje až z osmé příčky. Dixon bude ovšem až za ním – kvalifikoval se jako jedenáctý.

Už v úvodní části skončila kvalifikace třeba pro vítěze Indy500 Satóa, Paloua, kterému v tréninku patřil třetí čas, či debutanta McLaughlina. V první kvalifikační skupině zajel nejlepší čas Hinchcliffe (1:00,652), společně s ním skončili na postupových příčkách také Harvey, Newgarden, Dixon, Pagenaud a Rossi. Druhou kvalifikační skupinu ovládl Herta (1:00,661) před VeeKayem, Powerem, Bourdaisem, O´Wardem a Askewem.

Jack Harvey má na kontě další velmi dobrý kvalifikační výsledek. Foto: IndyCar

V semifinále kromě obou soupeřů v boji o titul skončili také Pagenaud, Askew, nejlepší nováček letošní sezony VeeKay a Francouz Bourdais. I tak to ale pro tým A.J. Foyta znamenalo výrazné kvalifikační zlepšení oproti tomu, jak se stáji dařilo v průběhu sezony.

Nejrychlejší byl v prostřední části kvalifikace Power (1:00,332). Za ním se umístili Herta, O´Ward, Harvey, Hinchcliffe a Rossi.

Přestože měl v závěru kvalifikace Herta navíc k dobru jednu červenou sadu pneumatik, nedokázal překonat Powera, který na použitých gumách zajel o 14 setin lepší čas a získal svoje už 62. pole position v kariéře. Do první řady se kvalifikoval Rossi, který byl o setinu rychlejší než stájový kolega Herta.

Tým Michaela Andrettiho bude mít v prvních dvou řadách trojnásobné zastoupení, Hinchcliffe ukázal, že i přes to, že letos odjel pouze několik závodů, neztratil nic na rychlosti, a připsal si čtvrtý čas. Za ním skončili Harvey a O´Ward z týmu Arrow McLaren SP, který vloni po sezoně propustil právě Hinchcliffea.

p. jezdec tým motor čas odstup
1. Will Power Team Penske Chevrolet 1:01,0369  
2. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 1:01,1730 + 0.136
3. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda 1:01,1815 + 0.145
4. James Hinchcliffe Andretti Autosport Honda 1:01,3626 + 0.326
5. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 1:01,3675 + 0.331
6. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 1:01,7725 + 0.736
7. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 1:00,8102 Top 12
8. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 1:00,8676 Top 12
9. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:00,8837 Top 12
10. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet 1:00,9772 Top 12
11. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 1:01,0283 Top 12
12. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 1:01,2298 Top 12
13. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 1:00,9423 1. skupina
14. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 1:01,1609 2. skupina
15. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 1:00,9619 1. skupina
16. Álex Palou Dale Coyne Racing Honda 1:01,1630 2. skupina
17. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 1:01,1458 1. skupina
18. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda 1:01,1797 2. skupina
19. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 1:01,1732 1. skupina
20. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 1:01,2425 2. skupina
21. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 1:01,6409 1. skupina
22. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda 1:01,5224 2. skupina
23. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda 1:01,6833 1. skupina
24. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 1:21,7909 2. skupina

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar