Témata
Reklama

Rozšíření sortimentu výrobků i zákaznické základny

V srpnu letošního roku převzala jihoněmecká strojírenská společnost Emag dolnofranckou společnost Scherer Feinbau se sídlem v Alzenau – specialistu na CNC vertikální soustruhy a vertikální soustruhy na hřídele.

Reklama
Reklama
Reklama
Skupina Emag je dnes jedním z mála výrobců, kteří svými výrobními systémy pokrývají celý procesní řetězec od měkkého až po tvrdé obrábění a mohou se pochlubit nemalými aplikačními znalostmi. Převzetím společnosti Scherer pokračuje na této cestě k úspěchu. (Zdroj: Emag

)

Již více než 40 let vyvíjí firma Scherer efektivní výrobní řešení pro automobilový, letecký a kosmický, strojírenský a slévárenský průmysl – od třískového obrábění až po manipulaci s díly a automatizaci. Největší důraz je kladen na CNC vertikální soustruhy pro obrobky o průměru 160 až 550 mm a centra pro soustružení hřídelí pro obrobky o průměru 250 až 350 mm. Klasickou aplikací pro firmu Scherer je vysoce efektivní sériová výroba brzdových kotoučů. Zde se specialisté firmy spoléhají na stroje, které byly optimalizovány přímo pro brzdové kotouče a získaly proto vysokou úroveň přijetí na trhu. Dvě platformy strojů umožňují obrábění na různých, jednoduše automatizovaných výrobních linkách odpovídajících kapacitě a prostorovému uspořádání hal zákazníků.

Výhody pro Scherer a Emag

Ze současného převzetí těží oba partneři: Na jedné straně je prodej CNC vertikálních soustruhů od firmy Scherer po celém světě zajišťován společností Emag. Dobré globální propojení společnosti Emag v automobilovém průmyslu je ideálním předpokladem pro budoucí úspěch. Rovněž celosvětová servisní síť společnosti bude v budoucnu k dispozici jako kontaktní místo pro zákazníky společnosti Scherer. Na druhé straně Emag převzetím rozšiřuje své technologické know-how. Svou roli přitom hrají především již zmíněné zkušenosti v oblasti obrábění brzdových kotoučů, jak potvrzuje Markus Heßbrüggen, generální ředitel skupiny Emag: „V posledních letech vyvinula společnost Scherer řadu robustních řešení pro tuto aplikaci, která bude mít i v budoucnu velký význam pro automobilový průmysl – napříč všemi typy pohonů. Od této zkušenosti si slibujeme nové tržní a rozvojové impulsy.“

Zaměření na technologické know-how

Společnost Scherer Feinbau byla založena roku 1978 ve městě Mömbris a od roku 2012 je součástí skupiny Chiron se sídlem v Tuttlingenu. S účinností od 1. srpna 2020 byla společnost Scherer převzata společností Emag. Tímto způsobem pokračují odpovědní pracovníci společnosti Emag v dlouhodobé strategii, protože v posledních několika desetiletích se této společnosti se sídlem v Salachu u Göppingenu opakovaně podařilo pomocí promyšlené strategie rozšířit své vlastní know-how a postavení na trhu. „Díky tomu je skupina Emag dnes jedním z mála výrobců, kteří svými výrobními systémy pokrývají celý procesní řetězec od měkkého až po tvrdé obrábění a mohou se pochlubit nemalými aplikačními znalostmi. Převzetím společnosti Scherer pokračujeme na této cestě k úspěchu,“ uvedl Heßbrüggen.

-IS-

Zdroj: Tisková zpráva Emag. Zpracováno redakcí.

Reklama
Firmy
Související články
McLaren Racing se připravuje na novou sezónu

Pro letošní rok stáj McLaren Formule 1 investovala do nových technologií. Jak se tento krok projeví ve výrobě komponent závodních monopostů se s ohledem na typ pořízeného stroje a jeho výrobce Mazak, dá celkem dobře predikovat. Jaký to však bude mít vliv na úspěšnost stáje jako takové v nadcházejícím ročníku soutěže, to je již pohledem do křišťálové koule i s ohledem na hygienická opatření v souvislosti s koronavirem.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Související články
Implementace inovací napříč obory

Tradiční způsoby práce se mění zejména kvůli stále většímu zapojení moderních technologií a inovačních řešení. Mnoho odvětví se v současnosti nachází na prahu nové éry – dokazují to i nejnovější průzkumy. Podle těch se v Česku chystá v dalších letech investovat do digitalizace 53 % firem a do inovací až 65 %, nejvíce těch průmyslových. Slibují si od toho nejen jejich další růst a udržení kroku s dobou, ale také zvýšení efektivity a produktivity ve spojení se snížením nákladů. Budoucnost českých firem tedy spočívá v inovacích, níže uvádíme několik z nich z různých oblastí podnikání, které se nebály využít příležitosti a nabízí zajímavá řešení.

Premiéra skvostů na e-Salonu 2023

Přehlídka čisté mobility e-Salon 2023 bude opět prezentovat nejnovější modely a technologie. Pátý ročník, který proběhne ve dnech 9. až 12. listopadu v PVA Expo Praha bude co do množství vystavovaných exponátů a prezentovaných značek nejbohatší ze všech dosavadních ročníků. A také bude plný unikátů, které se v České republice představí vůbec poprvé.

Skový nárůst dobíjecích stranic EV

Od roku 2026 musí být podle EU na každých 60 kilometrech páteřní evropské sítě dobíjecí stanice s minimálním výkonem 400 kW. O dva roky později má být pro nákladní automobily a autobusy dobíjení k dispozici každých 120 kilometrů. Česká infrastruktura je ale podle Ministerstva průmyslu prý již nyní nadprůměrná.

Více než každé desáté nově prodané auto v EU je na elektřinu

Podíl EV na evropském trhu se zvýšil téměř o čtvrtinu původního podílu z minulého roku. Celý evropský trh s novými auty má ovšem stále vleklé potíže, alespoň ve srovnání s předcovidovým obdobím do roku 2019. Zatímco auta na elektřinu se čím dál silněji zabydlují v evropské flotile nových vozů, podíl dieselových motorů nadále klesá a společně s auty na benzín klesl meziročně o 3 %. Tím nová auta se spalovacími motory tvoří už jen těsnou většinu - necelých 53 %. Vyplývá to z aktuálních dat Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA).

Pro parkování a dobíjení vozů v garážích chybí legislativa

Počty elektromobilů postupně rostou, avšak veřejná dobíjecí infrastruktura zaostává, a to včetně rezidenčních i kancelářských a průmyslových budov. Rizika rychlého řešení představují zejména podzemní garáže, které je nutné projektovat od základu s ohledem na bezpečnost. Platná a na současný stav aktualizovaná legislativa ale chybí. 

Reklama
Předplatné MM

Dostáváte vydání MM Průmyslového spektra občasně zdarma na základě vaší registrace? Nejste ještě členem naší velké strojařské rodiny? Změňte to a staňte se naším stálým čtenářem. 

Proč jsme nejlepší?

  • Autoři článků jsou špičkoví praktici a akademici 
  • Vysoký podíl redakčního obsahu
  • Úzká provázanost printového a on-line obsahu ve špičkové platformě

a mnoho dalších benefitů.

... již 25 let zkušeností s odbornou novinařinou

      Předplatit