Český vozový park je jedním z nejstarších v EU, firemní flotily naštěstí jeho stáří snižují

Průměrné stáří osobních automobilů na českých silnicích se podle Svazu dovozců automobilů (SDA) zvýšilo na aktuálních 15,11 roku. Na tomto vývoji se negativně projevuje i skladba dovážených ojetin, z nichž více než polovina je v provozu více než 10 let.

Vozy v českých firmách slouží déle než v Evropě, i tak tuzemský vozový park omlazují
foto: Arval

Stáří vozového parku v Česku naopak výrazně omlazují firemní flotily, ve kterých dochází průměrně k obnově vozů každých 6 let. Podle průzkumu Arval Mobility Observatory je to i důsledkem rostoucího zájmu o financování firemním fleetů prostřednictvím operativního leasingu.

Český vozový park je podle dat Svazu dovozců automobilů (SDA) dlouhodobě jedním z nejstarších v Evropě a průměrná délka provozu aut v Česku se neustále prodlužuje. Podle průzkumu Arval Mobility Observatory české firmy své vozy provozují v průměru 6 let, než je dají do prodeje nebo vrátí zpět leasingové společnosti.

U lehkých užitkových vozidel (LCV) je to dokonce 7,3 roku, přičemž evropský průměr činí 6 let. „České firmy jsou konzervativní a své vozy neradi mění. I přes menší obnovu svých flotil v porovnání se zahraničím se ale tuzemské fleety výraznou měrou podílejí na omlazování českého vozového parku neboť tvoří 70% všech registrací nových vozidel. Tyto vozy totiž disponují výrazně nižším stářím než je celorepublikový průměr,“ komentuje současný trend Jiří Solucev, ředitel divize Retail společnosti ARVAL.

Firmy vozy na operativní leasing obnovují častěji

Výrazný podíl na rychlejší obnově vozového parku ve firmách má i operativní leasing. Zájem o tuto službu bude podle Jiřího Soluceva i nadále stoupat.

„Ceny nových vozů dále porostou a firmy budou mít kvůli koronaviru hlouběji do kapsy. Proto nejen velké společnosti, ale i živnostníci a jednotlivci zvyšují zájem o financování vozů operativním leasingem, u kterého mají vozy k dispozici už za první jasně danou splátku, fixní náklady po celou dobu nájmu a možnosti daňových odpočtů. Do konce roku očekáváme další nárůst nových smluv u malých firem a živnostníků,“ vysvětluje Jiří Solucev z Arvalu.

Staří vozového parku ovlivňují ojetiny z dovozu

Za posledních šest měsíců se podle SDA v nabídce ojetých vozů v České republice objevilo více než 50 % automobilů, jejichž stáří bylo 10 a více let. Často jsou to auta z dovozu s neznámou servisní historií a vysokým kilometrovým nájezdem a některá dokonce po nehodách, které lze někdy zařadit to kategorie tzv. totálních havárií.

Tyto vozy by se vůbec do provozu neměly vracet. „Nákup ojetého vozu z operativního leasingu tato rizika snižuje, neboť auta v něm provozovaná jsou pravidelně servisována, po prvním majiteli a mají jasně doložitelný původ,“ dodává Solucev.

tisková zpráva

64 Comments on “Český vozový park je jedním z nejstarších v EU, firemní flotily naštěstí jeho stáří snižují”

  1. Mám osobní auta z roku 1999 a 2007 a plně mi
    Mám osobní auta z roku 1999 a 2007 a plně mi vyhovují.
    Troufl bych si říci, že proti novým levným autům jsou stejně bezpečné, nebo možná i bezpečnější.
    Mají vyšší výbavu, lepší jízdní vlastnosti.

    Nové auta typu přeturbený motor do sekačky plný eko kurvítek. se zadní nápravou ala zkroucená trubka. Děkuji nechci.
    Stejně nejvíc najezdí elektromobil. Ty dvě další auta jsou jen do lesa a na delší cesty.

  2. Tesla tento týden vyváží PRVNÍCH 7.000 TM3 z Číny do
    Tesla tento týden vyváží PRVNÍCH 7.000 TM3 z Číny do Evropy má dorazit koncem listopadu…
    https://www.fool.com/investing/2020/10/26/tesla-will-ship-7000-cars-from-china-to-europe-thi
    https://www.e15.cz/zahranicni/tovarna-tesly-v-cine-exportuje-do-evropy-prvnich-sedm-tisic-automobilu-1374530

    GF4 BERLIN 2021 bude vyrábět pouze TMY, nikoli TM3…

    1. Docela blbá zprava pro evropský automobilový průmysl.
      Docela blbá zprava pro evropský automobilový průmysl. Buďto se začne urychleně modernizovat a zvyšovat produktivita( to sice znamená propouštění , ale konkurenceschopnost) , nebo na té lodi z Číny nakonec budou i VW případně Škoda . V horším případě nám připlují dosud neznámé čínské značky elektromobilů za neuvěřitelné ceny.

      1. Včera jsem podepsal prodloužení operáku u tříletých aut
        Včera jsem podepsal prodloužení operáku u tříletých aut o rok. Protože nájezdy klesly v roce 2020 na polovinu.

        Covid v Něměcku, Francii i Itálii roste exponenciálně naprosto stejně, jako u nás.

        To jsou špatné zprávy pro automobilový průmysl, na nějaké elektromobily teď naprosto se*e pes.

          1. To se mi nezdá. Z toho na hony daleko smrdí elektro agitka.
            To se mi nezdá. Z toho na hony daleko smrdí elektro agitka. Určitě tam bude nějaké ALE.

            PS: Už to vidím – pokud je to hybrid diesel, ekomarxistická smažka udělá čárku jako že je to elektro auto, ale čárku za diesel neudělá… Jen tak dál, jen víc lží, čím více lží, tím víc je lhaní vidět 😀 😀 😀

  3. ano je vidět že ty moderní autodebilní přidušený
    ano je vidět že ty moderní autodebilní přidušený eletronikou přecpaný lacině udělaný aby se rozbíjeli kraksny nikdo néce a lidi se drží starých klasik 🙂 Může za to primárně germánská vláda !! kerá donutila autodebilky místo elektromobilů dělat 20 let podvodný úchylný dízlpopelnice 😉 .. a ještě přední frantícká vláda …

    https://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

    … a za trest přišel čínský sars2 ale ještě před ním tesla :))))))

    https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/

    1. Dnešní nekvalitní auta jsou výsledkem snižování
      Dnešní nekvalitní auta jsou výsledkem snižování nákladů v důsledku finanční krize z roku 2008 a německého ekomarxismu tlačícího v EU do automotive jedno pomatené pseudoekologické nařízení za druhým – downsizing, nízko objemové diesly do městských aut, start stop kurvítka at tak dále a tak dále.

          1. Ono je to úplně jedno, co si myslí a jak to myslel, berme
            Ono je to úplně jedno, co si myslí a jak to myslel, berme to jako jeho odhad. Rozhodnou o tom, jako obvykle, zákazníci. A pokud bude zákazním málo rozhodný a přeci jenom mu ten EV nebude ekonomicky vycházet, tak se pomocí dotací a zdanění popostrčí tím správným směrem a je to 🙂

              1. Jak jsem psal, zatím to beru jako jeho odhad. a ano,
                Jak jsem psal, zatím to beru jako jeho odhad. a ano, předpokládám, že tím myslel to, že EV zlevní na úroveň srovnatelného spalovacího auta. Resp. asi tím „ekonomicky“ myslel to, že se to vyplatí, protože předpokládá, že náklady na provoz a servis budou u EV nižší. Ale to jsou věci, které vědět nemůže, proto odhad. A pokud to nevyjde, tak nastoupí to popostrčení.

        1. no jako jezdí se ftom super, absolutní pohoda voproti
          no jako jezdí se ftom super, absolutní pohoda voproti autopopelnici s manuálem. Automat je sice už lepčí, ale každej nedojí stát to aby mohl futrovat autodebilservisy že 😉

          https://www.automatickeprevodovkypraha.cz/

          Takže pohoda jízdy v elektromobilu je tak návyková, že každý kdo do toho usedne se primárně nasere jak dlouho nás autodebilky tahali za nos a co to ted bude stát 😉

          https://www.youtube.com/watch?v=jzWovQGT7uI&feature=emb_title

          Vlastenci si pak ještě vzpomenou kolik zábradlí zbytečně arabášoj pozlatili že 😉

          https://kcc-hho.webnode.cz/elektrina/ropa/

          No a nakonec převáží myšlenka čecha kerýho souseda voškubat aby na elektrokáru měl 🙂 No a ftom je ten háček :

          „aby na elektrokáru měl ;)))“

          https://kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

          1. Není. Jenom prostě nenašel odpovídající EV k jeho
            Není. Jenom prostě nenašel odpovídající EV k jeho potřebám, aby nestál podstatně víc než klasický spalovák. Ale fanatikovi se to těžko vysvětluje. Nemám pocit, že by teď firmy hromadně nakupovaly nové EV, vy ano? A jsou to právě firmy, co se chovají tvrdě ekonomicky.

            1. Firmy ty auta do 2026 jeste vyuzijou a pak at si s tim
              Firmy ty auta do 2026 jeste vyuzijou a pak at si s tim leasingovky poradi. Obycejny lide si kupuji nove auto na delsi dobu a pak budou brecet, ze ztratilo cenu a nikdo to nebude chtit koupit. Koupit novy spalovak je neco jako koupit akcie kratce pred burzovnim krachem. Nekdo je nepoucitelny. Tak pozdeji nebrecte, ze jste ztratil kalhoty.

                1. Tak si ten spalovak kupte. Já vám v tom nebráním. Jen si
                  Tak si ten spalovak kupte. Já vám v tom nebráním. Jen si pak neztezujte že vás někdo oloupil. A kupte si ještě ropacke akcie. Kdo byl hlupák se uvidí už brzy.

                2. Jo, jo, proto se pořád v nových autech prodává drtivá
                  Jo, jo, proto se pořád v nových autech prodává drtivá většina spalovaku 🙂

                  Já nová auta nekupuji, ale jsem presvedčený, že ten, kdo si dnes kupuje něco jako Hyundai i30 za cca 400 tisíc, co je typický soukromý zákazník, nemá v EV alternatívu. A nikterak neprohloupi.

                3. Ale jo, kupujte, ještě pořád to není hanba. To bude až
                  Ale jo, kupujte, ještě pořád to není hanba. To bude až za pět let 🙂
                  Můj švagr si koupil taky poslední páskové video na světě protože chlapi v hospodě říkali, že to „vydejo“ je dobrá věc.

                4. Tak poraďte někomu, kdo má na nové auto 400 tisíc, jaký
                  Tak poraďte někomu, kdo má na nové auto 400 tisíc, jaký EV kombík si ma koupit. Mladá rodina s dítětem např. Srandisto 🙂

                5. Kdo si ted koupi 3-lety spalovak udela nejlepe. Ale novy uz je
                  Kdo si ted koupi 3-lety spalovak udela nejlepe. Ale novy uz je hloupost. Leda ze by to do 6 ti let ojezdil na hranici pouzitelnosti a pak to ani nebolelo, ze jde do srotu. Mozna ze ty dnesni spalovaky pujdou do srotu treba po 150.000 km. Jak slysim narky, tak spalovak uz neni co byval.

                6. Není to hloupost. Prostě zatím není rozumná alternativa
                  Není to hloupost. Prostě zatím není rozumná alternativa ani pro firmy ani pro soukromé osoby. Až na výjimky, což jasně potvrzuji i prodeje. Zákazníci nejsou hlupáci, jak si myslíte 🙂

                7. Pokud není rozumná alternativa tak bych vyčkával. Koupil
                  Pokud není rozumná alternativa tak bych vyčkával. Koupil bych ojetinu a šetřil dál na EV. Já jsem to tak dělal 5 let a vyčkával až budou mít EV lepší dojezdy. A dočkal jsem se, 400 km je už pro mě dostačující. A myslím, že hodně lidí teď vyčkává, tím se dá vysvětlit pokles prodeje spalováků.

                8. A nebo si může dotyčný koupit poloviční EV – hybrid.
                  A nebo si může dotyčný koupit poloviční EV – hybrid. Aktálně mě moje Corolla ukazuje za tento měsíc „Čas v EV módu 63%“ 😉

                9. Jo, to je rozumné, nízká spotřeba, na dálky levnější
                  Jo, to je rozumné, nízká spotřeba, na dálky levnější než EV, servis taky nenáročný, spolehlivé. A uveze to i rodinu za cenu nižší než prťavé EV.

                1. Ach jo, tak pro vysvětlenou:
                  Parafráze na: „A vy zase

                  Ach jo, tak pro vysvětlenou:

                  Parafráze na: „A vy zase lynčujete černochy“

                  http://www.britskelisty.cz/9711/19971103e.html
                  To byla standardní odpověď představitelů komunistického režimu na jakoukoliv kritiku porušování lidských práv v Československu od Američanů. Stalo se to téměř vtipem.

                  Tady je co vysvětleno co děláte:
                  https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam
                  část úhybný manévr, kde najdete i onu frázi.

                  Tož tak.

                2. Obavam se, ze jste chtel poucit toho, kdo ten manevr udelal.
                  Obavam se, ze jste chtel poucit toho, kdo ten manevr udelal. Cim dal vic ukazujete, ze vas nick je v prikrem rozporu s tim, co pisete. A zajiste co se vam honi pod vlasy.

                3. Ne, jen vám říct, že jste to nepochopil.
                  A upřímně, je

                  Ne, jen vám říct, že jste to nepochopil.

                  A upřímně, je mi to jedno. V současné situaci, kdy jedna banda idiotů střídá druhou v daleko zásadnějších otázkách, než je pošťuchování se na webu o blbostech, to není důležité.

                  Jedni xxx nezavedou opatření, aby vyhráli bezvýznamné volby. Druzí xxx, zvaní demokratická žumpa na ně křičeli rozvolněte. Teď křičí proč jste rozvolnili. K tomu banda bezmozků demonstruje proti rouškám. xxx prosím nahradit za bezohledné zmr*y.

                  A co na to COVID? Nic, je mu to jedno.

                  PS: Když jsem si jen tak pro zajímavost přepočetl počet nakažených na současných cca 100 mrtvých denně, započetl zhruba 30 dnů od nakažení do úmrtí, bylo to cca 3000 nakažencýh. Pokud to promítnu na současných 15k jsem na 500-600 mrtvých denně. A to za předpokladu, že se nezmění struktura nakažených, že nezkolabuje zdravotnictví. Tedy nereálný stav. Takže ta prognóza cca 1000 – 3000 denně je zcela reálná. To znamená kolaps pohřebnictví, nemožnost uchovat těla, chladírenské vozy na ulicích. Tak sorry, ale hádat se tady o p*čovinách fakt nemá smysl.

              1. To nemá cenu, on je úplně zblbutý tou ekologií. To je jak
                To nemá cenu, on je úplně zblbutý tou ekologií. To je jak se bavit s opilým, blábolí si svoje nesmysly aniž by vnimal okolí.

                Informace:
                Pozemky v okolí větrných elektráren ztrácejí na hodnotě.

                Co z toho vyplývá:
                Že většina lidí nechce mít ty potvory ve své blízkosti. To je asi tak všechno. A na to on: V okolí rafinérie také ztrácejí na hodnotě a k tomu hrubka jako bonus. A co na to chcete říct, jeden o koze, druhý o voze. Jak politik, plácat a plácat blbosti. Tohle těm ekomagorům fakt jde.

                1. Kdyz uz hlidate tu gramatiku, tak se nenechte nachytat sam na
                  Kdyz uz hlidate tu gramatiku, tak se nenechte nachytat sam na svestkach. Jste „zblbutý“.

                2. Já nehlídám gramatiku, ta je mi celkem ukradená.
                  Já nehlídám gramatiku, ta je mi celkem ukradená.

                3. Tak o jake hrubce pisete? Jste iracionalni.
                  Tak o jake hrubce pisete? Jste iracionalni.

                4. „Chapu, ze rafinerie v sousedstvi je pro uchyli mnohem
                  „Chapu, ze rafinerie v sousedstvi je pro uchyli mnohem pritazlivejsi.“

                  Asi bych uchyli napsal jako uchyly, ale s ohledem na obsah je to zanedbatelná drobnost. Nemá to význam. Mi se také někdy podaří taková hrubka i přesto, že vím, jak se se slovo píše.

              2. parafráza?
                primladým vysvetlím – rádio jerevan dokázalo

                parafráza?
                primladým vysvetlím – rádio jerevan dokázalo odpovedať na najspletitejšie otákky – až raz prišla od amíkov otázka . čo budete jesť, ak na svete zvížazí/zavedú socializmus?
                po dlhom čase odpovedali ako runner – „a u vás bijete černochov“. onedlho vyšla správa tlačového odboru ministerstva dezinformácií – rádio jerevan bolo bez náhrady zrušené, ideologicky už nevyhovovalo.

  4. Aha, já přemýšlel na co to je reklama. Operativní
    Aha, já přemýšlel na co to je reklama. Operativní leasing, no nekup to za ty peníze. A chytřejší větší firmy, co nemají líné zaměstnance, si odservisují své vozy za své peníze levněji. Neplatí pro firmu s jednotkami aut.

  5. „Za posledních šest měsíců se podle SDA v nabídce
    „Za posledních šest měsíců se podle SDA v nabídce ojetých vozů v České republice objevilo více než 50 % automobilů, jejichž stáří bylo 10 a více let.“

    Takže vlastně i tyto starší ojetiny 10 let (a to je jich jenom polovina), vlastně omlazují vozový park v ČR, ne? Když průměrny věk všech registrovaných aut je cca. 15 let 🙂

    Samozřejmě, že prodejci a dovozci by byli rádi, kdybychom auta měnili po 5-6 letech, to by byl kšeft. Proto i toto sdělení skrz takovéto tiskové zprávy. Ale stáří auta problém není, problém je technický stav a ten má hlídat STK spolu s emisní.

    1. 10 let je fpohodě a ano je pravda : že omlazují vozový
      10 let je fpohodě a ano je pravda : že omlazují vozový park v ČR s průměrným věkem registrovaných aut cca. 15 let :-))) Takže dovoz ojetit je z germányje je vlastně v zájmu tohoto státu !! :))) říkám furt recyklujme germányji ;))

  6. „Tyto vozy by se vůbec do provozu neměly vracet.“
    Asi nelze

    „Tyto vozy by se vůbec do provozu neměly vracet.“
    Asi nelze čekat, že Svazu dovozců automobilů bude horovat pro dovoz ojetin, tedy zboží konkurující jejich businesu. Nicméně pokud si někdo kupuje 10+ staré auto z dovozu, tak asi neměl 5 let staré auto, ale naopak mnohem starší a tedy i 10 let starý vůz v takovém případě povede k omlazení vozového parku. Pokud by se dovoz ojetých vozů zakázal, tak se prodej nový aut nijak výrazně nezvedne, protože kupec auta starého 10+ let si určitě nepůjde místo ojetého koupit nové.

    Mimochodem mnoho „totálních havárek“ jsou totálky finnančně, ne technicky. Totálka může být třeba i toto:

    https://www.autoforum.cz/zajimavosti/dva-roky-stare-ferrari-utrpelo-totalni-skodu-i-kdyz-mu-neni-skoro-nic-a-ujelo-jen-422-km/

Napsat komentář