Aero L-39NG

Odpovědět
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3934
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Kazdopadne pak , pri takovem ,, rejtingu,, dosahnou na vyhodne uverove prostredky z mnoha financnich instituci. Ta paprika , cabajka s uherakem nemuse az tak vynaset.Tim eliminovali i to sve nadstardantni zdaneni bank. Dali jim obrovske ksefty , takze je to vyhodne pro obe strany.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Lynx píše: Osekat inú výrobu na úkor L39NG bola strategická chyba, ktorá vyústila do poklesu tržieb a odchodu Giorda. Netreba ale zabudat na ukončenie výroby celkom pre Uh60 zo strany us administratívy, tam šlo tiež o veľké peniaze.
vidím to jinak: chybou bylo, že na investice (program L-39NG) nebyl poskytnut kapitál vlastníkem firmy. Kdyby AERo nebylo zadlužené kvůli investičním dluhům, tak IMHO by o AERo byl docela zájem (mluvím o stavu před čínským virem), když Penta loni začala aktivně hledat cestu jak AERo předat novému vlastníkovi.

IMHO možná ideálním řešením by byla insolvence AERa formou reorganizace (tj. nikoliv formou konkurzu). Při reorganizaci věřitelé "dobrovolně" odpustí podstatnou část dluhů, vymění se nový majitel (který za firmu zaplatí a tyto peníze umoří zbytek dluhů).

P.S. V letech 2016 resp. 2017 činily celosvětové dodávky BlackHawků (patrně bez dodávek z Turecka) 134 resp. 133 kusů plus 36 resp. 31 SeaHawků. Poté nastal pokles dodávek - loni bylo dodáno 94 BlackHawků a nula SeaHawků....
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

zzz píše:
Nesher píše:Jinak největším střednědobým nebezpečím pro Aero není zázračné navýšení kompetencí Budapešti stran Aerospace, ale právě konec Orbánovi polodiktatury a s tím spojené ukončení penězovodu směrem k režimním oligarchům.
Nesouhlasím. Význam L-39xyz pro AERo se přeceňuje. L-39xyz je jako "šunka na chleba" (a chlebem jsou subdodávky pro jiné finální výrobce v aerospace).

Gró obživy AERa tvoří dodávky do civilního aerospace (=subdodavatel). Program L-39xyz ještě předloni byl v rámci AERa menšinový (novější výroční zpráva nebyla IMHO zveřejněna), byť uznávám, že přínos tohoto programu pro AERo je velmi důležitý jako refence pro získání nových zakázek pro subdodávky pro jiné výrobce v aerospace (...)
K ostatním činnostem v Aeru Vochodochody než je program L-39xyz
... viz názor šéfa výzkumáků a šéfa oborové asociace alv-cr.cz:
Josef Kašpar pro Martin Knížek na iHNed.cz píše:Letecká přeprava letos spadla zhruba na 40 procent loňského objemu. Letadla stojí na zemi, nepoužívají se, takže nová není potřeba vyrábět, protože ta stávající ještě nějakou dobu vydrží. "Celý řetězec se přibrzdil, všichni se snaží udržet své kapacity v chodu. Řada nadnárodních společností však už začala významně propouštět a zavírat továrny, což se týká i Česka. Domácí firmy jsou si vědomy toho, že propouštění je nevratný krok, a snaží se udržet zaměstnance i za cenu rozpouštění úspor.
https://archiv.ihned.cz/c7-66831960-13j ... 9f9521042b Jde o odkaz na plný textu článku, tj. odkaz přes paywall webu iHNed (zdroj odkazu na paywall: twitter VZLU)
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1745
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Nesher »

Rozhovor s maďarským analytikem specializujícím se na otázky obrany na téma plánovaného nákupu letounů L 39NG Maďarským letectvem.
https://www.e15.cz/domaci/nakupem-letou ... tu-1374704
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Skeptik »

Na prvním místě jsou náklady. Výcvik maďarských pilotů je extrémně nákladný. Je úspornější, aby cvičili v Maďarsku místo v Kanadě nebo v jiných drahých výcvikových centrech. Naše vláda může pomocí L-39NG dlouhodobě ušetřit.
V Kanadě nebo v USA ... možno k zamyslení sa.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11561
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Zemakt »

Provokatére :D
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3934
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

A je to v prd..i. Slovensko ted nebude chtit L39 NG. Nemuze mit to same co Maďar nebo Čechúň. :???:
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2497
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Lynx »

A prečo by sme nemohli mať to isté čo Maďari a Česi?
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3934
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Suger píše:Ale prosím vás. nechcite aby Slovensko zachraňovalo výrobu v Aero Vodochody. Zachraňujte si ju v prvom rade sami, ale ak ani AČR nemá o L-39NG záujem, tak niečo nie je v poriadku. Tejto firme zvoní umieračik, postupný útlm. Ja verím, že v OSSR a na MO SR sú dostatočne rozumní ľudia, ktorí rozmýšľajú v horizonte ~40 rokov . Treba sa riadiť starým známym, nie sme tak bohatý aby sme kupovali lacné veci.
Chce si to poridit neco drazsiho aby jste byli nad veci,nad ostatnimi a tedy i nad Aerem.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4950
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Zatiaľ co Suger hovori o nekupovani vyrobku od fabriky s neistou budúcnosťou, ty hovoríš, ze si niečo nekúpime len preto, ze si tie lietadla kupia Madari. CR sa zatiaľ do nákupu L-39NG nejak moc nehrnie.
Chapes ten rozdiel vo vyjadreniach, ze?
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Nesher píše:Rozhovor s maďarským analytikem specializujícím se na otázky obrany na téma plánovaného nákupu letounů L 39NG Maďarským letectvem.
https://www.e15.cz/domaci/nakupem-letou ... tu-1374704
Jako laikovi, který delší dobu čte o programu L-39xyz, je na první pohled jasné, že buďto došlo k "ztraceno v překladu" nebo autor či tázaný matou čtenáře. Přece je velký rozdíl mezi základním výcvikem "zelenáčů" na čerstvé piloty, mezi taktickým výcvikem např. v protizemním útokům, pokračovacím výcvikem např.na nově integrované schopnosti letadla. A dosti odlišná úloha letadel je pro kondiční letya pro udržovací trénink provázaný se simulačními technologiemi. Některé z popsaných úkolů dokážou L-39xyz plnit lépe, některé hůře....

Kdyby toto bylo detailněji vysvětleno v odkazovaném rozhovoru, tak by to bylo srozumitelnější.
Aleš Hottmar pro CzechAirForce.com píše:Maďarsko – další šance pro L-39NG?

Aero Vodochody se zároveň snaží zaměřit na další potencionální zákazníky, kde je šance na uplatnění L-39NG poměrně vysoká. Jedním z takových by mohlo být Maďarsko. Nejde pouze o skutečnost, že novým vlastníkem a hlavním zahraničním investorem se stala společnost AERO Investments Partners, jejíž 51 procent vlastní maďarský podnikatel András Tombor, ale především o skutečnost, že maďarské letectvo pravděpodobně po řadě let ukončí z důvodu velkých finančních nákladů zahraniční výcvik na škole NFTC v kanadském Cold Lake, a proto již nyní plánuje obnovení kompletních výcvikových aktivit v Maďarsku.

Zhruba od poloviny 90. let byl výcvik realizován převážně v domácích podmínkách, kdy mladí piloti v rámci tehdejší letecké školy ve Szolnoku (Szolnoki Repülotiszti Foiskola) prošli základním výcvikem na cvičném Jaku-52 a později přecházeli na cvičné proudové stroje L-39ZO u 3. letky v Kecskemétu. Tyto Albatrosy získalo Maďarsko v roce 1993 od Německa v počtu 19ks a jednalo se o bývalé stroje východoněmeckého letectva, sloužící původně u Fliegerausbildungsgeschwader 25 „Leander Ratz“ v Bautzenu. Posledních osm Albíků následně dolétalo v roce 2009 a Maďarsko se tak ocitlo bez cvičných proudových strojů. Už od roku 2002 však byla možnost pro vybrané maďarské piloty absolvovat výcvik na škole NTFS (NATO Flying Training in Canada) v Cold Lake, nejprve pouze na proudových letounech Hawk (CT-155 Hawk) a později i včetně základního výcviku na turbovrtulových Beechcraft T-6 (CT-156 Harvard). Po návratu do Maďarska byli takto vyškolení piloti většinou vybráni k přeškolení na Gripeny ve Švédsku.

Výcvik za oceánem však začal v poslední době maďarské ministerstvo obrany výrazně finančně zatěžovat, navíc s ním údajně nepanuje úplná spokojenost
, a proto bude pravděpodobně ukončen. S tím také souvisí záměr obnovit výcvikové aktivity v samotném Maďarsku, ostatně modernizační program „ZRÍNYI 2026“ s tímto krokem pevně počítá a jde tak o nemalou šanci Aera Vodochody uspět s L-39NG. Na novém eNGéčku by totiž bylo možné odlétat jak základní výcvik, tak díky simulačním technologiím i pokračovací-bojový výcvik a následně rovnou přecházet k přeškolení na nadzvukové stroje JAS-39 Gripen. Ostatně tento koncept výcviku byl navrhován i pro neuskutečněné mezinárodní výcvikové centrum MATC 2.
zdroj: http://czechairforce.com/news/aero-nabi ... im-l-39ng/

Už od předpředloni Maďaři mají možnost nalétat větší množství letových hodin na najatých Gripenech (původně 1600 LH/14 Gripen C/D = 115 LH/jeden Gripen. Nově cca 140 LH/jeden Gripen)
zdroj: https://www.airforce-technology.com/new ... y-5748582/

NIcméně v rozhovoru mi zcela chybí 2 aspekty.
a) je zcela opomenuto, že nákupem L-39NG můžou Maďaři získat možnost lépe aplikovat to co Aero nabízí díky dosavadním úspěchům svých produktů - L-39xyz/L-159xyz = tj. přístup k taktickým zkušenostem jiných letectev, zčásti zapojených v reálném boji (Irák, Nigérie,...)

b) v článku chybí, že v cca 2027 končí smlouva Maďarska o nájmu 14x Gripen C/D. Pokud by tuto jedinou platformu bojových letadel (s pevnými křídly) v Maďarsku nahradil např. F-35xyz, tak provázanost s L-39xyz nebude příliš velká (=prostě mezi oběma platformami je příliš velký rozdíl). Naproti tomu při další nájemní smlouvě na Gripen C/D po 2027 by L-39NG dával mnohem větší smysl (=nabídka výcviku či tréninkových letů ve Švédsku pro nešvédské letectva totiž bude omezena vlivem vyřazení Saabů 105 = které budou asi nahrazeny nynějšími Saaby 39 C/D).



Odhlédneme-li od maďarské situace ... Z perspektivy AČR bych ovšem rozhodně neopomíjel např. Boeing T-7 coby náhrady Gripenů po konci nynější nájemní smlouvy. A ani bych nevylučoval M-346 v pokročilé verzi jako náhrada Gripenů pro AČR (=např. jde o obdobný motor jako v Alca a patrně by mohl servisován v některém z evropských továren Honeywellu, např. v v těch továrnách co jsou v ČR)
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Juraj Tichý píše:CR sa zatiaľ do nákupu L-39NG nejak moc nehrnie.
Juraj, jestli chápeš objektivní kritéria co a proč L-39NG pro LOM Praha (státní firma provozující výcvikové centrum CLV), tak Ti gratuluji. Já té situaci ohledně nákupu L-39NG pro LOM vůbec nerozumím. A asi nejsem sám :idea:
Ondřej Stratilík pro Euro.cz píše:(...) Ač podnik na zakázku velmi spěchá a pronajaté albatrosy chce mít přistavené už 30 dnů po podpisu kontraktu, vyhodnocování tendru stále probíhá. „Účastníci veřejné zakázky byli vyzváni k doplnění údajů dle paragrafu 46 zákona o zadávání veřejných zakázek,“ přibližuje Sandra Pechová, mluvčí státního podniku. (...)
(...)Pronájem dvou až čtyř starších podzvukových strojů L-39 Albatros za 120 milionů korun je pro LOM Praha nouzovým řešením. K plnohodnotnému zajištění výcviku a náhradě svých dnes https://www.euro.cz/politika/pronajem-s ... oužívaných letounů L-39C by si rád pořídil nová letadla L-39NG. (...)
oficiálně začala soutěž o veřejnou zakázku v květnu 2020. Máme listopad :rotuj:


Jestli jsem dobře pochopil, tak se rozhoduje mezi nákupem 4x L-39NG za 1,1 miliardy Kč (část zázemí už je v LOMu, část bude nutné dokoupit a část zázemí, např. simulátor, má rozpracovaný/dokončený např. dceřinná firma LOMu) . A proti tomu je nájem 4x L-39xyz (asi L-39C) za předpokládanou částku nájemného 120 mil. Kč přičemž jde o cenu za 2.100 letových hodin (celkem za všechny najaté L-39) :rotuj:
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3934
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

V MADARSKU JE VIDET priklon k Evropskym , Nemeckym zbranovym systemum. Madarsko krome strel do NASAMS 2 (National/Norwegian Advanced Surface to Air Missile System 2). z Ameriky nic nekupuji.
Dalsi jejich viditelnou tendenci je ,ze kdyz neco potrebuji u vyrobce ziskaji podil , nebo ho primo ovladnou.....,maďarský státní podnik HDT Defense Industry získal rakouskou vojenskou společnost Hirtenberger Defense Systems (HDS; jedna z divizí koncernu Hirtenberger), známého výrobce minometů.
Nebo si zajisti prava a vyrobni licenci. BREN.
Nebo si rovnou postavi vyrobni zavod u sebe , Lynx.
Nebo koupi 51 procent z Aera . A ziskaji pristup k L39 ng a mimochodem i k KC 390.
Co se Boeingu T-7 tyka , doposud nebyl vytvoren zadny projekt na jeho bojovou verzi. Nevim , kde by do nej dali vykonny radar , neni na nej misto. Nosnost bude mala.
Lze to sice zabezpecit podvesnym kontejnerem ale pak se zmeni letova obalka . Vznikne kockopes , opravdu letadlo pro chude.
A navic si podrezou vetev s prodejem F16V.
Suger
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 155
Registrován: 6/2/2018, 20:41

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Suger »

Bože HONZIK11... ja si odpustím nejakú uštipačnú poznámku, aj keď si mi nahral na smeč. Presne ako píše a vysvetľuje Juraj Tichý, fabrika s neistou budúcnosťou a s neistou výrobou a suportom, kde o jej nosný produkt Aero L-39NG nemá záujem ani len domáca krajina a armáda, ktorá by mala mať záujem o podporu tohto výrobku... ale to si už musíte vyriešiť ČR sami. Ja verím odborníkom z MO SR a slovenskej armády, že ak OSSR budú v budúcnosti obstarávať nové cvičné (CAS) lietadlo, zvážia všetky technické a najvýhodnejšie parametre pre toto lietadlo na najbližších 30-40 rokov. Lietadlo ktoré je výkonnostne stavané už pre stíhacie letectvo 21. storočia, a aj pre prípadne nový stíhač ak budeme v budúcnosti nahrádzať naše nové F-16 Block70. Na toto treba brať zreteľ. Rovnako verím, že OSSR za pár rokov budú vyberať z toho najlepšieho čo trh bude ponúkať. Myslím si , že úloha tohto typu lietadiel na modernom bojisku sa určite ešte zvýši v spolupráci s nosným stíhacím letectvom a v kombinácii s dronmi, s bojom proti dronom, CAS, ... a preto sa uplatnia len také lietadlá, ktoré budú výkonnostne na to stavané, s otvorenou architektúrou,... a tu budem osobný, toto podľa mňa Aero L-39NG nespĺňa.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Skeptik »

zzz píše:Odhlédneme-li od maďarské situace ... Z perspektivy AČR bych ovšem rozhodně neopomíjel např. Boeing T-7 coby náhrady Gripenů po konci nynější nájemní smlouvy. A ani bych nevylučoval M-346 v pokročilé verzi jako náhrada Gripenů pro AČR (=např. jde o obdobný motor jako v Alca a patrně by mohl servisován v některém z evropských továren Honeywellu, např. v v těch továrnách co jsou v ČR)
Promiň, jen jestli rozumím přesně.
Navrhuješ aby AČR rezignovala na kategorii nadzvukových stíhacích (víceúčelových) letadel a nahradila je transonickými (do 1,2 M) cvičnými a lehkými bojovými letadly? Jen o něco výkonnějšími než jsou L-159A.

Pozn. Osobně nemám nic proti rezignaci na supersoniky, ač se mi jako stroje fakt hodně líbí. Osobně se domnívám, že jejich přidaná hodnota při případné obraně ČR se bohužel limitně blíží nule - a to za nemalých nákladů. Ale vím, že jsem v tomto názoru poněkud osamělý. :wink:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
HONZIK11
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3934
Registrován: 16/11/2014, 19:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od HONZIK11 »

Suger , pri vsi ucte k vasemu MO, toto je ulet. Ale ne Slovenska ,ale Tvuj.
...Lietadlo ktoré je výkonnostne stavané už pre stíhacie letectvo 21. storočia, a aj pre prípadne nový stíhač ak budeme v budúcnosti nahrádzať naše nové F-16 Block70. :razz:

S takovym padesatiletym predskokem se u vas planuje ?
To musi byt skvela fy. Slovak Sybila s.p. .Předpovědi o pádu Říma , záplavach v Praze a budoucim Slovenskem cvicne -bojovem letounu.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Suger píše:(...)Rovnako verím, že OSSR za pár rokov budú vyberať z toho najlepšieho čo trh bude ponúkať. Myslím si , že úloha tohto typu lietadiel na modernom bojisku sa určite ešte zvýši v spolupráci s nosným stíhacím letectvom a v kombinácii s dronmi, s bojom proti dronom, CAS, ... a preto sa uplatnia len také lietadlá, ktoré budú výkonnostne na to stavané, s otvorenou architektúrou,(...)
Jasně, že přednost L-39NG není v obrovském množství výbavy. Ale zato L-39CW/NG exceluje v dost slušném poměru cena/hodnota (jak investiční, tak provozní)

Akorát mě udivuje to obrovské množství diskuzí na téma eventuelní akvizice L-39CW/NG pro OSSR. :idea: Myslím to ve srovnání s doslova prťavou cenou ve srovnání s částkou za F-16. Jestliže za 4xL-39NG bylo předjednáno, že LOM Praha zaplatí něco přes 40 milionů EUR, tak mladí piloti OSSR můžou "rozflákat" klidně 10x L-39NG, a bude to levnější, než když rozflákají jednu novou F-16. 8-)

Neboť za 14 F-16 by OSSR mělo zaplatit cca 1.600 milionů EUR...
Tj. čekal bych, že diskuzí na téma F-16 pro OSSR bude odpovídat rozdílu v ceně ve srovnání s L-39NG... Ale nevidím, že by diskuze o F-16 pro OSSR byla cca 50x rozsáhlejší než diskuze o L-39NG pro OSSR???


Tím chci říct, že nesouhlasím s hejty od Honzik11, který z jakéhosi pofiderního důvodu potřebuje nadávat lidem na Slovensku (vesměs tyto jeho komentáře mají IMHO téměř nulovou informační hodnotu). Ale ostatní zdejší diskutující na téma eventuelní L-39CW/NG také příliš nezvedají kvalitu diskuze směrem k faktické a střízlivé diskuzi, zvláště dojde-li na eventualitu L-39NG pro OSSR :idea:

Např. jsem se před časem dotázal Mikojan29, aby na oplátku on sháněl info, které zajímají mě. A výsledek? PRD!!! Přitom myslím, že pro fanoušky OSSR by bylo informačně mnohem přínosnější, kdyby zjistili jak se to má či nemá s tím "mýtickým" čtyřletým výcvikem kandidátů na piloti F-16 pro OSSR ... Důvod proč se mi nezdá ta tradovaná info o "čtyřletém" výcviku v USA detailně viz zdroj http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=298 ... 20#p322230




Skeptik
Ad T-7 či M-346 či ... já psal reakci na povrchně psaný článek o situaci v Maďarsku. Přitom je to škoda, neboť jejich situaci je do jisté míry obdobná situací v ČR. Takže by bylo fajn vědět detailněji proč a jak se v Maďarsku rozhodují co bude po konci nájmu Gripenů C/D
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4950
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od Juraj Tichý »

Jedna nova F-16 stála cca 54mil €.

Nikto ti nič nedlží a teda nikto ti na oplátku nemusí nič vyhľadávať.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od zzz »

Juraj Tichý ...holt šlo o moje postesknutí, že ohledně: eventuality L-39CW/NG pro OSSR se na zdejším webu vede spíše diskuze o nereálných či malicherných otázkách. Informací v tomto díčlím tématu je málo. Hodně málo.

Plus to zbytečné osočování. prostě: Turek útočí odjinud , než z ČR či ze SR :idea:
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
mikojan29
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 904
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: Aero L-39NG

Příspěvek od mikojan29 »

zzz píše:
Suger píše:(...)Rovnako verím, že OSSR za pár rokov budú vyberať z toho najlepšieho čo trh bude ponúkať. Myslím si , že úloha tohto typu lietadiel na modernom bojisku sa určite ešte zvýši v spolupráci s nosným stíhacím letectvom a v kombinácii s dronmi, s bojom proti dronom, CAS, ... a preto sa uplatnia len také lietadlá, ktoré budú výkonnostne na to stavané, s otvorenou architektúrou,(...)
Jasně, že přednost L-39NG není v obrovském množství výbavy. Ale zato L-39CW/NG exceluje v dost slušném poměru cena/hodnota (jak investiční, tak provozní)

Akorát mě udivuje to obrovské množství diskuzí na téma eventuelní akvizice L-39CW/NG pro OSSR. :idea: Myslím to ve srovnání s doslova prťavou cenou ve srovnání s částkou za F-16. Jestliže za 4xL-39NG bylo předjednáno, že LOM Praha zaplatí něco přes 40 milionů EUR, tak mladí piloti OSSR můžou "rozflákat" klidně 10x L-39NG, a bude to levnější, než když rozflákají jednu novou F-16. 8-)

Neboť za 14 F-16 by OSSR mělo zaplatit cca 1.600 milionů EUR...
Tj. čekal bych, že diskuzí na téma F-16 pro OSSR bude odpovídat rozdílu v ceně ve srovnání s L-39NG... Ale nevidím, že by diskuze o F-16 pro OSSR byla cca 50x rozsáhlejší než diskuze o L-39NG pro OSSR???


Tím chci říct, že nesouhlasím s hejty od Honzik11, který z jakéhosi pofiderního důvodu potřebuje nadávat lidem na Slovensku (vesměs tyto jeho komentáře mají IMHO téměř nulovou informační hodnotu). Ale ostatní zdejší diskutující na téma eventuelní L-39CW/NG také příliš nezvedají kvalitu diskuze směrem k faktické a střízlivé diskuzi, zvláště dojde-li na eventualitu L-39NG pro OSSR :idea:

Např. jsem se před časem dotázal Mikojan29, aby na oplátku on sháněl info, které zajímají mě. A výsledek? PRD!!! Přitom myslím, že pro fanoušky OSSR by bylo informačně mnohem přínosnější, kdyby zjistili jak se to má či nemá s tím "mýtickým" čtyřletým výcvikem kandidátů na piloti F-16 pro OSSR ... Důvod proč se mi nezdá ta tradovaná info o "čtyřletém" výcviku v USA detailně viz zdroj http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=298 ... 20#p322230




Skeptik
Ad T-7 či M-346 či ... já psal reakci na povrchně psaný článek o situaci v Maďarsku. Přitom je to škoda, neboť jejich situaci je do jisté míry obdobná situací v ČR. Takže by bylo fajn vědět detailněji proč a jak se v Maďarsku rozhodují co bude po konci nájmu Gripenů C/D
zzz

PRD máš v nohaviciach. :rotuj:
Nie som povinný ti nič zisťovať, ak niečo chceš je tu internet, rôzne periodiká, máš tam všetko. Aj to, čo nie je pravda. :-?
Ak k téme budem mať nejaké relevantné info, rád ich zverejním.
"Alea iacta est"
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“