InzerujTEĎ

 
 
 

Kdy a kam

  • Čarodějnické odpoledne

    Čtvrtek 25.4 15:00 - Jihočeská vědecká knihovna - pobočka Na Sadech, České Budějovice

  • Tvořivý rok – gravírování

    Čtvrtek 25.4 16:00 - Jihočeská vědecká knihovna - pobočka Čtyři Dvory, Emy Destinové 46, České Budějovice

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Letní a zimní čas

V roce 2018 skončila v EU debata o letním a zimním času. Každý stát se má zařídit podle svého. Téma se odsunulo do pozadí, momentálně není na stole. Co vyhovuje vám?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hrozí, že covid sníží počet zasahujících posádek záchranné služby

 Autor: ZZS Jihočeského kraje

    Autor: ZZS Jihočeského kraje

JIŽNÍ ČECHY – Velkým problémem se v současné koronavirové situaci stává, stejně jako v nemocnicích a ostatních zdravotnických zařízeních, poměrně vysoký počet záchranářů v izolaci (tedy nakažených) nebo v karanténě. „Pokud by tento trend pokračoval, museli bychom bohužel postupně snižovat počet zasahujících posádek, neboť nahradit samostatně pracujícího záchranáře, lékaře či řidiče vozidla záchranné služby dobrovolníkem z jiného oboru je velice obtížné až nemožné,“ prohlásil ředitel jihočeské zdravotnické záchranné služby Marek Slabý.

 

S nákazou covid-19 a poklesem počtu zaměstnanců ve službě se potýkají také záchranáři z Jihočeského kraje. V pondělí 26. října bylo v karanténě nebo izolaci celkem 48 lékařů a záchranářů, což je téměř deset procent z celkového počtu. Nejhorší situace je na zdravotnickém operačním středisku, kde je v izolaci polovina všech dispečerů. „Kromě běžné výjezdové činnosti se pracovníci zdravotnických záchranných služeb podílejí na transportech pacientů mezi nemocnicemi, v řadě krajů na činnosti mobilních odběrových týmů, odběrových míst a dalších činnostech," doplnil Marek Slabý.

Průběh epidemie v podzimních měsících se podle ředitele významně liší od první jarní vlny. „Situace je velmi složitá a náročná nejen pro personál v nemocnicích, ale i pro pracovníky zdravotnických záchranných služeb. Na rozdíl od jara nebojujeme zatím s nedostatkem ochranných prostředků, ale neklesá bohužel počet výjezdů k banalitám a naopak narůstá raketově počet výjezdů k covid pozitivním pacientům," uvedl.

To nejen zvyšuje riziko nákazy pro záchranáře, ale znamená to i významnou pracovní zátěž z důvodu nutnosti pracovat trvale v ochranných oblecích a respirátorech, což při tomto typu práce rozhodně není optimální ani pro záchranáře, ani pro pacienty. Dalším nepříjemným aspektem je nutnost dezinfekce sanitních vozidel po téměř každém výjezdu. „Zvyšuje to nejen pracovní zátěž, ale vytváří významný časový stres, neboť je nutno dodržovat adekvátní lhůty pro působení jednotlivých typů dezinfekčních postupů a sanitní vozidlo je po dobu dezinfekce nepoužitelné k dalšímu výjezdu," upřesnil Marek Slabý.

Je potřeba si podle něj uvědomit, že přesto, že hlavním problémem zdravotnictví je v současné době pandemie covid-19, neubývá náhlých úmrtí, infarktů myokardu, srdečních selhání, cévních mozkových příhod, těžkých nehod, úrazů a dalších závažných stavů. Stejně jako před pandemií jde stále o situace a stavy, kdy potřebujeme okamžitý zásah zdravotnické záchranné služby a volné lůžko na ARO, kardiologii, traumatologii, neurochirurgii, interně a jiných odděleních.

„Prosíme tedy občany, aby nepodléhali přemrštěným obavám, strachům a děsům, nevolali záchrannou službu ke každé teplotě, kašli, nebo hodinu trvajícímu zadýchání po námaze a pečlivě zvažovali, proč záchrannou službu volají a nejedná-li se o skutečně závažný stav, využili konzultaci s praktickým lékařem, ambulantním specialistou nebo návštěvu patřičné ambulance. Umožní tak záchranné službě reagovat ihned a adekvátně v situaci, kdy jde o ohrožení života či zdraví a současně nebude docházet k blokaci nemocničních lůžek, kterých je v této době těžký nedostatek," vyzval Marek Slabý.

Diskuse k článku - 7 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Pane řediteli stačilo by kdyby se Záchranná služba věnovala činnosti ke které je zřízena a to jsou primární transporty, tedy převoz z místa události do nemocnice. Máte řadu kapacit které nyní používáte na sekundární transporty mezi nemocnicemi, v řadě krajů tuto činnost zajišťují soukromé společnosti tak aby se místní ZZS se mohla plně věnovat primárním výjezdům, tedy tam kde je edukace a profesionality vašich posádek zapotřebí v prvé řadě!! Ale chápeme že, sekundární transporty nesou peníze navíc do vašeho rozpočtu, z toho plyne hospodářský výsledek organizace a samozřejmě z něj pak výše odměn managementu ZZS. Od toho zde ale nejste pane řediteli!! Vaším úkolem je v prvé řadě záchrana životů, nikoliv hospodářská činnost! Stávající situaci také pomůže pokud vaše posádky nebudou vysílány k předem jasným nesmyslům, kam je posíláte v rámci ekonomického vzorce co výjezd, to příjem peněz. Investujte vy potažmo váš zřizovatel do osvěty, která lidem v regionu osvětlí problematiku dané věci a třeba jim pomůže pochopit. Lidé jsou ze všech stran masmédii masírováni statistikami počtů nakažených, omezeními a dalšími, tak se prosím nedivte že reaguji jak reagují. .....

    Vloženo 28.10.2020 08:50:36

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      S kampaní, případně situací Vám jistě rád pomůže nový pan hejtman, který se v rámci předvolební kampaně několikráte prezentoval zásahem u Nažidel. Dělejte cokoliv, jen tu prosím přestaňte strašit lidi scénářem který svědčí spíše o Vaší neschopnosti vést organizaci!
      Všem posádkám děkuji za jejich nelehkou a obětavou práci, máte mou hlubokou úctu za to co děláte. Vydržte!

      Vloženo 28.10.2020 08:57:50

    • Jeden z nich 

      Reagovat

       

      Ve svém příspěvku máte částečně pravdu, klasické mezinemocniční převozy by soukromá firma provádět mohla. Pak jsou tu ale akutní sekundární transporty, u kterých nelze čekat na příjezd vozu ze soukromého sektoru. Nejbližší asi bude Meditrans - v Praze. Což bude znamenat poměrně velké zdržení a u poměrně velkého množství stavů jde takříkajíc o minuty.
      Poměrně dost, i ne moc akutních převozů musí být prováděno vozy se specifikací RZP, nelze tedy běžnou převozovou sanitkou.
      Hlavní problém bude jinde, jakýkoli závažnější kardiologický problém je po konzultaci s kardiocentrem indikován jako transport na vyšší pracoviště rovnou z místa, stejně tak neurologické stavy, závažnější úrazy. Většinou do Budějovic. Popáleniny, aneurysmata, závažné stavy u dětí a podobně pak do Prahy. Takže i v případě, kdy nebudete počítat klasické převozy špitál - špitál, se z oblastí za den nasčítá třeba třicet cest do Budějovic.
      Nicméně co se nesmyslných výjezdů, či práce managementu týče, máte naprostou pravdu. Díky nim je to vysilující, zejména v téhle prapodivné době.

      Vloženo 28.10.2020 16:54:21

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        Děkuji za názor. Určitě jsem neměl na mysli převozy v režimu DRNR ale PNP. Firem které tyto služby poskytují je v ČR celá řada a určitě, pokud by se jednalo třeba o pražskou firmu, by poskytovatel musel mít v rámci kraje stanoviště, spíše několik. Byla zde nabídka například od SOSANu a majitel firmy se se zlou potázal u pana ředitele. Není vůle aby zde byla externí firma.
        Přeji hodně sil a děkujeme za to co děláte!

        Vloženo 29.10.2020 09:02:25

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Jestli ten pán Marek Slabý na tuto funkci stačí... Není to poprvé, co si furt stěžuje. Kdysi jsem tu četl, že si stěžuje na PČR, která mu vozí opilce a zahlcuje záchytku, teď zase toto. Život holt není peříčko.

    Vloženo 28.10.2020 07:33:28

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Jasně! Takhle čekáme na záchranku 20 - 25 minut, tak budem nově čekat hodinu a doufat že nějaká vůbec přijede. Snažte se pane řediteli, tohle je vaše manažerské selhání, nikoliv vina Vašich podřízených.

    Vloženo 28.10.2020 06:42:41

  • Bacillus Rouškophilus 

    Reagovat

     

    Flégr by vám poradil - povolat veterináře.

    Vloženo 27.10.2020 19:05:47

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace