Hlavní obsah

Mauck MSV 1120: Luxusní kancelář na kolech či pojízdná party

Foto: Bring A Trailer

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ať už jste úspěšná rocková kapela cestující na další koncert, špičkový byznysmen na cestě na byznys mítink se svými byznys partnery nebo pseudocelebrita užívající si svých patnáct minut slávy s přáteli, rozhodně potřebujete odpovídající transport. A nic není víc cool (snad kromě vrtulníku nebo vlastního tryskáče) než tento speciál kombinující styl supersportu, prostor dodávky a luxus té nejlepší limuzíny!

Článek

I přes cool design a interiér se jmenuje zcela nudně – MSV 1120 – a na svědomí ho má firma Mauck Special Vehicles z amerického města Columbus v Ohiu, která se orientovala na ruční přestavby dodávek a autobusů na luxusní dopravní prostředky pro všechny celebrity, které si jejich odbornou práci mohly dovolit. Tahle sranda totiž nevyšla levně – mezi lety 1996 a 1999 postavili zhruba stovku těchto MSV 1120 s cenovkou přes 200 000 dolarů (v aktuálním přepočtu 4,7 milionu korun).

Za své peníze jste dostali aerodynamicky tvarovanou kompozitní karoserii s výklopnými předními dveřmi jako u supersportu, uvnitř byla (díky celkové délce 7,6 metru) spousta prostoru pro posádku rozvalující se na kožených gaučích, poslouchající hudbu z audiosystému Kenwood nebo sledující televizi se satelitním příjmem a popíjející vychlazené drinky z palubního minibaru, nechyběl ani interkom, kterým jste mohli kibicovat svého osobního řidiče nebo bodyguarda sedícího vpředu.

Foto: Bring A Trailer

Cestování v naprostém luxusu soukromého pojízdného klubu

Technicky šlo o mix různých dílů z tehdejších amerických aut. Ocelový rám s rozvorem 3,66 metru byl specifický pro Mauck stejně jako vzduchový podvozek, ale o pohon 6,5 tuny vážícího speciálu se staral běžný benzinový Chevrolet 7,4 V8 (variantou byl šestiválcový diesel Cummins o objemu 5,9 l) roztáčející zadní kola přes čtyřstupňový automat. Zavěšení a brzdy byly z pickupů GM, přední světla z Fordu Aeromax a zadní z Jeepu Grand Cherokee, mlhovky poskytl Dodge Viper a stěrače zase Toyota Previa. Jako by pejsek s kočičkou pekli automobilový dort…

Výsledek byl ale překvapivě kompaktní a skutečně stylový – takový soukromý tryskáč na kolech. Pokud jste byli dost VIP, aby vás pozvali dovnitř, mohli jste si užít pohodlnou jízdu v naprostém luxusu nebo také dost divokou party. Sehnat ojetý Mauck MSV 1120 není lehké a mimo USA prakticky nemožné, ale občas se nějaký na prodej objeví s cenovkou na úrovni zhruba desetiny původní hodnoty. Pokud ale chcete něco modernějšího, něco bychom pro vás měli

Reklama

Související témata:
Načítám