Zavřené kavárny a restaurace znamenají zvýšenou poptávku po jídle s sebou. Dovoz se ale neobejde bez velkého množství jednorázových obalů. Proto se řetězec Burger King rozhodl zavést vratné obaly na jídlo a nápoje s sebou, do provozu mají přijít v příštím roce.
Za takzvané zero-waste obaly zákazníci při nákupu jídla zaplatí vratnou zálohu a poté je vrátí zpět restauraci. Burger King spolupracuje s balicím servisem Loop firmy TerraCycle, který použité obaly vyčistí od všech nečistot a mikroorganismů a připraví je k dalšímu použití. „Loop zajišťuje udržitelné řešení, které odpovídá vysokým bezpečnostním standardům a zároveň poskytuje pohodlí našim zákazníkům,“ řekl v tiskové zprávě vedoucí oddělení inovace a udržitelnosti v Burger King Matthew Banton.
Udržitelné řešení obalů je zatím ve fázi testování, do prvních restaurací by se mělo dostat v roce 2021. Pilotní verzi vyzkoušejí pobočky v New Yorku, Portlandu a Tokyu, další města se přidají v následujících měsících. Do roku 2025 chce Burger King zajistit výrobu obalů výhradně z obnovitelných, recyklovatelných a certifikovaných materiálů, a to pod hlavičkou plánu Restaurant Brands for Good.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Řízky nechte doma. Výlety s Gastromapou Lukáše Hejlíka si zaručeně vychutnáte
Už druhé prázdniny po sobě bude velká část Čechů trávit dovolenou v tuzemsku. Letos na jaře vyšla…