Hlavní obsah

Automobilové sprinty stále populárnější. Speciály ovládl Vavřinec, cesťáky Budža

Praha

Už poosmé se jel nejmladší automobilový seriál ve sprintu. Jezdí se na letištích. Organizoval ho Svaz motoristických sprintů, ale od minulého roku ho vzal pod svoje křídla Autoklub ČR.

Foto: archiv SMS

Obhájil jsem! Vítěz v kategorii speciálních vozů Tomáš Vavřinec

Článek

V kategorii II speciálních vozů získal absolutní vítězství opět zakladatel mistrovství ČR této disciplíny u nás Tomáš Vavřinec s Mitsubishi Lancer EVO, které zdobí obrázek slavného kocoura Vavřince a sbírá na tratích vavříny.

„Letos se odjely kvůli koronavirové situaci jen tři podniky, plánováno jich bylo ale pět. Účast byla opět velká, což svědčí o tom, že popularita sprintu roste, je to adrenalin. Vážíme si takové účasti i toho, jak se jezdci přizpůsobují novinkám. Může totiž startovat každý, kdo má řidičák a jeho vůz má platnou technickou prohlídku. Může absolvovat třeba jen jeden závod. Kdo chce jet o body, musí mít licenci AČR," řekl pro Sport.cz Tomáš Vavřinec.

Technická pravidla jsou naprosto jednoduchá, rozdělení do kategorií jasné. Každý si najde tu svoji. Vozy jsou rozděleny do dvou základních kategorií - I. jsou automobily, které musejí mít technický průkaz, platnou STK, všechny sedačky a náležitosti s tím související.

Rozděleny jsou podle objemu motoru do deseti benzínových a pěti dieselových tříd od 1400 ccm, nejvyšší je nad 4000 ccm. Zvláštní jsou pak skupiny aut na elektrický nebo hybridní pohon, veteráni a upravené vozy pro invalidy na ruční ovládání.

Foto: archiv SMS

K nejzvláštnějším vozům patřil klecový prototyp ART Jakuba Fischera.

Speciály s úpravami

V kategorii II závodí speciály, které mohou mít jakékoliv úpravy, které se vejdou do pravidel a neohrožují bezpečnost provozu vozidla. Rovněž jsou rozdělené na benzínové a dieselové, obojí ve třídách do 2000 a nad 2000 ccm. Trať musí být dlouhá 400 až 1000 m, šířka jedné dráhy pak minimálně pět metrů.

V rámci několikadenního srazu Car Wars tentokrát startovalo 121 startujících na vozech 23 značek v 45 typových provedeních, které se objevily v 18 kategoriích. Svědčí to o rostoucí popularitě této disciplíny a schopnosti jezdců pružně reagovat na technické novinky a možnosti.

„Prvořadá je bezpečnost závodníků i ostatních účastníků. V této oblasti respektujeme požadavky Autoklubu ČR. Letošní závody mistrovství republiky zvládli pořadatelé velkých tuningových srazů a to Car Wars a JH Tuning perfektně. Povinností jsou také ochranné přilby pro všechny, kdo sedí v autě při závodě," dodal Vavřinec, který věří v další rozšíření startovního pole i vyšší počet diváků kolem trati.

Foto: archiv SMS

Jedna z největších krasavic na trati - slavná Škoda 130 RS Jana Burdy.

„Samozřejmě pořadatelé se starají o kvalitní zázemí, aby si diváci mohli závody opravdu užít," uvedl Vavřinec. Jako dlouholetý a úspěšný český reprezentant v závodech automobilů do vrchu má nepochybně výhodu. Rychlost má v krvi.

Foto: archiv SMS

Vavřincovo Mitsubishi s kocourem Vavřincem na zadním křídle.

„Vavřinec je nejrychlejší kocour nejen u nás," ukazuje s úsměvem na maskota na svém voze. Vzhledem ke koronaviru není jisté, kde a kdy si ti, co skončili ve svých kategoriích v celkovém hodnocení na pódiu, převezmou poháry. „Slavnostní vyhlášení určitě uspořádáme, ale současná situace to zatím nedovoluje. Budeme pružně jednat podle situace," dodal Vavřinec.

Absolutní pořadí v hlavních kategoriích - Kategorie I (cestovní vozy):
1. Tomáš Budža (VW Golf)
2. Lukáš Vejpuský (Seat Leon)
3. Vlastimil Hercok (Nissan GTR)
Kategorie II (speciální vozy):
1. Tomáš Vavřinec (Mitsubishi Lancer EVO)
2. David Veselý (Honda Civic)
3. Aleš Janeček (VW Golf)

Reklama