Další hudební kanály Óčko se zatím nechystají, mix televizních stanic je nastaven optimálně

6. listopad 2020

Hudební televize Óčko, Óčko Star a Óčko Expres jsou určené pro bezplatnou distribuci, v prostředí placených nabídek se pak zabydlelo Óčko Black. Poplatky od operátorů zajišťuje mediální skupině Mafra i nabídka verzí těchto stanic s vysokým rozlišením.

Skupina Mafra považuje v současné době nastavení portfolia svých hudebních stanic, které zahrnují jak volně šířené programy, tak placené kanály za optimální. Nabídka bezplatných televizí Óčko, kam patří i Óčko Star a Óčko Expres, se rozšiřovat nebude. Pro operátory placených služeb je určená televize Óčko Black, která je jediným kanálem na trhu zaměřeným na takzvanou černou hudbu. Nabídka placených kanálů se bude případně odvíjet podle zájmu operátorů.

Óčko a Óčko Star je k dispozici v DVB-T2 multiplexu 22 Českých Radiokomunikací, Óčko Expres v pražské Regionální síti 12. Další finance zajišťují pro mediální skupinu poplatky od operátorů za verze všech programů s vysokým rozlišením. Óčko Black mohou sledovat obyvatelé hlavního města a části středních Čech také na klasickou anténu, ovšem pouze do konce roku, kde je k dispozici ve standardní kvalitě. Dále bude dostupné už pouze v prostředí placené televize.

Pro kanály Óčko hraje nadále klíčovou roli klasická distribuce signálu prostřednictvím televizní obrazovky, doplňuje je ovšem konzumace obsahu na dalších zařízeních, což odpovídá vždy cílové skupině. Na letošní on-line konferenci Czech Internet Forum to uvedl jejich generální ředitel Štěpán Wolde. Jako hlavní distriční kanál videoobsahu se klasická televizní obrazovka ukázala nejen v Česku, ale například i ve Velké Británii.

V době koronakrize podíl sledování klasické televize ještě více vzrostl, což potvrdil například i nedávný průzkum agentury atmedia. Diváci v současné době konzumují videoobsah na čtyřech typech zařízení - klasické televizi, počítači, telefonu nebo tabletu. Podle interních průzkumů Óčka se konzumace videa prostřednictvím televizoru v případě diváků mezi 16 až 34 let blíží k 60 %. Wolde uvedl, že na klasické obrazovce sledují předplatitelé nejčastěji i pořady z videoték.

autor: lukpo
Spustit audio

Související