Co zbylo z Banketu: unavený Müller, Šeban jako událost sezony
V rozmezí pouhých několika týdnů vyšla alba dvou někdejších spoluhráčů. V osmdesátých letech působili zpěvák Richard Müller s kytaristou Andrejem Šebanem v sestavě legendárního slovenského Banketu, aby se v desetiletí následujícím oba vydali na sólové dráhy. Müller se stal jednou z ikon česko-slovenského popu, zatímco jeho méně známý kolega točil spíše posluchačsky náročná alba.
Srovnání aktuálních počinů bývalých spoluhráčů vyznívá nemilosrdně. Zatímco Šebanovo ve všech směrech neortodoxní písničkové album je jednou z událostí sezony, Müller se jen marně snaží znovu nalézt někdejší formu.
Únavné zmrtvýchvstávání Richarda M.
Hodina medzi psom a vlkom je pátým řadovým albem Richarda Müllera po umělecké přestávce v druhé polovině předchozího desetiletí. Ještě před ní zpěvák vydal několik úspěšných desek, které vygenerovaly hity dodnes vysílané komerčními rádii (např. Už asi nie si z LP ’01), ale i několik nahrávek sice méně úspěšných (Koniec sveta, Monogamný vzťah, 44), zato kvalitou vyrovnavších se vrcholům Müllerovy rané tvorby.
Žádné z pěti „novodobých“ řadových alb se jmenované trojici nepodařilo ani přiblížit. Postrádají jak tehdejší mimořádný autorský vklad, tak ucelenější koncept. O povaze i o hloubce zpěvákovy současné tvůrčí nejistoty dostatečně vypovídá, že