Autofotka týdne: Krásný Popular Monte Carlo ožil ve skicáku designéra Škody

Škoda Popular Monte Carlo bývá právem považována za jedno nejkrásnějších aut, které vznikly v Československu. Jak by vypadal legendární dnes si zkusil představit bulharský designér mladoboleslavské značky Ljudmil Slavov.
Škoda Popular Monte Carlo v podání designér mladoboleslavské značky Ljudmila...

Škoda Popular Monte Carlo v podání designér mladoboleslavské značky Ljudmila Slavova | foto: Škoda Auto

„Je to jedno z nejkrásnějších aut vůbec, oslovilo mě i svou historií. Má neuvěřitelnou eleganci a vkus,“ popisuje. Ikonický vůz se v představách designéra změnil ve funky futuristický roadster.

V muzeu značky totiž právě chystají ke kompletní renovaci variantu roadster, které chtějí vrátit lesk a slávu, stejně jako je tomu u kupé. Když Ljudmil vůz studuje, vysvětluje, že při tvorbě své vize se rozhodl vyjít právě z roadsteru, protože u něj může dát lépe na odiv i vnitřní provedení vozu.

„Interiér původního roadsteru je elegantní a praktický, vidím v tom kontinuitu do dnešních dob. Funkčnost, praktičnost, elegance a čistota jsou i dnes našimi základními principy,“ říká designér. Popular měl rychloměr coby základní informační prvek umístěný uprostřed palubní desky, tento detail Ljudmil zachoval a do moderní doby ho přenesl v podobě jakéhosi hologramu. Po stranách byly odkládací prostory, v jejich místě navrhl designér moderní displeje s přísunem všech pro posádku potřebných informací.

Roli při volbě roadsteru hrála i jeho sportovnější povaha. Tu podtrhuje úložný prostor za sedadly konceptu, kde jsou pod skleněným krytem uloženy dvě závodní přilby.

„Přemýšlel jsem, zda sem nedat dvě dětské sedačky a udělat auto trochu praktičtější po vzoru tehdejších sériových kabrioletů, nakonec u mě ale zvítězila sportovní stránka,“ popisuje Ljudmil. Původní roadster měl z kufru výklopné sedadlo, kterému se přezdívalo „sedačka pro tchyni“.

Exteriér dostal aerodynamické tvary, které kombinují ladnost historické předlohy s sošností dnešních škodovek. Elegantní splývavá záď s výraznou „ploutví“ patří k jasným odkazům na originál. Po svém se pak Ljudmil při návrhu vypořádal s typickou maskou chladiče.

„Zkoušel jsem různé vertikální konfigurace, které by byly originálu bližší, ale takové uspořádání je dnes u aut trochu problematické, takže jsem se nakonec vydal odlišnou cestou,“ popisuje své pojetí přídě, kde mřížka masky chladiče přechází dále do oblasti světlometů, čímž vytváří efekt, pro který je originál tak ceněný.

Zajímavým detailem a rovněž historickým odkazem je logo. Namísto znaku automobilky dostal vůz coby hlavní grafický motiv červený kruh, který u originálu nesl nápis Monte Carlo, Ljudmil do něj ovšem umístil stylizované označení modelu. A jméno automobilky je vyvedeno na přídi vozu v moderním písmu, stejně jako je tomu dnes na zádi moderních škodovek.

„Klasické logo mi pro masku přišlo moc retro a písmo působí hodnotnějším a elegantnějším dojmem. Škoda navíc v minulosti nápis místo loga u některých svých vozů používala, takže je to i odkaz k historii značky,“ vysvětluje designér.

„Když se na původní Popular Monte Carlo dívám, okamžitě se mi v hlavě rozezní jazz,“ libuje si autor moderní vize. Podle Ljudmila je však hudebním stylem, který vystihuje značku Škoda v současnosti, spíš funk. Jeho studie kombinuje až futuristické linky s retro nádechem.

Hudba Ljudmila hodně fascinuje. „To, jak okořenit design, aby vyvolával stejné emoce jako hudba, je něco, co mě žene kupředu. Ale rozhodně je to hledání na dlouhou dobu,“ říká. Mimochodem, když jsme u inspirace hudbou: v linkách jeho vize vozu možná kromě odkazu na původní historický model zahlédnete i houslový klíč.

Kdo je kdo

Škoda Popular Monte Carlo

Bývá považován za jedno nejkrásnějších českých auto. Původně vznikl v roce 1936 jako závodní speciál pro Rallye Monte Carlo. Jelikož vůz s posádkou Pohl – Hausman v soutěži uspěl (byl druhý ve své kategorii), rozhodla se Škoda úspěch využít a připravila i silniční provedení nazvané Škoda Popular Sport Monte Carlo. Ten v Mladé Boleslavi vyrobili v celkem sedmdesáti kusech s karoseriemi kupé a roadster. Čtěte více

Ljudmil Slavov

Pochází z Bulharska, v jedenácti letech se s rodiči přestěhoval do České republiky a žije tu přes 20 let. Vystudoval Vysokou školu uměleckoprůmyslovou (UMPRUM), během roční stáže v Bratislavě se seznámil s prostředím v koncernu Volkswagen. Pak se věnoval designu dopravních prostředků a těžkých strojů a nyní již tři roky působí ve Škodě v oddělení designu interiéru. Je vášnivým cyklistou a rovněž milovníkem architektury.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...