Pandemie se letos dost rázně zeptala firem, jak v minulých letech přistupovaly k digitalizaci. Ty, které ji v minulosti vzaly vážně, z toho letos těžily. Ostatní si naplno uvědomily, jak důležitá může být digitální transformace pro jejich byznys, a začaly dohánět resty.

„Zaměstnanci, vlastní produkce firmy a zakázníci. To jsou tři pilíře, na které má cenu se z pohledu digitalizace zaměřit,“ říká k tomu generální ředitelka SAP ČR Hana Součková, která byla spolu s generálním ředitelem českého výrobce koupelen SIKO Tomášem Valou hostem dalšího Forbes BrandVoice podcastu.

Šéf SIKO Tomáš Vala a generální ředitelka SAP ČR Hana Součková

Firma SIKO patří k těm společnostem, které se rozhodly přistoupit k digitální transformaci už před čtyřmi lety. Díky ní v současné náročné době uzavřených kamenných prodejen mohou navyšovat prodeje přes online.

„Teď je vidět, že naše rozhodnutí bylo velice prozíravé,“ říká šéf SIKO Tomáš Vala a dodává: „Těch věcí, které děláme, je mnoho. Například na denní bázi měníme čtvrtinu našich maloobchodních cen dle pohybu cen u konkurence na internetu.“

Jak moc se covid-19 projevil na poptávce po digitální transformaci firem? Jakým způsobem začít s procesem digitalizace ve firmách a na co se zaměřit? A jaké jsou její hlavní bariéry? To vše a více si poslechněte v celém díle dalšího Forbes BrandVoice podcastu.