Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pražští zastupitelé odmítli zákaz vjezdu aut do pruhů pro MHD

ČTK
Diskuze (28)

Pražští zastupitelé odmítli zavedení celodenního zákazu vjezdu osobních aut do vyhrazených pruhů MHD. Podle většiny zastupitelů není důvod opatření zavádět mimo dopravní špičku.

Dosud byl vjezd omezen pouze v konkrétních časech, což úřad na konci října změnil. Zastupitelé zároveň radním uložili, aby podali příslušnému magistrátnímu odboru podnět ke zrušení zákazu vjezdu, který má platit od příštího týdne. Proti zamýšlené změně se postavila většina 33 z 65 zastupitelů. V Praze je asi 40 kilometrů pruhů pro autobusy MHD, záchranáře, cyklisty a taxi.

"Není důvod, proč by vyhrazené jízdní pruhy ve všední dny mimo špičku a o víkendech nemohli využívat řidiči individuální automobilové dopravy," řekl na dnešním jednání zastupitelů starosta Libuše Jiří Koubek (TOP 09).

Koubek vedení města rovněž vytkl, že změnu neprodiskutovalo se zastupiteli a ani nebyla projednána magistrátním výborem pro dopravu. "Je to problematika, která si zaslouží zevrubné projednání. Je to téma a radikální změna, která se dotkne všech Pražanů," řekl.

Záměr zakázat autům vjezd do pruhů celodenně obhajoval mimo jiné náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podle něj většina pruhů v Praze funguje celodenně. Těch, které platí pouze v danou dobu, je podle něj asi jen třetina. Podle něj je rovněž přežilý současný systém, kdy různé městské části mají svůj vlastní režim.

Žádost na změnu podala úředníkům Technická správa komunikací (TSK) na základě požadavku dopravního podniku (DPP) a organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. "Žádost dala TSK na základě požadavku Ropidu a DPP, kteří to chtějí od roku 1995. Není to žádný výmysl, který vznikl teď," řekl Scheinherr.

Náměstek ředitele Ropid Martin Šubrt pak dodal, že čas, kdy trvá dopravní špička, se změnil a přesahuje časy na značkách, podle kterých pruhy fungují.

Zejména opoziční zastupitelé opatření vytýkali, že mimo jiné omezuje práva řidičů a zároveň je podle nich zbytečné. Proti celodennímu zákazu se postavili rovněž koaliční zastupitelé Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN). Předseda Spojených sil a europoslanec Jiří Pospíšil změnu označil za ideologickou. "Nechceme, aby byly prosazovány kroky, které jsou dělány v ideologii, že automobil je hřích. Hledáme kompromis a vyváženost a nechceme preferovat jednu skupinu," řekl.

Diskuse o pruzích se zúčastnila také veřejnost. Obyvatel a zastupitel Prahy 3 Mojmír Mikuláš (Trikolóra) ze Spolku Jedeme autem řekl, že je to opatření, kdy si 99 procent občanů řekne, "který blbec tohle vymyslel". "Jsem přesvědčený o tom, že tímto opatřením tam auta budou trávit delší dobu a budou vypouštět více exhalací," řekl Mikuláš.

Rozhodnutí zastupitelů předcházela několikahodinová diskuse. V ní se vzájemně obviňovali mimo jiné jak z ideologičnosti, tak z neúměrné preferenci či šikany některého z druhů dopravy.

ČTK
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - Blue Sun
14. 11. 2020 18:48
Re: Rušení
Tak to ti řeknu naprosto přesně - nikdy. :-D
14. 11. 2020 17:06
Rušení
A kdy začnou ty pruhy rušit? Černokostelecká je úplně zbytečně zúžena a jede tam pár busů za hodinu. Obdobně před Bílou Horou nebo Skalka. Hloubětín má pár metrů a polovina busu z něj hned vyjede, neb odbočují. A pak ty busy stejně zajedou do kolon, protože jej, zbrzdil se provoz, naštosovalo se to a nikdo nemá chuť je pouštět... K čemu je ten pruh vyhrazen i pro taxi nechápu už vůbec.
Avatar - Blue Sun
14. 11. 2020 09:45
Re: Pan náměstek pro dopravu
To je úplně jednoduché. Protože normální člověk přijde s koncepcí, kde budou tvrdá čísla. Tolik aut, tolik kilometrů silnic je potřeba, takové emise, tolik miliard na dostavbu. Politik, protože tomu nerozumí: to ne, to je moc.
Pak přijde takový magor a nabídne vzletné ideje o snižování, minimálních nákladech, zlepšení prostupnosti podloženém nějakou pochybnou studií ignorující realitu dopravy, hezky a barevně to popíše a podá. Politik, protože tomu nerozumí, zatleská a bere.
Že to tak není? Znám to, bohužel, ze své praxe. Nadřízený taky odmítl do naší služby člověka, který mu přednesl fakta (a miliardové náklady), a namísto toho vzal blba, který mu nakecal líbivé projekty. Akorát ten nadřízený jde za rok do důchodu, takže rostoucí vnitřní dluh a problémy s rozvojem ho vůbec netrápí. Jen se potřebuje zalíbit u dalších nadřízených...
14. 11. 2020 07:47
Re: Pan náměstek pro dopravu
Tak to by mě taky zajímalo ;-) Zatím to vždycky vyjde na nějakého “zeleného” vocase :no:
Avatar - Mikesus
14. 11. 2020 07:31
Re: Pan náměstek pro dopravu
Pravda, lepší být otraven dieselem nez zit v čistějším prostredi