Tak jak to vypadá s nTLD u nás? Stav k listopadu 2020

Jsou to dva měsíce, co se největší hosting v ČR Wedos slavnostně opřel do registrace nTLD. V pondělí (16.11.2020)  slavnostně ohlásil pokoření mety 10 tisíc spravovaných nTLD. Byla zveřejněna i tabulka oblíbenosti, která vypadá podle očekávání – vše co je v akci vede :)

Wedos využívá naplno agresivních propagačních taktik, které jsou pro nTLD specifické a v minulosti jsme je mohli vidět v zahraničí u velkých registrátorů. Na 404M jsem o nich psal. Doslova by se dalo odškrtávat. Ale na to si nikdo ze zákazníků rozhodně stěžovat nemůže. Proč taky? Domény za doslova pár korun anebo rovnou zdarma jako ochutnávka. A zákazníci na to slyší. 10.320 nTLD za 2 měsíce, s tím, že se reklamní akce několik týdnů postupně rozjížděli je super výsledek.

ČR se od září posunula ve světových tabulkách registrovaných nTLD z 40. místa na 36. Momentálně je na české kontakty registrováno 31.434 nTLD. Před námi je Norsko s 31.492, které brzy padne a pak Jihoafrická republika s 35,6K nTLD. Pokud Wedos udrží růst, tak v prosinci je doženeme.

Wedos se stal na českém trhu jedničkou v nTLD začátkem listopadu, ale popravdě moc náročné to pro něj nebylo.

 

Dlouhodobě všechno záleží, jak se tady ale nTLD ujmou. Přeci jen většina je o dost dražších než .cz. Pokud se navíc snaží konkurovat cenou, tak .com.

Jak to vypadá s weby na nTLD

Jestli se mají v ČR nTLD prosadit, tak se musí hlavně začít používat. Musí na nich vznikat český obsah. Registrovat je nestačí. Jedinou nTLD, na které vznikl nový obsah od září, která se ke mě dostala sama je bazardomen.online (viz. článek Chcete nabídnout doménu k prodeji? Zkuste bazardomen.online). Žádnou další jsem zatím na sociálních sítích nezaznamenal.

Nezbývá než se podívat na Google. Pokud si projdeme jednotlivé oblíbené nTLD a vezmeme časový úsek od 16.09.2020 a jako jazyk češtinu tak zjistíme, že spousta nově registrovaných nTLD je používána hlavně k přesměrování. Prošel jsem prvních 100 výsledků a vytáhl domény s registrací po září 2020.

Nové živé weby co jsem našel:

  • alefinspire.online
  • bellesdress.online
  • ckkucera.online
  • djnasvatbu.online
  • dobrevune.online
  • hrajeme.online
  • lekcezpevu.online
  • lustrace.online
  • mladova.online
  • nejlevnejsiletenky.online
  • nudista.online
  • palubkyrezivo.online
  • papricka.online
  • pisemky.online
  • pobytprodvaseslevou.online
  • profipujcka.online
  • storeneon.online
  • slevovykupon.online
  • tisknese.online
  • unikovka.online

a další…

  • bumerania.fun
  • crazybar.fun
  • comenius.fun
  • dalaran.fun
  • drevenehracky.fun
  • filmbox.fun
  • kutnahora.fun
  • najdito.fun
  • nntworks.fun
  • profiweb.fun
  • stropykrasa.fun
  • makemesmile.fun
  • pjena.fun
  • hypecraft.fun

a další…

  • aktualne.tech
  • bedrnik.tech
  • dzzirka.tech
  • elektronika.tech
  • erecenze.tech
  • graupner.tech
  • hartom.tech
  • kodujeme.tech
  • kontejnery.tech
  • stastnylukas.tech
  • soptik.tech
  • vanillacraft.tech
  • yact.tech

Z tohoto vzorku je vidět, že weby na nTLD vznikají, ovšem zatím to není žádná sláva.

Závěr

Pokud vás zajímá jaké nTLD se průběžně registrují, tak postupně přidávám další slovníky na volnedomeny.xyz a pravidelné testy odhalují o co je zájem.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu navždy pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

3 Replies to “Tak jak to vypadá s nTLD u nás? Stav k listopadu 2020”

  1. Hodnotit zajem o nGTLD na zaklade registraci domen v akci, tj zadarmo ci za cenu pod krabicku cigaret me prijde znatelne nepresny.

    Umrtnost tehle domen je vyssi nez u registraci v podobnych akci u .EU.

    V CR je to rok od roku sice lepsi, ale porad je NTLD naprosto bidne a pro lidi nezajimave. Siroka verejnost se na to uz vubec neadaptovala.

    1. Zdravím, samozřejmě že tam bude obrovská úmrtnost oproti registraci za plnou cenu, to ale neznamená že na části těch domén něco nového nevznikne. Základem je ukázat lidem, že tu ta možnost je. Nechat je si to vyzkoušet zdarma nemusí být špatná cesta. Pro mě jsou z toho zajímavá data, která mě baví analyzovat :)

  2. Myslim, že nejen v ČR by měl být hlavní důraz na obsah, který je u nás kromě pár blogů a portálů jako Novinky (který jedou spíš setrvačností díky brandu než wow efektem) prakticky nulovej. Navíc v tom výkonnostnim přístupu, který tu v poslední pětiletce vládne, se z toho absolutně žádný budování obsahu nedá zaplatit, tim myslim obsah budovanej vlastníma dlouhodobejma zkušenostma a researchem v zahraničí a ne opisováním wiki a magazínů.

    Na .cz internetu si spoustu lidí vybudovalo velkou autoritu, ale většina z nich teď akorát strhává pozornost a svádí ostatní od nějaký rozumný cesty do toho teplýho a nekreativního stereotypu. A právě podobný signály jako bezduchý propagování nedůležitejch věcí, strhávání pozornosti samozvanýma influencerama na fórech a bezduchý promo spousty i velkejch firem, který to snad dělaj jen aby měly faktury do daní, mě dovedla až k tomu, že .cz internet už využívám jen z asi 10% oproti 90% zahraničí (musel jsem kvuli tomu změnit i defaultní vyhledávač, ve kterym jsem se začal s dotazama proklikávat až na třetí stránku výsledků.

    Takže jsem si chtěl jen povzdychnout, že podobný reporty jsou sice pozastavení hodný, ale vim, že nákup domény a hostingu v dnešní době s největší pravděpodobností skončí po roce její expirací a člověku pak něni líto těch peněz, který skončej u hosterů a registrátorů a velice nevhodně a neefektině promrhanýho času, protože když mam kvalitní obsah, tak vytvořim brand i na doméně mamefarmusezviraty.info. To si radši koupim fošny a hoblík z toho povedenýho produkt placementu v článku a půjdu si na zahradu něco kutit, než budovat něco na internetu, kde je to snad ze všech stran obšancovaný lidma, který moc dobře známe.

Comments are closed.