Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v říjnu 2020: Opětovný pád, hlavně pro VW, BMW nebo Ford

David Bureš
Diskuze (28)

Registrace nových automobilů v Evropě letos v říjnu meziročně klesly o 7,1 %. Velký pád zažily značky Volkswagen, BMW nebo Ford.

Evropu postihla druhá vlna pandemie koronaviru, a tak jednotlivé státy opět zavádějí přísná protiepidemiologická opatření, která opět negativně ovlivňují prodeje s novými automobily. Výsledkem je jen 1.129.223 registrovaných aut za říjen, což je o 7,1 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Evropského svazu výrobců automobilů (ACEA).

Výsledky ovlivnily pády některých klíčových trhů. V Německu říjnové prodeje meziročně spadly o 3,6 %, ve Francii o 9,5 % a ve Španělsku dokonce o 21 %. Naopak v Itálii nebo Velké Británii byl pokles spíše mírný, o 0,2 %, respektive o 1,6 %. Česká republika pak v rámci Evropy zaznamenala spíše vysoký pokles, o 15,6 %, což souvisí s rychlejším nástupem počtu nemocných a s tím souvisejícím zaváděním přísných opatření.

Pád se samozřejmě podepsal i na výsledcích jednotlivých značek. Konkrétně Volkswagen sice zůstává evropskou jedničkou, 122.593 registrací je ale o 17,2 % méně než před rokem. Silně v říjnu spadly také šesté BMW (-14,3 %) a až devátý Ford (-21,3 %).

Před americkou značku se tak dostala třeba Škoda. Ta skončila na sedmé příčce mezi značkami, výsledných 60.003 registrací je jen mírný meziroční pokles o 1,5 %. Za ní se umístila Toyota, s 59.634 registrovanými kousky (-6,1 %).

Naopak úspěšný měsíc to byl pro Audi. Jeho 60.796 registrací je v této době až neskutečný meziroční nárůst o 19,4 %, díky čemuž čtyři kruhy po dlouhé době překonaly v rámci Evropy mnichovskou vrtulku. Mezi prémiovými značkami nejvýše však nadále zůstává Mercedes-Benz, v celkovém pořadí byl tentokrát čtvrtý.

Úspěch hlásí také Renault. Drží se druhý hned za Volkswagenem, hlavně jde ale se 79.508 registrovanými auty o mírný meziroční nárůst o 1,2 %. Meziroční plus najdeme také v kolonce desátého Fiatu (+5,5 %) nebo třinácté Kie (+1,1 %).

Evropský trh v říjnu 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 10/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 122.593 -17,2 10,9
2. Renault 79.508 +1,2 7,0
3. Peugeot 75.792 -5,0 6,7
4. Mercedes-Benz 75.492 -3,3 6,7
5. Audi 60.796 +19,4 5,4
6. BMW 60.518 -14,3 5,4
7. Škoda 60.003 -1,5 5,3
8. Toyota 59.634 -6,1 5,3
9. Ford 59.211 -21,3 5,2
10. Fiat 49.450 +5,5 4,4
11. Opel/Vauxhall 47.778 +3,3 4,2
12. Citroën 44.411 -12,3 3,9
13. Kia 41.727 +1,1 3,7
14. Hyundai 39.401 -14,6 3,5
15. Dacia 38.749 +0,1 3,4
16. Seat 32.702 -11,7 2,9
17. Volvo 27.847 -1,8 2,5
18. Nissan 24.175 -14,1 2,1
19. Mini 17.199 -2,0 1,5
20. Mazda 14.284 -34,6 1,3
- CELKEM 1.129.223 -7,1 -

Dosavadní letošní prodejní výsledky pak dokazují, kterak letošní prodeje ovlivňuje pandemie koronaviru. Za deset měsíců roku bylo podle ACEA v Evropě registrováno 9.696.928 automobilů, o 27,3 % méně než před rokem.

Všechny značky v top 20 tudíž zažily meziroční pokles počtu registrací. Ten největší procentuální hlásí Opel/Vauxhall (-45,5 %) a Mazda (-41,9 %). Silně ale padal také Volkswagen (-28,7 %), Ford (-33,2 %) nebo Dacia (-32,4 %). Naopak Škoda si se situací zatím dokáže poradit, pokles o 17,9 % patří mezi nejmenší z top 20 značek.

Evropský trh v období leden-říjen 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1-10/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 1.068.412 -28,7 11,0
2. Renault 664.684 -25,0 6,9
3. Peugeot 603.224 -26,3 6,2
4. Mercedes-Benz 598.125 -19,7 6,2
5. Ford 540.327 -33,2 5,6
6. BMW 539.141 -21,1 5,6
7. Toyota 528.903 -16,6 5,5
8. Škoda 526.540 -17,9 5,4
9. Audi 491.926 -22,1 5,1
10. Fiat 397.911 -29,3 4,1
11. Opel/Vauxhall 397.202 -45,5 4,1
12. Citroën 372.564 -32,3 3,8
13. Kia 353.052 -18,0 3,6
14. Hyundai 348.255 -26,6 3,6
15. Dacia 329.868 -32,4 3,4
16. Seat 306.780 -29,4 3,2
17. Nissan 236.701 -29,3 2,4
18. Volvo 226.285 -18,3 2,3
19. Mini 140.782 -22,3 1,5
20. Mazda 119.735 -41,9 1,2
- CELKEM 9.696.928 -27,3 -
David Bureš
Diskuze (28)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
20. 11. 2020 13:26
Re: Koukám je to vyrovnanej boxing
Mazda hodí na evropský trh koblihu, nestojí jim to zato se tu pachtit... Já to vidím na max 2 roky. Stejně jako Suzuki...
Avatar - rohYpnol
20. 11. 2020 13:23
Re: Všichni padaj jen elektro jde nahoru.
NE. Bohužel do toho hrobu je stahován celý autoprůmysl díky EV ekofašistitkýmu projektu EU :-! :no:
Avatar - kuk
19. 11. 2020 23:43
Všichni padaj jen elektro jde nahoru.
Vítejte na funuse! Smradlavý spalováky mašírujou do hrobu. :D :-!
19. 11. 2020 21:25
Re: Koukám je to vyrovnanej boxing
JJJ pěkně zdražili, M3 ztratila víceprvek a cena hezky mastná. Navíc hatchback se bud líbí nebo ne. Mně osobně vůbec, navíc prostor vzadu dost stísněný. Pokud teď nebudou prodávat, tak později nebude příjem z garanček, havárií apod. Třeba to tak chtějí.
19. 11. 2020 19:23
Re: Re: Koukám je to vyrovnanej boxing
Novy juke ma dobre ceny, a taky dopredavany tuscon stoji podobne ako cx3. Ale oni v mazde pojmu realna predajna cena konkurencie na trhu nerozumeju alebo nechcu rozumiet.