Obrazem: Ruzyně jako Vantaa. Finnair přesunul do Prahy 17 letadel

Odstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comOdstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Dceřiná společnost Letiště Praha jedná o dlouhodobém parkování na jiných českých a slovenských letištích pro další dopravce.

Odstavné plochy Letiště Václava Havla v Praze připomínají v posledních dnech z některých záběrů složením letového parku spíše plochu u města Vantaa, kde leží mezinárodní letiště Helsinki. Letecká společnost Finnair dokončila velký přesun svých strojů z Helsinek do Prahy. Jde o letadla, která nepotřebuje kvůli slabé poptávce. V Praze je odstavení letadel levnější.

Jde o byznys, který si dohodla dceřiná firma letiště Czech Airlines Technics (CSAT). Z Finska postupně přiletělo 17 letadel Airbus A320 Family, polovina všech, které mají ve své flotile. „Některé podstoupí postupně plánovanou revizi v našem hangáru F, na ostatních budou probíhat plánované parkovací a údržbové práce, které se musí během dlouhodobého stání provádět,“ řekla mluvčí CSAT Kateřina Pavlíková.

Kromě Finnairu i Transavia

Dopravci platí za umístění jednoho letadla typu A320 zhruba padesát tisíc korun měsíčně. Finnair není v Praze jediným zahraničním dopravcem, který zde na zimu letadla nechal. Dva odstavené Boeingy 737-800 má na Ruzyni Transavia. „Oba dopravci patří mezi dlouhodobé zákazníky Czech Airlines Technics v oblasti těžké údržby letadel, jedná se tak o rozšíření stávajících služeb,“ dodala Pavlíková.

CSAT letos rozšířily svůj byznys o o dlouhodobé odstavení letadel. „Umístění letadel na českých či slovenských mezinárodních letištích je vzhledem ke své lokalitě ve střední Evropě ideální volbou jak pro evropské, tak i mimoevropské zákazníky z důvodu dostupnosti a logistického zázemí. Zároveň v České republice či na Slovensku ani v zimním období nepanují tak nepříznivé podmínky, jako v některých jiných zemích,“ dodala Pavlíková. CSAT jedná o umístění letadel ještě na jiná letiště v Česku a na Slovensku.

Letadla ale jen nestojí na zemi tak, jak přistála. Jednotlivé části, například motory či podvozky jsou chráněny před poškozením počasí. Všechna letadla mají být v perfektním stavu a připravená, jakmile je budou zákazníci znovu potřebovat.

Odstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comOdstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comOdstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comOdstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair a Boeingy 737 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comOdstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair a Boeingy 737 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comOdstavené Airbusy A320 Family společnosti Finnair a Boeingy 737 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comOdstavené airbusy A320 Family v Praze. Foto: Czech Airlines TechnicsOdstavené airbusy A320 Family v Praze. Foto: Czech Airlines TechnicsOdstavené airbusy A320 Family v Praze. Foto: Czech Airlines Technics
Tagy csat Czech Airlines Technics Finnair letiště praha Top transavia
14 komentářů