Praha nakoupila 14 elektromobilů Nissan, brzy přibudou další

Metropole převzala ve čtvrtek 26. listopadu celkem 14 elektrovozů značky Nissan, které budou sloužit pro různé příspěvkové organizace napříč hlavním městem.

Elektromobily byly nakoupeny ve snaze o snížení emisí pevných částic a oxidů dusíku z dopravy a snížení hlukové zátěže v městském prostředí. V nejbližší době bude předáno městu dalších 13 automobilů, celkem 27 nových elektrovozidel bude stát téměř 20 milionů korun.
foto: portalzp.praha.eu

Koncepce Smart Prague 2030 a s ní spojené snížení emisí pevných částic, oxidů dusíku z dopravy a snížení hlukové zátěže v městském prostředí byly důvodem k nákupu celkem 27 elektromobilů pro příspěvkové organizace hlavního města.

„V Praze fandíme moderní ekologické dopravě a snažíme se aktivně přispívat k jejímu rozvoji. Věřím, že elektromobily pro městské školy a sociální služby budou dobře sloužit nejen těmto organizacím, ale také přispějí ke snižování emisí, zlepšování životního prostředí a tím i kvality života v našem městě,“ řekl primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib.

Konkrétně dnes hlavní město převzalo dnes 13 osobních automobilů Nissan Leaf Acenta a jednu sedmimístnou dodávku Nissan e-NV 200 Evalia. V další fázi převezme šest plně elektrických vozidel Nissan Leaf Acenta, dvě dvoumístná plně elektrická vozidla Nissan e-NV 200 VAN a pět plně elektronických vozidel Nissan e-NV 200 Evalia pro pět osob.

Celkem tato vozidla pořídila Praha za necelých 20 milionů korun bez DPH s pomocí využití finančních prostředků ze Státního fondu životního prostředí ČR.

„Jsem rád, že podporujeme projekty, které pomáhají ke zmírnění dopadu klimatické změny, a že se snažíme co nejvíce pracovat s technologickými inovacemi. Elektromobily se ukazují být efektivním nástrojem ke snížení dopadů provozu městských organizací na klima. Kroky jako tento nás přibližují k uhlíkové neutralitě, která je naším dlouhodobým cílem,“ uvedl radní hl. m. Prahy pro oblast školství Vít Šimral.

Sloužit budou pro příspěvkové organizace hlavního města, výhradně pak pro školská zařízení, jako jsou střední a speciální školy, nebo pro domovy seniorů a osoby se zdravotním postižením. V nejbližší době plánuje pražský magistrát vysoutěžit i další elektromobily, které by sloužily například pro botanickou zahradu a pražská divadla.

„Městská společnost OICT patří k hlavním iniciátorům rozvoje elektromobility v Praze. Přeji všem novým uživatelům těchto elektrovozidel, které byly v rámci projektu Elektromobily pro Prahu pořízeny, mnoho šťastně ujetých kilometrů,“ dodal generální ředitel OICT Michal Fišer.

„Byla připravena výběrová řízení na nákup desítek elektromobilů pro pražské příspěvkové organizace, ať už jde o školy, zařízení sociálních služeb nebo kulturní instituce,“ doplnil místopředseda představenstva OICT Matej Šandor.

„Elektromobily nám pomáhají zlepšovat kvalitu vzduchu v centru města. Budujeme také nová dobíjecí místa na lampách veřejného osvětlení pro elektromobily v Praze. Do roku 2025 bychom jich rádi měli prvních 750,“ uzavřel náměstek primátora Petr Hlubuček.

tisková zpráva

26 Comments on “Praha nakoupila 14 elektromobilů Nissan, brzy přibudou další”

  1. Předně stojí za to Praze blahopřát, že se jim vůbec
    Předně stojí za to Praze blahopřát, že se jim vůbec podařilo něco pořídit. Když člověk věnuje alespoň 5 sekund studiu té zakázky, tak vyjde, že vítězem se opravdu mohl stát pouze dodavatel, který má vozy skladem. Praha nemohla (na žádost dodavatelů) dodací lhůtu do 30.11.2020 prodloužit, protože dotační titul.. Zadání se objevilo 12.3.2020 a u tohoto rozsahu zakázky je úspěchem podepsání smlouvy do konce léta, tedy dodavatel mohl počítat s 2-3 měsíci na dodání.

    Co jsem v rychlosti koukal na požadované technické specifikace tak ty by splnil i e-Golf. Jinak tato vybraná zakázka na 13 vozů M1 byla limitována rozpočtem 10,75 mil Kč bez DPH, tedy cca 825 tis Kč na vozidlo a tím pádem byly verze s >60kWh bateriemi vyloučeny. Této soutěže se účastnil kromě vítězného Autobondu i přímo Hyundai Motor Czech.

  2. Off.Norska elektrarenska spolecnost Fjordkraft a Conrad
    Off.Norska elektrarenska spolecnost Fjordkraft a Conrad Elektronik vyvynuli IoT system pro nabijeni EV podle aktualnich cen elektriny. V Norsku jsou elektromery s hodinovym uctovanim rozsirene a tak se jim to hodi hned. Zatim jen pro Audi, Tesla, BMW a VW.
    https://conradconnect.com/de/blog/im-internet-things-laden-e-autos-automatisch-wenn-der-strom-guenstig-ist?insert=TU&utm_source=email&utm_medium=email&utm_campaign=nl_DE_allgemein_image_infoticker_cc

    1. Máme AC nabíječku, která umí nabíjet podle výroby z FVE
      Máme AC nabíječku, která umí nabíjet podle výroby z FVE a nebo v NT. Tuto funkci tam chceme dodělat, aby nabíjela podle ceny elektřiny na burze (u nás). Použít se to bude moct na všechny typy EV bez omezení ale je potřeba k tomu mít 4Q elektroměr a u dodavatele elektřiny účtování podle hodinových cen elektřiny. Zatím to zkouším v časovém nastavení, což je možné hned, čas si nastavím v nabíječce podle ceny elektřiny na burze. Někdy je tento denní rozdíl i 1Kč/kWh.

      1. To norske reseni je propojene s ovladanim auta. Proto to je
        To norske reseni je propojene s ovladanim auta. Proto to je zatim jen pro vyjmenovane znacky. Neni mi uplne jasne co to vse bude obnaset, ale asi to bude mit neco navic nez jen rizena AC nabijecka cenou na burze nebo vykonem FVE. V CR je cena na burze znama 24h dopredu. A v Norsku je asi operativne stanovena dle skutecne situace v siti. Proto bude to rizeni asi realtime.
        Ale i to vase reseni je zajimave. Tak az to budete mit hotove, tak se o tom zde rad doctu.

        1. Tak ona už funkční je, jen se dolaďují některé detaily.
          Tak ona už funkční je, jen se dolaďují některé detaily. Tu cenu z burzy teprve budeme dodělávat, ale jak jsem psal není to teď nic zásadního, protože nejlevnější cena je každý den v době od 0:00 do 06:00 hodin, což je u 2 tarifu vždy NT, bohužel je vždy nejdražší v druhé době NT a to je 19:00-21:00 /(kdo má FVE), takže v té době nenabíjím vůbec. Zatím podle prvních propočtů by se takto dalo měsíčně uspořit 300-600 Kč za měsíc. To si myslím není malá částka o kterou by se mělo přicházet, když se bude většinově nabíjet EV doma.

          Škoda, že sem nemůžu dát nějaké obrázky nabíječky a z nabíjení.
          Samostatný článek zatím nechci dělat.
          Jinak jinde, už něco k ní mám i s komenty.
          http://www.elektroforum.cz/viewtopic.php?f=15&t=74&start=160

          1. Nabijecka vypada paradne. Mate to vymakane. Ale tu regulaci
            Nabijecka vypada paradne. Mate to vymakane. Ale tu regulaci mate jen pro FVE. Burzu mate vlastne resenou pres predem nastavene spinaci hodiny. V CR to ani jinak nejde, protoze neexistuje real time burzovni cena, ktera se tvori dle skutecne situace. V CR to je jen naplanovane na pristi den. A kdyz se neco zmeni, tak se to uz nijak nezapracuje. Mozna ze se to casem take zmeni. Nejspis se take dockame nabijeni dle prani dodavatele. Zadame pozadovany SoC a v kolik hodin chceme vyjet a distributor nam to nejlevneji nabije. Ale takove nabijecky zatim neexistuji.

            1. Blbé je to, že až se to rozšíří tak se cena dokonale
              Blbé je to, že až se to rozšíří tak se cena dokonale srovná a už to nebude potřeba. Já jsem nejšťastnější když je cena rozlítaná a ovládám si to ručně. To je takový koníček, připadám si jako burzovní makléř. Ještě vymýšlím velký displej do kuchyně s burzovní cenou aby baby věděly kdy mají vařit. Ale obávám se, že mi za to nakopou. :-))

                1. Já myslím, že to nejde udržovat uměle. Majitelé velkých
                  Já myslím, že to nejde udržovat uměle. Majitelé velkých bateriových úložišť budou mít zisky tím větší čím bude cena rozlítanější. Až jich bude hodně tak se cena bude blížit rovné čáře a zisk nule.

                2. Ja mirim na ty spekulanty s telefonem. Ne ty s bateriovym
                  Ja mirim na ty spekulanty s telefonem. Ne ty s bateriovym ulozistem, kteri vytvari realne hodnoty.

            2. Ano, původně to bylo dělané na nabíjení dle výroby z
              Ano, původně to bylo dělané na nabíjení dle výroby z FVE + NT.
              Přidat tam tu cenu z burzy vyplynulo po dotazu jednoho zájemce.
              Začal jsem tedy sledovat tu cenu na burze a protože ještě není zaimplementována do nabíječky, tak to řeším provizorně tím časem.
              Ta informace o ceně den dopředu stačí, v podstatě je to den a půl.

        2. Jako mnohem univerzálnější mi připadá vázat dané
          Jako mnohem univerzálnější mi připadá vázat dané nabíjení na telefon, kde se zaregistruji (třeba jako na EV mapě). Pak na dané zásuvce, kterou aktivuji telefonem, je jedno, jaké auto nabíjím (každý den mohu jet jiným EV). Hlavní je, že nabíjím, když je cena taková, s jakou souhlasím. Vázat to na značku auta je podle mě jenom marketing.

          1. To je takova optimalizace z doby kamenne. Na zmenu ceny behem
            To je takova optimalizace z doby kamenne. Na zmenu ceny behem nabijeni nemate moznost jak reagovat. Me udivuje, jak nekdo umi zredukovat sofistikovane reseni s real time regulaci a nahradi to obycejnym spinanim dle hrubeho odhadu. V Cesku docela bezny jev.

    2. Tak to Škodovka u Citigoe vytunila jejich plánovač
      Tak to Škodovka u Citigoe vytunila jejich plánovač nabíjení tak, že se nabíjení v nízkém tarifu vůbec nespustí. Takže asi odmontuji z kotle ten mechanický kolíčkový časovač, co je teď jenom na okrasu, a dám si ho do garáže k zásuvce :-/

  3. off
    “Energie z OZE + bateriová úložiště jsou i bez

    off
    “Energie z OZE + bateriová úložiště jsou i bez dotací levnější než energie ze zemního plynu, uhehlných a současných jaderných elektráren.”
    Jim Robo, CEO, NextEra Energy

    US energy giant says renewables and batteries beat coal, gas and nukes
    https://reneweconomy.com.au/us-energy-giant-says-renewables-and-batteries-beat-coal-gas-and-nukes-78962/

    The head of NextEra Energy, the biggest and most successful utility in the United States says the energy industry is in the grip of massive change, with the cost of renewables and battery storage – without subsidies – beating gas, as well as existing coal and nuclear on costs.

      1. Kym Leaf pred par dnami neohlasil celoplosne zlacnenie
        Kym Leaf pred par dnami neohlasil celoplosne zlacnenie vsetkych verzii, tak stal u nas cca 36000 cennikovo. Soul vo vybave GOLD o 2000€ viac. Pritom dojazd je skoro 2-nasobny a o technike sa tiez nemusime bavit. Aj Kia dava zaujimave fleetove zlavy atd. Myslim, ze Leaf sa ako nove auto v dnesnej ponuke konkurencie neoplati. A to hovorim ako majitel prvej generacie. Leafy su fajn volba ako jazdenka, ked sa s predavajucim da dohodnut na cene. Ale ako nove auto tazko…

    1. To bude o tom, kdo se přihlásil do výběrového řízení,
      To bude o tom, kdo se přihlásil do výběrového řízení, kdy bylo vyhlášeno (počítám že loni nebo na jaře 2020), jak bylo nastaveno a kdo ta auta měl v té době k dispozici. Nissan je mívá naprosto běžně skladem, na autosalonech, klidně si ho můžete k vyzkoušení zapůjčit. A nabízí jak osobáky, tak dodávky. Kia bohužel jen 2 typy SUV Soul a Niro. Obého není dostatek a čeká se.

Napsat komentář