Joan Mir – překvapivý mistr světa

Tomáš Gescheidt

Joan Mir startuje ve svojí první GP v Phillip Island v Austrálii v roce 2015, o pět let později vybojuje titul světového šampiona v kategorii MotoGP. Mir je prvním mistrem světa prestižní kategorie, který prošel přes Red Bull Rookies Cup, mistrovství Španělska CEV Repsol a mistrovství světa MotoGP. Je to pilot, který nedělá chyby a kterého vlastně nikdo nezná. Na jeho titul si před zahájením letošní sezóny určitě nikdo nevsadí, vždyť Joan Mir v roce 2019 na motocyklu Suzuki nevyhrává ani jednu GP a celkově skončí dvanáctý.

Red Bull MotoGP RTookies Cup v Assenu v roce 2014: 40 D. Binder, 36 Mir, 96 Pagliani, 54 Razgatlioglu, 2 di Giannontonio

Joan Mir se narodí 1. září 1997 v Palma di Mallorca. Jeho otec provozuje obchod se surfařským vybavením. Vášeň pro motocyklový sport v Mirovi probouzí Chicho Lorenzo – ano, je to otec pětinásobného mistra světa Jorgeho Lorenza. Mimochodem: pouze Lorenzo a Mir jako občané pocházející z Mallorky zatím jako jediní vyhrávají závody MS silničních motocyklů. V roce 2013 to Mir vyzkouší v Red Bull Rookies Cupu na motocyklu KTM RC 250 R. Jede se 14 závodů, mistrem se stává Karel Hanika před Španělem Jorge Martinem a Italem Stefano Manzim. Mir je celkově devátý a obsadí druhé místo ve druhém závodě v Silversotone, vyhrává Holanďan Scott Deroue. V tomtéž roce startuje ve španělském šampionátu CEV Repsol, při premiéře v kategorii Moto3 ve Valencii na stroji MIR Racing získává 1 bod, vyhrává jeden z jeho velkých soupeřů v boji o letošní titul mistra světa – Francouz Fabio Quartararo. V Red Bull Rookies Cupu startuje také roce 2014. Jede se opět 14 závodů, Mir skončí druhý za Jorge Martinem (254:197), třetí je Stefano Manzi. Mir oslaví vítězství v druhém závodě v Jerezu (před Italem Paglianim a Martinem), ve druhém závodě v Brně (před Italem Fabio di Giannantoniem a Manzim) a prvním závodě v Aragonu (před Manzim a di Giannantoniem). Ve španělském mistrovství CEV Repsol v roce 2015 jede v kategorii Moto3 na stroji KTM. Skončí čtvrtý, když slaví vítězství v Portimau, v Barceloně a dvakrát v Aragonu. Mistrem se stává Nicolo Bulega na stroji KTM před Albertem Arenasem (Husqvarna) a Aronem Canetem (Honda).

2016

Joanovi je v roce 2015 osmnáct let a místo japonského pilota Hiroki Ona v týmu Leopard Racing na motocyklu Honda jede premiéru v mistrovství světa na okruhu Phillip Island v Austrálii. V kvalifikaci skončí patnáctý (Jakub Kornfeil skončí devátý a Karel Hanika dvanáctý – oba na stroji KTM), v závodě dokončí 3. kolo jako šestý, v 7. kole spolu s Johnem McPhee (Honda) havaruje. Vítězí Miquel Oliveira (KTM), mistrem světa je Mirův týmový kolega Danny Kent.

V roce 2016 startuje poprvé v celém mistrovství světa v kategorii Moto3. Startuje ve stáji Leopard Racing na stroji KTM, jeho týmovými kolegy jsou Ital Andrea Locatelli a Francouz Fabio Quartararo. Mir je nejúspěšnější, když skončí pátý a oslaví vítězství v Rakousku, Locatelli je celkově devátý a Quartararo třináctý. V Kataru rozhoduje cílová kamera v souboji o 11. místo mezi Francouzem Julesem Danilo (Honda) a Mirem, rozdíl je 0,001 sekundy ve prospěch Danila. Na okruhu Termas v Argentině zajíždí Mir nejrychlejší kolo a skončí pátý, vítězí malajský pilot Khairul Idham Pawi na Hondě. V Assenu projíždí cílem Francesco Bagnaia, Fabio di Giannantonio, Andrea Migno, Romano Fenati, Niccolo Antonelli, Jules Danilo, Nicolo Bulega a Joan Mir v rozmezí 0,839 sekundy, Mir skončí osmý. Na Red Bull Ringu Mir startuje poprvé z 1. řady a získává pole position, je to první pole position španělského pilota od Silverstone v roce 2015. Vyhrává jako první pilot startující z pole position, posledním pilotem startujícím z pole position je v Misanu v roce 2015 Enea Bastianini na Hondě. Pro Mira to je 11. závod v kategorii Moto3 a úspěch věnuje Španělu Luisi Salomovi, který při havárii v tréninku zahynul. V Misanu startuje z 15. pozice a obsadí třetí místo před Italem Nicolo Bulegou (KTM), ztráta Bulegy činí 0,118 sekundy, vyhrává mistr světa Jihoafričan Brad Binder na KTM. V Phillip Island Mir havaruje stejně jako v Sepangu na kluzké silnici spolu s Bradem Binderem a Lorenzo Dalla Portou na stroji KTM. Ve Valencii projíždí cílem prvních šest pilotů Brad Binder, Joan Mir, Andrea Migno, Enea Bastianini, Fabio di Giannantonio a  Juanfran Guevara v rozmezí 0,899 sekundy. Mir zaznamená jeden start z první řady, tří pódia, jednu pole position, dvě nejrychlejší kola, 19 kol na vedoucí pozici a se 144 body se stává nejlepším nováčkem.

2017

Přichází první vrcholná sezóna Joana Mira – ročník 2017, kdy se stává mistrem světa v kategorii Moto3. Britská ročenka Motocourse Mira v rámci desítky nejlepších pilotů zařadí na osmé místo a přisuzují mu budoucnost jako Marcu Marquezovi, který mezi „top ten“ vítězí. Smlouva do kategorie Moto2 na sebe nenechá dlouho čekat, Mir v Barceloně podepíše na dvě sezóny smlouvu s týmem Marc VDS, kde nahradí Franca Morbidelliho a jeho stájovým partnerem bude Alex Marquez, tým pojede na motocyklech Kalex. Vraťme se však do roku 2017, kde Mir startuje v kategorii Moto3 v týmu Leopard Racing a jeho týmovým kolegou je Belgičan Livio Loi, stroje KTM stáj vymění za Hondu. Joan Mir oslaví 10 vítězství v Kataru, v Argentině, ve Francii, v Katalánsku, v Německu, v Brně, v Rakousku (jsou to tři závody za sebou), v Aragonu, v Austrálii a v Malajsii. V Kataru projíždí cílem prvních osm pilotů Joan Mir, John McPhee, Jorge Martin, Aron Canet, Romano Fenati, Andrea Migno, Nicolo Antonelli a Fabio Di Giannantonio v rozmezí 0,878 sekundy. Vítězí Mir před McPheem s rozdílem pouhých 0,135 sekundy. Na okruhu Termas skončil Mir v kvalifikaci až 16., první kolo dokončil jako desátý, na čele se objevil v 7. kole a vítězí o 0,261 sekundy před Johnem McPheem a 0,339 sekundy před Jorge Martinem. Motocykly Honda obsadí první 3 místa a první pětice Mir, McPhee, Martin, Öttl a Migno projíždí cílem v rozmezí 0,890 sekundy. V texaském Austinu skončí Mir v kvalifikaci druhý a v závodě osmý. V Jerezu skončí Mir v kvalifikaci devátý, v závodě je třetí o 155 tisícin sekundy za Aronem Canetem na Hondě. V jedné sekundě projede cílem prvních 5 pilotů Aron Canet, Romano Fenati, Joan Mir, Marcos Ramirez a Fabio di Giannantonio s rozdílem 0,946 sekundy. V Le Mans na oleji z Norrodinova motocyklu havaruje 20 pilotů a je vyvěšena červená vlajka. Mir skončil v kvalifikaci 8., v závodě se v 8. kole ujal vedení a zvítězí s neobvyklým náskokem 4,252 sekundy před Aronem Canetem a 4,365 sekundy před Fabio di Giannantoniem (Honda). V průběžné klasifikaci vede Mir (99) před Fenatim (65), Canetem (63), Martinem (59), McPheem (53) a di Giannantoniem (51) – všichni na strojích Honda. Na okruhu v Mugellu skončí Mir v kvalifikaci druhý a v závodě sedmý. V Katalánské GP skončí Mir v kvalifikaci 4., do posledního kola vjíždí čtvrtý za Jorge Martinem, Romano Fenatim a Eneou Bastaninim, v závodě vítězí o 0,191 sekundy před Fenatim a 0,279 sekundy před Martinem. Prvních 6 pilotů Mir, Fenati, Martin, Bastianini, Canet, Ramirez projíždí cílem v rozmezí 0,740 sekundy. V Assenu skončí Joan Mir devátý a prvních 9 pilotů (Canet, Fenati, McPhee, Martin, Danilo, Ramirez, Rodrigo, Suzuki a Mir) projíždí cílem v rozmezí 0,980 sekundy.

2017

Na Sachsenringu Mir v roce 2017 popáté vyhrává o 0,121 sekundy před Romano Fenatim (Honda) a 0, 218 sekundy před Marcosem Ramirezem (KTM). Při GP České republiky v Brně skončí Mir v kvalifikaci čtvrtý, v závodě vede v posledních čtyřech kolech a vítězí o 0,350 sekundy před Romano Fenatim. Na Red  Bull Ringu v Rakousku vede od 6. do 23. kola a vítězí o 3,045 sekundy před Phillipem Öttlem na stroji KTM. V Silverstone projíždí prvních 8 pilotů (Canet, Bastianini, Martin, Rodrigo, Mir, Loi, Fenati a Migno) cílem v rozmezí 0,702 sekundy, Mir skončí pátý a je to jediný pilot, který v roce 2017 získává body ve všech 12 závodech. V Misanu skončí Mir v kvalifikaci druhý a z 1. řady pojede v roce 2017 již popáté, v závodě vítězí Romano Fenati s náskokem 28,594 sekundy před Mirem. V Aragonu Joan Mir vyhrává o 0,043 sekundy před Fabio di Giannantoniem a o 0,051 sekundy před Eneou Bastianinim. Při následující GP Japonska se za trest na gridu posune o 6 pozic dozadu, protože v posledním kole jede proti di Giannantoniovi a Bastianinimu nezodpovědně. V Motegi se Joan Mir může stát jako třetí španělský pilot po Mavericku Viñalesovi 2013 a Alexi Marquezovi 2014 mistrem světa, v dešti však skončí sedmnáctý. V Phillip Island skončí v kvalifikaci třetí a z první řady jede letos pošesté, podeváté vítězí a stává se mistrem světa. V Sepangu startuje Mir podruhé v kariéře z pole position, v závodě podesáté vítězí a vyrovnává výkon Fausta Gresiniho 1987 a Marca Marqueze 2010 v počtu vítězství za jednu sezónu. Ve Valencii skončí v kvalifikaci i v závodě druhý o 3,760 sekundy za Jorge Martinem a nepodaří se mu vyrovnat rekord Valentina Rossiho, který v roce 1997 vyhrává 11 závodů.

2018

V roce 2018 startuje Joan Mir v kategorii Moto2 na stroji Kalex, jeho týmovým kolegou je španělský pilot Alex Marquez. Celkově skončí šestý, obsadí dvě druhá místa v Německu a v Austrálii – v obou případech za Bradem Binderem na motocyklu KTM, mistrem světa se stává Francesco Bagnaia (Kalex). V katarské GP je Mir v kvalifikaci až dvacátý čtvrtý, v závodě je nejlepším nováčkem a skončí jedenáctý. V Termasu Mir jako nejlepší nováček obsadí šesté místo. V Austinu ve třetím závodě v kategorii Moto2 skončí Mir v kvalifikaci pátý, v 1. kole koliduje s Lucou Marinim (Kalex) a Dominique Aegerterem (KTM), obsadí čtvrté místo a stává se nejlepším nováčkem Moto2. V Le Mans skončí Mir v kvalifikaci čtvrtý, v závodě je třetí a to znamená první pódium v kategorii Moto2. V Mugellu přichází podstatné rozhodnutí: Joan Mir bude v roce 2019 jezdit na stroji Suzuki v kategorii MotoGP, přičemž se o něj zajímají ještě minimálně dva týmy. V kvalifikaci skončí devátý, vítězí Miquel Oliveira (KTM) před Lorenzo Baldassarrim, Mirem a Francesco Bagnaiou, časový rozdíl je pouhých 0,484 sekundy. V Barceloně Mir skončí v kvalifikaci osmý, v závodě ve 13. kole havaruje a je to jeho první výpadek v Moto2. V Assenu skončí v kvalifikaci devátý, od 2. do 5. kola je třetí za Francesco Bagnaiou a Marcelem Schrötterem (oba Kalex), obsadí páté místo o 0,248 sekundy za Schrötterem. Na Sachsenringu skončí Mir v kvalifikaci osmý, vede od 5. do 9. Kola, skončí o 0,779 sekundy druhý a na pódiu se v Moto2 objeví potřetí. V Brně v 1. kole spolu s Bo Bendsneyderem a Remy Gardnerem havaruje, v rakouském Spielbergu skončí v závodě osmý. V Misanu obsadí Joan Mir pátou pozici, v Aragonu skončí šestý. V australském Phillip Island skončí druhý o 0,036 sekundy za Bradem Binderem na stroji KTM. V Sepangu je Joan Mir nejlepším nováčkem a skončí desátý, ve Valencii Luca Marini spolu s Lorenzo Baldassarrim a Mirem havaruje. Mir v roce 2018 nestartuje z první řady, obsadí čtyři pódia, jedno nejrychlejší kolo, 5 kol jede na vedoucí pozici a se 155 body se stává nejlepším nováčkem v kategorii Moto2.

2019

V roce 2019 startuje na motocyklu Suzuki v kategorii MotoGP, jeho týmovým kolegou je španělský pilot Alex Rins, který vítězí v texaském Austinu a v britském Silverstone. Rins skončí celkově čtvrtý za mistrem světa Marcem Marquezem na Hondě, Andreou Doviziosem (Ducati) a Maverickem Viñalesem (Yamaha), Joan Mir skončí celkově dvanáctý a nejlepším umístěním je páté místo v Austrálii za Marquezem, Calem Crutchlowem (Honda), Jackem Millerem a Francesco Bagnaiou (oba na stroji Ducati). V Kataru skončí Joan Mir v kvalifikaci jedenáctý a v závodě jako nejlepší nováček osmý. V Austinu je Mir potrestán za předčasný start a skončí sedmnáctý. V Jerezu skončí v kvalifikaci dvanáctý, v 21. kole v zatáčce 13 havaruje. V Le Mans Mir v zahřívacím kole havaruje a skončí se ztrátou jednoho kola šestnáctý. V Mugellu koliduje Valentino Rossi (Yamaha) v 5. kole s Joanem Mirem a posouvají se na poslední dvě místa, po souboji s Aleixem Espargarem (Aprilia) a Jorge Lorenzem (Honda) skončí dvanáctý. V Barceloně skončí Mir v kvalifikaci jedenáctý, v závodě zvolí vpředu i vzadu mediální pneu a dosáhne 6. místem zatím nejlepšího výsledku v kategorii MotoGP. V Assenu skončí Mir v kvalifikaci pátý a je to zatím jeho nejlepší kvalifikace. Rins a Mir zvolí vpředu tvrdou a vzadu měkkou pneu a vedou první 2 kola, ve 3. kole Rins přes přední kolo v zatáčce 9 havaruje a Mir obsadí osmé místo. Na Sachsenringu se Joan potřetí v MotoGP se prosadí přímo do Q2 a skončí devátý, po souboji s trojicí pilotů Ducati skončí sedmý. V Brně se Johann Zarco (KTM) srazí s Franco Morbidellim (Yamaha) spolu s ním havaruje také Joan Mir. Ve Spielbergu kvůli zranění z testování v Brně v zatáčce 4 nestartuje, v Misanu je Mir po Rinsově havárii nejlepším pilotem Suzuki: osmá pozice. V Buriramu má Joan po zranění plic v testech v Brně problémy s dýcháním, v kvalifikaci skončí jako nejlepší pilot Suzuki osmý, v závodě v 11. kole předjíždí Rossiho a dojíždí před ním o 0,433 sekundy sedmý. V Phillip Island Mir bojuje se stabilitou motocyklu a chybí mu „top speed“, obsadí páté místo a to je zatím jeho nejlepší výkon v kategorii MotoGP. V Sepangu Johann Zarco (tentokrát na Hondě ve stáji LCR) v 17. kole při útoku Mira havaruje a Joan musí jít na „Long Lap Penalty“. Ve Valencii skončí Mir v kvalifikaci i v závodě sedmý.

Při premiéře v kategorii MotoGP se Joan Mir stává druhým nejlepším nováčkem za Fabio Quartararem na stroji Yamaha. Je jen velká škoda, že při závodě v Brně v 1. kole nezaviněně havaruje při srážce Zarca (KTM) a Morbidelliho na Yamaze. Navíc při testech v Brně 5. srpna 2019 ve velké rychlosti havaruje a musí vynechat GP Rakouska a Velké Británie.

2019

Přichází rok 2020, kdy se Joan Mir ve svých 23 letech stává mistrem světa MotoGP. Mir oslaví vítězství při GP Evropy ve Valencii, obsadí druhá místa v prvním závodě Rakousku, ve druhém závodě Misanu, v Katalánsku, třetí místa v prvním závodě v Misanu a v prvním i druhém závodě v Aragonu. Musím říci, že je to velmi překvapivý vítěz. Vezměme si třetí závod v Brně: Joan po pádech v prvním závodě v Jerezu a v Brně dvakrát havaruje a za vedoucím Fabio Quartararem (Yamaha) ztrácí 48 bodů, v průběžné klasifikaci je čtrnáctý. Potom však následuje série 10 závodů, kdy nasbírá 160 bodů, sedm pódiových umístění a získává titul světového šampióna.

Ale pěkně po pořadku. V GP Red Bull ve Španělsku v Jerezu Mir skončí v kvalifikaci dvanáctý, ve druhém kole závodu však havaruje. V GP Andalusie v Jerezu skončí v kvalifikaci desátý a nemá důvěru v přední kolo, protože předchozí závod v Jerezu nikdo z týmu Suzuki nedokončí, pátým místem vyrovná svůj zatím nejlepší výkon z GP Austrálie v roce 2019. V Monster Energy GP České republiky skončí v kvalifikaci jako nejlepší pilot Suzuki devátý, v závodě však ve 4. kole havaruje a spolu s ním Iker Lecuona na stroji KTM. V prvním závodě na Red Bull Ringu skončí Mir v kvalifikaci šestý, zvolí vpředu a vzadu médium pneu, využívá sektorů 3 a 4, kde je Suzuki rychlejší. Obsadí druhé místo a je to jeho první pódium v kategorii MotoGP při 21. startu. Při GP Štýrska ve Spielbergu Mir skončí v kvalifikaci čtvrtý a pojede ze třetí pozice (Johann Zarco je potrestán), v první jízdě vede po 16. kole o 2,415 sekundy před Takaaki Nakagamim (Honda), ovšem potom padá Maverick Viñales (Yamaha). Ve druhé rozjížďce zvolí vpředu i vzadu médium pneumatiku a skončí čtvrtý se ztrátou 0,641 sekundy na Miquela Oliveiru (KTM). V GP Lenovo v Misanu skončí Mir v kvalifikaci osmý, zvolí vpředu i vzadu médium pneu. Na třetím místě se objeví až v posledním 27. kole a je mu líto Valentina Rossiho, který dojíždí až za ním a Mir obsadí třetí místo, Rossiho ztráta činí 0,353 sekundy. V GP v Misanu –  Emilia Romagna Mir skončí v kvalifikaci 11., zvolí vpředu i vzadu médium pneu a dojíždí o 2,425 sekundy druhý za Maverickem Viñalesem na Yamaze.

V Barceloně skončí Mir v kvalifikaci jako nejlepší pilot Suzuki osmý, zvolí vpředu i vzadu měkkou pneu a skončí druhý před svým týmovým kolegou Alexem Rinsem, vyhrává Fabio Quartararo na stroji Yamaha. V Le Mans skončí Mir v kvalifikaci čtrnáctý, v závodě se musí vyhýbat Rossimu a skončí po souboji s Fabio Quartararem a Maverickem Viñalesem (oba Yamaha) jedenáctý, v průběžné klasifikaci je Mir druhý za Quartararem (115:105). V prvním závodě v Aragonu skončí v kvalifikaci šestý, zvolí vpředu i vzadu měkkou pneu, od 13. do 17. kola jede druhý za týmovým kolegou Alexem Rinsem a bojuje s Maverickem Viñalesem (Yamaha). Skončí třetí a je to jeho 25. pódium ve všech kategoriích, co je však podstatné, vystřídá Fabia Quartarara (Yamaha) ve vedení průběžné klasifikaci (121:115 bodů). Pilot Suzuki vede MS poprvé od Kennyho Robertse juniora v roce 2000, tým Ecstar Suzuki vede s 206 body v Poháru týmů, druhý je Petronas Yamaha se 202 bodů. Při GP Teruelu na tomtéž okruhu Aragon skončí v kvalifikaci dvanáctý, zvolí vpředu médium a vzadu měkkou pneu, skončí třetí a obsadí letošní šesté pódium. Jeho náskok na čele průběžné klasifikace před Fabio Quartararem (skončí 8.) vzroste z 6 a 14 bodů (137:123). Při GP Evropy ve Valencii skončí v kvalifikaci pátý, zvolí vpředu i vzadu médium pneu. V 17. kole využívá chyby týmového kolegy Alexe Rinse při řazení, ujímá se vedení a vítězí o 0,651 sekundy před Rinsem, stává se letošním devátým vítězem v kategorii MotoGP. Před závěrečnými dvěma závody vede o 37 bodů (162:125) před Alexem Rinsem (Suzuki) a Fabio Quartararem (Yamaha), stává se 114. vítězem prestižní kategorie a 29. vítězem v kategorii MotoGP. V GP Valencie Motul jede 30. závod MotoGP, zvolí vpředu tvrdou a vzadu médium pneu a sedmé místo se ztrátou 8,703 sekundy mu stačí k zisku titulu mistra světa. Je to první titul pro Suzuki v kategorii MotoGP a první titul pro Suzuki od Kennyho Robertse jn. v roce 2000. V Portimau vyhrává Joan Mir závod španělského šampionátu CEV Repsol 2015 na stroji KTM. Ve finále se zúčastní pomalejší kvalifikace Q1 a skončí dvacátý a v závodě musí vzdát kvůli technické závadě, titul v kategorii MotoGP je však jeho. Poděkování patří všem členům týmu Ecstar Suzuki, z nichž jmenuji týmového manažera Davide Brivia a šéf-mechanika Francesca „Frankie“ Carchediho, který vedl tým Karla Abrahama v době, kdy závodí za tým Angela Nieta vedený Jorge Martinezem.

Joan Mir nezískal vítězný pohár v Red Bull Rookies Cupu ani ve španělském šampionátu CEV Repsol. Úvodní GP absolvoval 18. října 2015 a 8. listopadu 2020 (to je skoro přesně o pět let později) se stává mistrem světa MotoGP, předtím vybojuje titul mistra světa v roce 2017 v kategorii Moto3. Joan Mir letos jede druhou sezónu v kategorii MotoGP a titul získá stejně brzy jako Valentino Rossi, Marc Marquez (titul mistra světa získává při prvním startu v MotoGP v roce 2013) je něco úplně výjimečného. Joan Mir je ve svých 23 letech velice klidný pilot a všichni mu jeho úspěch přejí. Suzuki navíc v roce 2020 získává týmovou trofej pro stáj Ecstar. Pouze v poháru konstruktérů, kde byly před finále v Portimau Suzuki a Ducati na čele s 201 bodem, získala nakonec prvenství Ducati – asi díky tomu, že Suzuki získává pouze jeden bod za 15. místo Alexe Rinse, Joan Mir musí s technickou poruchou vzdát a na druhém místě v poháru konstruktérů skončí Yamaha o dva body před Suzuki.

Problém nastává před ziskem letošního titulu MotoGP, protože Mirův týmový kolega Alex Rins byl rovněž ve hře o titul světového šampióna. Na GP Evropy Joan Mir využívá jeho chyby při změně převodového stupně: jestli to byla úmyslná chyba, to nechť posoudí dějiny. Podle mého názoru Mir v roce 2020 předčí Rinse zejména po psychické stránce. Pravda je, že Rins si v prvním závodě v Jerezu zraní na rameni a toto zranění se s ním nese celý letošní šampionát. Joan Mir a Alex Rins pojedou na Suzuki také v roce 2021 a třeba bude výsledek opačný – v každém případě jsou oba stoprocentními profesionály. Letošní titul je nejlepší dar ke 100. výročí firmy Suzuki, kdy pan Michio Suzuki v městě Hamamatsu založil dílnu na výrobu tkalcovských stavů.

Joan Mir ještě není rozhodnut, jestli v roce 2021 pojede se startovním číslem 1 anebo se „svým“ startovním číslem 36, „třicet šestka“ mu totiž přinesla mnoho štěstí. Firma Suzuki, která si v letech 2012 až 2014 udělá pauzu, se v roce 2015 do MotoGP vrátí a jejími piloty jsou Maverick Viñales a Aleix Espargaro. Suzuki by konečně měla postavit jiný nežli tovární tým, Honda, Yamaha, Ducati a KTM na to určitě čekají. A setkání Joana Mira s mistrem světa třídy do 500 cm3 v roce 1993 Američanem Kevinem Schwantzem, po kterém Joan velmi touží, se určitě také uskuteční.

Text a foto: Tomáš Gescheidt

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *