Foto: Vojtěch Resler

Není to s námi jednoduché, říká Vendula Hladká z HBO Europe

28. 11. 2020 07:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kampaň pro seriál Bez vědomí s deep fake videem „Projev, který se nikdy nestal“, vytvořená pro HBO Europe agenturou Symbio Digital, sklízí úspěchy. HBO díky ní v soutěži ADC Czech Creative Awards získalo ocenění Klient roku.

„Šok záhy vystřídala panika z toho, jak skvělé by to mohlo být,“ vzpomíná na první dojem z návrhu projektu Vendula Hladká, šéfka marketingu HBO Europe.

Čím si HBO podle vás vysloužilo v soutěži ADC Czech Creative Awards ocenění Klient roku?

V čem se odlišujete v přístupu k agenturám a přípravě kampaně? Vše začíná u produktu, se kterým pracujete. Vloni jsme měli velké štěstí — seriál Bez vědomí, jehož kampaně se toto ocenění týká, je výjimečný sám o sobě a o výraznou a neokoukanou formu prezentace si přímo říkal. Odhaduji, že ocenění jsme dostali hlavně za odvážný přístup. Cenu za trpělivost by si na oplátku zasloužila agentura Symbio, která s Projevem, který se nestal přišla a dovedla ho do zdárného konce. Zároveň chci zdůraznit, že o nás v HBO vím, že jsme velmi nároční a i proto mě velmi překvapilo, že jsme se stali Klientem roku, není to s námi vůbec jednoduché, a asi jako každý klient umíme být dost nesnesitelní. Mám na mysli hlavně vlastní kreativní vstupy jednotlivých členů marketingového týmu, přemýšlení přes dva až tři rohy, vzájemné přesvědčování a ujišťování je u nás na denním pořádku.

PSALI JSME
ADC Czech Creative Awards vyhrál Zemanův falešný projev

Proč jste se seriál Bez vědomí vlastně rozhodli podpořit kampaní Projev, který se nikdy nestal a ne s pomocí traileru, jimiž na produkci HBO upozorňujete většinou?

Jako u většiny naší vlastní originální tvorby i u Bez vědomí jsme klasický media mix chtěli okořenit něčím navíc. Baví nás být první, když to jde. A fenomén deep fake v Čechách v reklamě před námi nikdo nepoužil. Tak jako vždycky, když se snažíme o něco neotřelého, děláme to citlivě a značku necháme vyplynout, místo abychom ji tlačili na prvním místě. O to se právě postará trailer, bannery a ostatní klasická forma propagace. My se pak můžeme zaměřit na nestandardní projekt, který v případě Bez vědomí celou kampaň odstartoval. Hodil se o to více, že jsme seriál záměrně premiérovali na 30. výročí sametové revoluce a paradoxně nám pomohl fakt, že skutečný prezident republiky k tomuto výročí vystoupit odmítl. Je téměř symbolické, že cenu Klient roku přebíráme skoro na rok přesně a mám z toho velkou radost. Zároveň toto ocenění beru jako výzvu a motivaci pro sebe a celý tým nejen zde v Čechách, ale i pro kolegy HBO napříč celou Evropou.

Jak vlastně koncept projevu vznikl a jak jste ho s agenturou Symbio Digital dopracovávali do finální verze?

Byl to velmi dlouhý proces a Projev vyšel až z několikáté vlny návrhů od Symbia. Věděli jsme, že se Symbio chceme něco uskutečnit, vždycky nás bavili, ale do této doby nám spolupráce kromě realizace PR materiálů pro druhou řadu seriálu Až po uši nevyšla. Vzpomínám si na svůj první dojem, když nám Michaela Pechanová, Martin Svetlík a Lukáš Šaněk přišli Projev prezentovat. Šok záhy vystřídala panika z toho, jak skvělé by to mohlo být. Už na konci schůzky jsme s kolegou Janem Dobrovským, digital marketing managerem HBO Europe, věděli, že tohle opravdu chceme. Nejdříve jsme si potřebovali prosadit projekt u vedení, následovalo několik právních analýz, abychom měli jistotu, že vše děláme v souladu s českými zákony. Nakonec se nám použitím jediného videa podařilo upozornit na fenomén deep fake a jeho nebezpečí ve světě zmanipulo‑vaných médií a fake news. A právě to nám posloužilo jako oslí můstek k seriálu Bez vědomí, který se sice hlavně odehrává v listopadu 89 a upozorňuje na praktiky tehdejších tajných služeb, ty se však od těch současných zase tolik neliší.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 30. listopadu 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Foto: Vojtěch Resler

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.