Stavební spořitelna ČS uspěla s Prvokem i ve světě

sobota, 28. listopadu 2020, 08:15 Aktuality, PR MediaGuru

3D vytištěný dům, zvaný Prvok, zaznamenal 500 mediálních výstupů v 55 zemích světa.

Prvok na Střeleckém ostrově, zdroj: Buřinka

Prvok na Střeleckém ostrově, zdroj: Buřinka

Stavební spořitelně České spořitelny (Buřinka) se letos vyplatila sázka na spolupráci s umělci a vědci. S týmem sochaře Michala Trpáka chtěla nastartovat změny ve stavebnictví a v bydlení, a tak v červnu za 48 hodin vytiskli společně první český 3D tištěný dům, zvaný Prvok, který na konci října po dvou a půl měsících opustil Střelecký ostrov.  

Projekt se firmě osvědčil z mediálního hlediska, zachytilo ho 500 výstupů v 55 zemích. Zároveň vyvolal diskuzi se 100 tisíci komentáři a reakcí v online prostředí. Dosah tohoto mediálního pokrytí byl až půl miliardy čtenářů. V České republice Prvoka podle výzkumu Buřinky zaznamenalo 40 % Čechů. „Jsme hrdí na to, že jsme stavbu Prvoka mohli umožnit, a tím otevřít cestu k dostupnějšímu i rychlejšímu bydlení. Tak skvělou odezvu na Prvoka, jak u nás tak v zahraničí, jsme nečekali,“ říká Monika Kopřivová ze Stavební spořitelny České spořitelny, Buřinky. 

Mapa mediálních výstupů o Prvokovi ve světě, zdroj: Buřinka

Mapa mediálních výstupů o Prvokovi ve světě, zdroj: Buřinka

„Kampaň jsme stavěli zejména na autenticitě a zprostředkování zážitků s 3D tiskem, což bylo v některých měsících možné pouze online. Odhalovali jsme médiím a veřejnosti proces tisku v každé jeho fázi. Včetně problémů, které jsou s technologií zatím spojené. Dosahovali jsme toho eventy v ‚laboratoři‘, spoluprací s nezávislými odborníky, několika vlnami mediální komunikace včetně streamovaných tiskových konferencí, a produkcí videí,“ popisuje kampaň Tereza Syslová z agentury AMI Communications, jež je pod kampaní podepsána.

„S každou novou technologií přichází změna, které se lidé instinktivně brání. Lidé se například obávali, že 3D tiskem tištěné domy vezmou práci standardním stavebním profesím. Našim úkolem bylo v online komunikaci intenzivně vzdělávat a vysvětlovat vizi tvůrců a současně komunikovat Buřinku jako generálního partnera projektu. Živou diskuzi kolem Prvoka jsme motivovali skrz unikátní obsah, interaktivitu, soutěže a postupné odhalování výhod technologie. Moderovaná diskuze nám pomáhala zvýšit celkový zásah kampaně,“ dodává Peter Podolinský z agentury Dotcom.cz, jež měla na starosti komunikaci na sociálních sítích.

„Z naší analýzy proveditelnosti vyplývají další výzvy, které před námi stojí, aby se 3D tisk betonem stal běžnou součástí bydlení. Prvok nebyl planým výkřikem, Buřinka chce být akcelerátorem v této oblasti i nadále,“ uzavírá Monika Kopřivová. 

-stk-