InzerujTEĎ

 
 
 

Kdy a kam

  • Čarodějnické odpoledne

    Čtvrtek 25.4 15:00 - Jihočeská vědecká knihovna - pobočka Na Sadech, České Budějovice

  • Tvořivý rok – gravírování

    Čtvrtek 25.4 16:00 - Jihočeská vědecká knihovna - pobočka Čtyři Dvory, Emy Destinové 46, České Budějovice

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Letní a zimní čas

V roce 2018 skončila v EU debata o letním a zimním času. Každý stát se má zařídit podle svého. Téma se odsunulo do pozadí, momentálně není na stole. Co vyhovuje vám?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Stěžovatelka chce soudně zastavit už rozestavěný obchvat Chýnova

Středem Chýnova denně projede 2500 kamionů. Proto místní touží po obchvatu města.

Středem Chýnova denně projede 2500 kamionů. Proto místní touží po obchvatu města.

CHÝNOV – Od počátku října začaly po mnohaletých peripetiích práce na výstavbě obchvatu Chýnova. Územní rozhodnutí město získalo již v roce 2009, ale stavební povolení a posléze výstavbu blokovaly dlouhodobé stížnosti a odvolání místní občanky. Dnes je jisté, že stavba dlouhá 3,6 kilometru za 262 milionů korun bez DPH by měla být hotova do června 2022. Při stavebních pracích přemístí dodavatelská firma M-Silnice 160 tisíc metrů krychlových výkopů a zabuduje 130 tisíc metrů krychlových štěrkovin. Na trase obchvatu vzniknou do léta roku 2022 také dva podchody, tři mosty, dva kilometry odvodnění a přes kilometr protihlukových stěn.


„Práce úspěšně začaly podle plánu skrývkou ornice a zeminy u Záhostic. Dnes je skrývka hotova po celé trase obchvatu a práce pokračují. Obyvatelé města zatím kvitují s povděkem, že nedochází ke znečištění komunikací, ani zvýšené prašnosti. Firma si to hlídá a úklid provádí opravdu odpovědně," pochvaluje si starosta města Ondřej Jaroš. Značně náročnou operací bude také odvoz velkého množství vytěžené zeminy. To má na starosti odborná firma. „Menší část využijeme přímo ve městě a okolí, největší objemy zeminy pak podle uzavřených smluv zabezpečí odvozem firma Aston Smrž," dodává starosta Jaroš.

Hana Králová, které poblíž trasy obchvatu patří pozemky, neuspěla se svými mnohaletými obstrukcemi a podáními proti stavebnímu povolení. Ministerstvo dopravy potvrdilo letos v srpnu platnost stavebního povolení pro silniční obchvat Chýnova, s čímž se ovšem nespokojila. Její snahu o zvrácení stanovisek odpovědných orgánů a nespokojenost s výrokem mnisterstva řeší v současné době ostravský soud, zřejmě jako jedna z posledních instancí. Není to ale jediné gesto jejího vzdoru.

Ještě při říjnovém začátku stavby nemělo Ředitelství silnic a dálnic stavební povolení na některé dílčí stavby. Šlo například o odvodnění komunikace a stavební povolení na přeložky silnic druhé a třetí třídy. „I proti vydání stavebního povolení na tyto doprovodné stavby se paní Králová opět odvolala k Jihočeskému kraji. Jde o přípojné komunikace ve směru od Turovce a k Lažanům. Rovněž je podané její odvolání na výstavbu odvodnění obchvatu. To by mělo vést potrubím do údolí Chýnovského potoka a odvádět dešťovou vodu," přiblížil Vlastimil Motlík, technik jihočeského ŘSD. Dodal, že podle jeho informací by kraj měl rozhodnout o napadení stavebního povolení do konce roku a věří, že výstavba bude pokračovat.

Poněkud během na delší trať je rozhodování u ostravskému soudu. Hana Králová chce dokázat neplatnost stavebního povolení na celý obchvat Chýnova a znemožnit další výstavbu. To v současné fázi stavebních prací ovšem půjde již těžko. Soudní mašinerie má mnoho stupňů a obyvatelka Záhostic kdysi prohlásila že se nevzdá, i kdyby to měla hnát k Evropskému soudu pro lidská práva.

Podle měření z poloviny letošního června projelo Chýnovem za den 14 800 aut, z toho zhruba 2500 kamionů. Někteří dopravci přešli z kamionů na menší dodávky, což ještě provoz zahušťuje. Dopravní situace i špatný stav životního prostředí jsou vzhledem k položení města a jeho složitému intravilánu neúnosné. „Lidé ve městě jsou skutečně rádi, že práce na obchvatu konečně začaly. Hotové dílo odvede z Chýnova větší část tranzitní dopravy, zvýší se plynulost místní dopravy, sníží hlučnost, prašnost i nebezpečné situace. Pravdou je, že někteří obchodníci na Gabrielově náměstí a v okolí zřejmě pocítí snížení tržeb, ale s tím se budou muset vyrovnat," nahlíží do budoucnosti starosta Jaroš.

Diskuse k článku - 20 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
« Novější příspěvky 1 2 3  | Starší příspěvky »
  • hippie 

    Reagovat

     

    No tak ono je to vcelku jednoduchý: Ta nemovitost bude obchvatem znehodnocená na nulovou hodnotu, takže jedinej správnej postup je vykoupit barák s pozemkem za přijatelnou (místně obvyklou, nikoli obchvatem znehodnocenou) cenu (a srovnat ho se zemí). A protože v těchto kauzách postupuje stát celá ta desetiletí stále stejně, totiž snaží se s vlastníky vydrbat, máme tady tyto stále se opakující problémy a výstavba na mnoha místech stojí. No a jelikož prostej lid nedokáže zapojit do svejch úvah mozek (často není prostě co zapojovat), obviňuje z tohoto zoufalýho stavu ony vlastníky nemovitostí v trase silnice. Leč vinen je jen a pouze stát, že se nedokáže k těm lidem, kteří tam svoje nemovitosti budovali třeba i generace, postavit férově.

    Vloženo 22.2.2021 20:07:43

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Jó tak s takovejma nikdy nic nepostavíme.Děti země brzdit vše za každou cenu!!Stejný jak dostavba D3 u Tábora neochota se domluvit hamty,hamty ať mám víc než tamty.Kdo chce víc nemá nic....

    Vloženo 30.11.2020 18:40:01

  • daňový poplatník 

    Reagovat

     

    1. Obchvat Chýnova je třeba a měl stát už před osmdesáti lety.
    2. Pokud je původní plán nějaký a schválí se jinak tak se nedivím, že se poškozený ozývá
    3. pokud se pozemky na stavbu vykupují za cenu nižší než se prodávají zemědělské pozemky a ne za cenu stavebnního pozemku, je "něco shnilého ve státě Dánském" a nedivím se postiženým, že se jim to nelíbí.
    Vy co remcáte proti paní, co by jste dělali, kdyby Vám postavili silnici na vaší zahradě pár metrů od báráku?

    Vloženo 30.11.2020 09:10:13

  • Tomáš 

    Reagovat

     

    Každymu z těch idiotů co tu vylizanou bábu hájí bych přál bydlet u té silnice a dívat se jak ji musí přecházet děti co jdou do školy

    Vloženo 29.11.2020 15:31:44

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      Děti tam mají přechody. Že jim nedají přednost, obchvat nevyřeší. Je to součást automobilismu, notná dávka sobectví, pocit nadřazenosti (to dělá dobře nulám), hloupě podporovaný. Pokud pojede takový trouba obchvatem, sejme někde jinde někoho jiného. A to že tam někdo bydlí? Ať se oDStěhuje. To je přece v duchu individualismu, vypjatého sobectví a vyhovuje to zásadám automobilismu, všichni se mu podřizujeme - rozhodně nikoliv principem výhra - výhra (pro tuponě - přínos pro všechny strany).

      Vloženo 29.11.2020 16:33:42

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Už nyní mají se stavbou 98 let spozdeni a po dokončení podle pisatele v roce1922 rovnou 100

    Vloženo 29.11.2020 15:19:56

« Novější příspěvky 1 2 3  | Starší příspěvky »
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace