ROZHOVOR o nové kolekci Conscious Exclusive, která přináší do módy nové udržitelné materiály

ROZHOVOR o nové kolekci Conscious Exclusive, která přináší do módy nové udržitelné materiály

Zimní kolekce značky H&M přináší více než jen další krok k udržitelné módě. Férové platové podmínky, zodpovědnost v rámci recyklace materiálů i pánská část kolekce jsou tím, na co jsme se v upřímném rozhovoru se Slávkou Barnovou Head of PR H&M ČR zeptali.

Jak reagují zákazníci na Vaše kolekce Conscious Exclusive?

Od našich zákazníků jsme měli vždy fantastickou odezvu na naše kolekce Conscious Exclusive a víme, že už netrpělivě očekávají novou podzimní kolekci.


Zdroj: hm.com

Říkáte, že se s touto novou kolekcí Conscious Exclusive vrací pánské oblečení. Kdy tato kolekce nabídla pánské kousky?

Pánské kousky byly v kolekcích Conscious Exclusive v roce 2013 a pak 2017.


Zdroj: hm.com

Můžete říci něco o nové podzimní kolekci Conscious Exclusive?

Neustále se snažíme překvapovat naše zákazníky a přinášet zajímavé renovace a udržitelné materiály. Jsme rádi, že s každou kolekcí jsme dál na naší cestě k udržitelné budoucnosti módy. Aktuálně jsme se zaměřili na inovace, které umožňují vytvářející výjimečné módní kousky z odpadu.


Zdroj: hm.com

Kolik procent z celkového materiálu, který při výrobě kolekcí používáte, je udržitelných?

V loňském roce bylo 57 % materiálů, které společnost H&M group používala na výrobu oděvů, organického původu, recyklovaných nebo pocházejících z udržitelných zdrojů. Naším cílem je každý rok tento podíl zvýšit a do roku 2030 používat 100 % materiálů z udržitelných zdrojů. V našich prodejnách je více a více produktů s označením „Conscious“, které znamenají, že daný kousek byl vyrobený právě z těchto udržitelných materiálů.


Zdroj: hm.com

Hodně mluvíte o udržitelných materiálech, ale co sociální problémy? Co děláte pro zlepšení pracovních podmínek, mezd atd.?

I když našim zákazníkům nabízíme mimořádně udržitelné možnosti, jako je tato kolekce Conscious Exclusive, všechny naše produkty jsou vyráběny s péčí a s ohledem na lidi, kteří je vyrábějí a také na životní prostředí. Toto je pro nás skutečně zásadní a v jádru všeho, co děláme. Musíme přijímat odpovědnost za ty, kteří pracují pro naše dodavatele. Chceme, aby se s lidmi zacházelo s respektem a aby dodavatelé nabízeli svým pracovníkům spravedlivé mzdy a dobré pracovní podmínky. Zároveň jsme věnovali spoustu času a úsilí transformaci našeho podnikání z lineárního na kruhový model a pomohli vytvořit udržitelnou budoucnost módy. Klíčem jsou právě i naše kolekce Conscious Exclusive, které přinášejí do módy nové udržitelné materiály a inovativní procesy.


Zdroj: hm.com

Opravdu si myslíte, že H&M dělá dost pro to, aby byla móda udržitelnější?

Jsme opravdu hrdí, že jsme v rámci fashion businessu lídrem v oblasti posunu směrem k udržitelnosti a transparentnosti. Neustále si klademe ambiciózní cíle a jsme odhodláni dosáhnout změny směrem k udržitelnějšímu módnímu průmyslu. Ale pro dosažení dlouhodobé změny v celém textilním průmyslu je nezbytná spolupráce s dalšími hráči na trhu. Výzvy, kterým čelíme, jsou příliš složité na to, aby je každá jednotlivá společnost, bez ohledu na velikost, mohla řešit sama, a proto spolupracujeme s dalšími značkami a zúčastněnými stranami v rámci různých iniciativ.


Zdroj: hm.com

Pokud chcete být udržitelní, proč nevyrobíte méně oblečení?

Klíčem k tomu, aby byla móda udržitelnější, je zajistit, aby oblečení, které vyrábíme, bylo součástí cirkulárního modelu. Naše strategie udržitelnosti podrobně popisuje, jak plánujeme přejít z lineárního na cirkulární business model, ve kterém zdroje zůstanou v systému a nic nevyjde nazmar - to znamená, že se nebudeme muset spoléhat na přírodní zdroje v takovém rozsahu, jako je tomu dnes. Cílem je maximální využití udržitelných zdrojů, recyklovatelných materiálů a hledání nových způsobů, jak vyrobit oděvy, tak aby z nich bylo možné vše znovu použít. Naše kolekce Conscious Exclusive jsou součástí této cesty.


Zdroj: hm.com

Děkujeme za rozhovor 

SLAVOMÍRA BARNOVÁ
Foto Ben Renč

Mohlo by vás zajímat
Sledujte náš Instagram