Anketa Pojišťovna roku přináší odbornou alternativu ke spotřebitelským soutěžím v oboru. Makléři jako profesionálové v pojištění a expertní poradci svých klientů v ní porovnávají nejen parametry nabízených produktů, ale hlavně skutečnou úroveň servisu jednotlivých pojistitelů tak, jak se s ní měli možnost každodenně setkávat v průběhu roku.
Mohlo by vás zajímat: Kontrola klientů finančních institucí v boji proti praní špinavých peněz
Letošní ročník byl kvůli pandemii koronaviru výjimečný. Organizátoři byli nuceni odložit pořádání ankety z jara na podzim, a tak prodloužili hodnocené období roku 2019 i o rok 2020 (hlasování bylo uzavřeno 6. 11.) – proto tedy Pojišťovna roku 2019-2020. Do hlasování o výkonech pojišťoven se mohli zapojit všichni samostatní zprostředkovatelé a jejich zaměstnanci, kteří v uplynulém roce působili jako pojišťovací makléři, případně agenti (v kategoriích Životní pojištění a Pojištění občanů). Jubilejní ročník ankety má kromě čtyřnásobného vítěze i rekord v počtu hlasujících (asi jeden z mála pozitivních efektů nouzového stavu) – za jednotlivé kategorie bylo vyplněno přes 3000 anketních lístků.
Předsedkyně AČPM Jiřina Nepalová k výsledkům ankety:
A jak konkrétně se odrazil názor hodnotitelů v pěti oceňovaných kategoriích? V kategorii Pojištění průmyslu a podnikatelů se z prvenství radovala pojišťovna Allianz, následována Generali Českou pojišťovnou (GČP) a Českou podnikatelskou pojišťovnou (ČPP). Rovněž v Pojištění občanů patřilo zlato Allianz. Druhé místo získala ČPP a třetí se umístila Kooperativa. Allianz dominovala také kategoriím Autopojištění a Životní pojištění, shodně ji pak na druhém a třetím místě následovaly GČP a ČPP. Ve Specializovaném pojištění se asi nejvýrazněji projevily dopady koronakrize: po letech kralování na čele žebříčku musela ERV Evropská pojišťovna uvolnit místo pojišťovně Euler Hermes, stříbrná pozice patří pojišťovně Atradius a třetí příčka náleží Agra pojišťovně.
„Letošní rok je bezesporu výjimečný. Od jara probíhající pandemie nás vystavovala mnoha složitým situacím a to jak v osobních, tak profesních životech. Jakkoliv bylo jistě složité nastavit správné organizační fungování pojišťoven v prvních dnech nouzového stavu, myslím si, že v mnoha pojišťovnách situace urychlila automatizaci, digitalizaci i inovace obecně. Další letošní výzvou pro pojišťovny byla jejich schopnost zvládnout komunikaci interně, směrem ke klientům, ale i vůči obchodním partnerům. Kdo se těmito úkoly vypořádal dobře, je jistě patrné i na výsledcích ankety. Jsem rád, že i v této nelehké době je KPMG stabilním partnerem pojišťovacího trhu a může svými službami přispět k nalezení efektivních řešení pro další rozvoj jak samotných pojišťoven, tak pojišťovacího trhu," komentoval letoší výsledky Lukáš Bajgar, Partner KPMG Česká republika.
Osobnost pojistného trhu v dobrých rukách
V souladu s tradicí organizátoři v rámci ankety rovněž udělili titul Osobnost pojistného trhu za vynikající a mimořádný přínos rozvoji českého pojišťovnictví. Držiteli tohoto ocenění z předešlých ročníků jsou: Luděk Menčík (Pojišťovna roku 2003), Petr Pavlík (2005), Vladimír Mráz (2007), Marek Venuta (2008), František Stach (2009), Vladimír Přikryl (2010), Konštantín Alexejenko (2011), Jaroslav Daňhel (2012), Václav Křivohlávek (2013), Zdeněk Voharčík (2014), Jakub Hradec (2015), Jiřina Nepalová (2016), Jiří Charypar (2017) a Vladimír Krajíček (2018). Letos se k nim připojil generální ředitel společnosti INSIA, dlouholetý člen vedení Asociace českých pojišťovacích makléřů a zakladatel ankety Pojišťovna roku Ivan Špirakus.
Mohlo by vás zajímat: Pohlazení „PSA“: Co přesně se ve čtvrtek uvolní?
Kdo je nejlepším pojišťovacím makléřem?
V rámci ankety také probíhá hodnocení makléřů sdružených v AČPM členskými pojišťovnami ČAP pod názvem Pojišťovací makléř roku. Mezi hlavní kritéria posuzování makléřských výkonů patří např. kvalita podkladů dodávaných pojišťovně, úroveň komunikace makléř – pojišťovna a makléř – klient či správa pojištění. Pojišťovacím makléřem roku 2019/2020 se stala největší česká makléřská společnost RENOMIA, která se také opakovaně umisťuje na prvním místě v exkluzivním žebříčku portálu oPojištění.cz TOP 30 pojišťovacích makléřů. Pomyslné stříbro brala společnost RESPECT a bronz patří OK Group.
Originální cena designéra Matěje Chabery
Stalo se zvyklostí, že si organizátoři ankety vyberou originálního českého umělce, se kterým pak spolupracují na podobě předávané ceny. Pro aktuální ročník byl osloven oceňovaný designér Matěj Chabera. Jeho abstraktní design ceny je inspirovaný gestem obejmutí, které evokuje pocit ochrany a bezpečí.
Samotný objekt tvoří sevřená – objímající – dekorativní kovová struktura s jistou základnou z černého betonu. Každá z celkem 19 cen je ručně vytvarovaná z laserem řezaného plechu, a každá tak má i svůj jedinečný tvar. Povrchové zpracování je také zcela unikátní a jeho technologie byla vyvinuta na míru projektu. Tradiční zlatá, stříbrná a bronzová barva tak dostaly matnou metalickou podobu. Ceny mají rozměr 320 x 100 mm, váží 1.5 kg a byly vyrobeny v České republice lokálními mistry.
„Všichni chceme chránit to, co je pro nás důležité a cenné – v tom vidím poslání pojištění. Ochranné gesto vyjádřené obejmutím rukou se tak stalo hlavní inspirací pro cenu SafeZone“, vysvětluje Matěj Chabera. „Zrcadlový lesk zlaté mě nikdy nelákal. Pro SafeZone jsem přišel s novým povrchem, který tvoří čtyři technologické kroky a který tradiční tón ocenění přesouvá do matné metalické podoby, na které navíc nejsou vidět otisky prstů. Cena musí mít správný celkový tvar, rozměr a váhu. Měl by to být objekt, který se skvěle drží a má jasnou stabilitu. Jeho silueta, povrch i detaily musí být unikátní a nenapodobitelné. To je ten nejlepší způsob, jak udržet tradiční hodnoty a zároveň vyjádřit výjimečnost vítěze,“ popisoval tvůrčí proces Matěj Chabera.
Pojišťovna roku 2019–2020: Celkové výsledky
|
|
Pojištění průmyslu a podnikatelů |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
Pojištění občanů |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
Autopojištění |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
Specializované pojištění |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
Životní pojištění |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
|
Pojišťovací makléř roku 2019–2020 |
|
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
V neposlední řadě je také důležité zmínit, že osobní záštitu anketě poskytl viceguvernér České národní banky Tomáš Nidetzký. Uspořádání ankety Pojišťovna roku 2019-2020 podpořili tito významní partneři:
Generální partner:
Partneři:
- CONTIN
- Sdružení Czech Top100
- Generální mediální partner: oPojištění.cz
- Mediální partneři: Bankovnictví, Czech and Slovak Leaders Magazine, Pojistný obzor
Podívejte se, jak vypadal slavnostní galavečer loňského ročníku ankety
Komentáře
Přidat komentářBomba - pojištění dle kilometrů vyhrálo u makléřů
To jsem nečekal! Znamená to, že zprostředkovatelé v kategorii autopojištění jasně řekli, že mají rádi pojištění dle kilometrů více než tradiční bez nájezdu. A je to vidět i v číslech - Allianz a Pillow rostou rychleji než je průměr trhu. Kdo další se přidá s kilometry?