​Vozidla Scania LNG v provedení low deck pro DHL Supply Chain

​Vozidla Scania LNG v provedení low deck pro DHL Supply Chain

Společnost DHL si jako první v České republice převzala tři nákladní vozidla Scania s pohonem na zkapalněný zemní plyn, která jsou v provedení „low deck“. Díky nízké světlé výšce umožňují dopravci používat návěsy s vnitřní výškou nakládky tři metry.

„Trojice moderních tahačů na zkapalněný zemní plyn je určena pro přepravu komponentů z crossdocku v Nepřevázce do německých výrobních závodů našeho klienta z automobilového průmyslu,“ uvedla Kateřina Rázlová, ředitelka automobilové divize společnosti DHL SupplyChain.

„Máme velkou radost, že se nám podařilo realizovat další iniciativu v rámci programu skupiny Deutsche Post DHL pro ochranu životního prostředí Go Green, která směřuje k ambicióznímu cíli nulových emisí oxidu uhličitého do roku 2050,“ dodala Kateřina Rázlová.

Točivý moment (2000 Nm) a jízdní vlastnosti jsou u tohoto plynového motoru srovnatelné s naftovým agregátem, navíc je vozidlo tišší, produkuje až o 15% méně emisí CO2 a náklady na provoz LNG mohou být v závislosti na trase a nákladu nižší o zhruba 25%. Dojezd standardního tahače na zkapalněný zemní plyn pak může přesáhnout i více než 1100km.

„Poptávka po ekologické přepravě je stále větší. Proto vám vlastnictví vozidla na LNG nebo LPG otevírá dveře do řady výběrových řízení,“ řekl prodejce nových vozidel Scania Pavel Kluch a dodal: „Zákazníci se mohou ucházet o nové zakázky, které by provozem klasických naftových vozidel nezískali.“

První ze tří souprav ujede ve službách DHL 160 000 kilometrů ročně, u dalších dvou nákladních vozidel se počítá s 260 000 ujetými kilometry ročně. „Soupravy jezdí na trasách do Německa, kde je vhodná infrastruktura, takže díky pečlivému plánování tras máme zásobování palivem zajištěno. V každém případě toto je první krok k postupnému rozšiřování flotily o vozidla na LNG,“ dodala Kateřina Rázlová.

(lan)

Foto: Scania

spinner