​Mercedes-Benz eActros a GenH2 Truck získaly ocenění Truck Innovation Award 2021

​Mercedes-Benz eActros a GenH2 Truck získaly ocenění Truck Innovation Award 2021

2.12. - Nejinovativnější nákladní vozidla pro elektrickou budoucnost nesou hvězdu Mercedesu. Tak zní hodnocení poroty renomované ankety „International Truck of the Year“ (IToY – Mezinárodní nákladní vozidlo roku), která udělila významné oborové ocenění „Truck Innovation Award 2021“ (Ocenění za inovace pro nákladní vozidla) dvěma nákladním vozidlům Mercedes-Benz: eActros s elektrickým pohonem napájeným ze sady akumulátorů a GenH2 Truck, což je koncepční nákladní vozidlo s palivovými články na vodík.

Porota ankety IToY složená z odborných novinářů ocenila navíc také komplexní přístup k elektromobilitě s jasně definovanou dlouhodobou strategií. Ocenění bylo na konci listopadu předáno v digitální podobě Martinu Daumovi, předsedovi představenstva společnosti Daimler Truck AG a členovi představenstva společnosti Daimler AG, a Svenu Ennerstovi, členovi představenstva společnosti Daimler Truck AG, odpovědnému za vývoj, nákup a region Čína.

Daimler Trucks představil v roce 2016 jako první výrobce na světě těžké nákladní vozidlo s elektrickým pohonem pro městskou rozvážkovou dopravu. V roce 2018 oslavil výrobce světovou premiéru kompletně zdokonaleného prototypu nákladního vozidla Mercedes-Benz eActros.

Ve stejném roce byly zahájeny intenzivní praktické testy u zákazníků. Dojezd sériově vyráběného modelu eActros výrazně překoná 200 kilometrů, které nabízí prototyp. V září 2020 představil Daimler Trucks koncepční nákladní vozidlo Mercedes-Benz GenH2 Truck s palivovými články. Jeho sériově vyráběná verze pro náročné úkoly v dálkové dopravě bude mít dojezd až 1000 kilometrů, případně i více. Daimler Trucks plánuje spuštění zkušebního provozu vozidel GenH2 Truck u zákazníků na rok 2023 a zahájení sériové výroby bude následovat ve druhé polovině desetiletí.

Martin Daum k tomu řekl: „Udělení důležitého ocenění Truck Innovation Award 2021 vozidlům eActros a GenH2 Truck porotou ankety International Truck of the Year je velkou poctou a jsme na ně právem velmi hrdí. Toto ocenění dokládá, že jsme s naší strategií jasného zaměření na obě technologie s opravdu neutrální bilancí lokálních emisí CO2 – akumulátory elektrické energie a palivové články na vodík – na správné cestě. Obě technologie se vzájemně dokonale doplňují, takže našim zákazníkům můžeme v závislosti na druhu provozu nabízet nejlepší varianty vozidel. S modelem eActros jsme v uplynulých letech ukázali, že již dnes je možná z hlediska lokálních emisí CO2 neutrální rozvážková přeprava ve městech. S naší studií GenH2 Truck jsme navíc představili jasný technologický koncept těžkého nákladního vozidla s palivovými články pro flexibilní a náročnou dálkovou dopravu.“

Rovněž v září letošního roku představil Daimler Trucks technologickou strategii pro elektrifikaci svých vozidel od rozvážkové dopravy ve městech až po mezinárodní dálkovou dopravu – a potvrdil tak svůj záměr splnit cíle Pařížské dohody o ochraně klimatu. Daimler Trucks v rámci tohoto komplexního přístupu představil poprvé také svou globální a modulární platformu ePowertrain, kterou porota ve svém hodnocení, mimo jiné, zvlášť vyzdvihla jako pozitivní aspekt.

((lan)

Foto: Daimler Trucks

spinner