V testech formule E byl nejrychlejší Günther s vozem BMW | Foto: ABB Formula E

Foto: ABB Formula E

V testech formule E byl nejrychlejší Günther s vozem BMW

Sedmou sezonu elektrické formule E odstartovaly tradiční kolektivní testy na okruhu Ricarda Torma ve španělské Valencii. V závěrečném ze tří testovacích dní se o nejrychlejší čas postaral Maximilian Günther s monopostem BMW.

Sobota, neděle a úterý. Tyto tři dny patřily ve Valencii testům formule E, které provázely proměnlivé povětrnostní podmínky. V úterý bylo nejtepleji a trať zůstala suchá, díky čemuž byly zaznamenány nejlepší časy testů.

Na čele výsledkové listiny se na konci třetího dne objevil Maximilian Günther. Německý pilot stáje BMW zajel čas 1:11.760, díky čemuž porazil Sergia Setteho Camaru o 36 tisícin sekundy. Brazilský závodník se chystá na svoji první kompletní sezonu u týmu Dragon, kde nahradil Brendona Hartleyho.

Rychlý byl i Camarův týmový kolega Nico Müller, který dostal druhý monopost americké stáje na třetí místo. Vozy týmu Dragon tak zatím ukazují zajímavou rychlost poté, co v minulé sezoně obsadila stáj Jaya Penskeho až předposlední jedenácté místo v týmovém šampionátu.

Úřadující šampion formule E Antonio Felix da Costa byl v úterý čtvrtý nejrychlejší s monopostem DS Techeetah před pátým Mitchem Evansem, jenž pokračuje v barvách Jaguaru.

Změny v jezdeckých sestavách

Kromě týmu Dragon, který zvolil Setteho Camaru jako plnohodnotného náhradníka za Brendona Hartleyho, přikročily ke změnám v jezdeckých sestavách i další stáje.

U britského Virginu, který využívá pohonné jednotky Audi, bude pokračovat Robin Frijns, jeho novým týmovým kolegou se však stal Nick Cassidy. Šestadvacetiletý Novozélanďan je hvězdou japonské závodní scény, kde se stal šampionem seriálů Super GT i Super Formula.

Mercedes pokračuje s osvědčenou dvojicí Stoffel Vandoorne, Nyck de Vries, novinky však hlásí čínské NIO. Vedle Olivera Turveyho bude závodit bývalý pilot DTM a syn mistra světa v rally Stiga Blomqvista Tom Blomqvist.

Jaguar bude znovu sázet na Mitche Evanse, jehož novým týmovým kolegou se stal zkušený Sam Bird. Britský závodník do minulé sezony závodil pro Virgin.

Audi po vyhazovu Daniela Abta kvůli podvádění při esportovém eventu podle očekávání povolalo na celou sezonu elektrického šampionátu svou tovární hvězdu Reného Rasta. Již trojnásobný šampion DTM bude závodit po boku Lucase di Grassiho.

Na nového týmového kolegu si nebude muset zvykat Antonio Felix da Costa u DS Techeetah, kde si bude opět krýt záda s Jeanem-Ericem Vergnem. Na stejnou dvojici vsadí i Nissan. S japonskými monoposty budou znovu závodit Oliver Rowland a Sébastien Buemi.

Zajímavou posilu získalo BMW. Pro bavorskou automobilku bude spolu s Maximilianem Güntherem jezdit Jake Dennis. Britský pilot má množství závodních zkušeností s vozy Aston Martin v různých kategoriích od DTM až po GT3.

Jerome d’Ambrosio ukončil závodní kariéru a nebude tak pokračovat u Mahindry, ze které odešel do Porsche i Pascal Wehrlein. Indická stáj tak vstupuje do nové sezony s jezdeckou dvojicí Alex Lynn, Alexander Sims.

Zmíněný Wehrlein nahradil u Porsche Neela Janiho po boku Andrého Lotterea. Jeden nováček se najde i v sestavě monackého Venturi. Uvolněné místo po Felipem Massovi zaplnil Norman Nato. Edoardo Mortara bude u Venturi pokračovat.

První sezona, ve které se bude formule E honosit statusem mistrovství světa, odstartuje 16. a 17. ledna v chilském Santiagu.

Doporučujeme

Články odjinud