Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Singleplayerové hry vzkvétají, ale musíme jim pomoci, razí interní instrukce Sony

Aby se staly přístupnějšími.

Existovaly časy, kdy muselo být vše povinně převedeno do mulťátku nebo aspoň obohaceno o nějaké online funkce, jen aby tabulka na krabičce nezůstala prázdná. To však už naštěstí pominulo a hry jako Star Wars Jedi: Fallen Order či The Last of Us 2 všem ukázaly, že se mohou báječně prodávat i bez MP.

Interní tajný dokument Sony, který unikl do Vice Games a je datován koncem roku 2019, praví, že singleplayerové hry vzkvétají a že prý lidé nahrají více času v příběhovkách než online. To jde proti rozšířené představě, dle níž mělo jasně vévodit online hraní, viz Fortnite či Call of Duty.

Nicméně vývojáři byli tehdy instruováni, aby se snažili udělat hry pro jednoho hráče přístupnější než dosud. Už tehdy dopředu věděli o vlastnostech rozhraní PlayStation 5, jako jsou Aktivity či Game Help, aby s nimi mohli počítat při tvorbě.

"V ideálním světě by každý hráč měl mnoho hodin času denně pro hraní singleplayerových her. Ale ve skutečnosti má spousta lidí zaměstnání, děti, školu nebo vše dohromady. Jejich čas na hraní je velmi omezený, musí ho vměstnat mezi různé povinnosti, úkoly v domácnosti nebo těsně před spaní," píše tam Sony.

A když prý člověk konečně najde čas, aby si sednul ke konzoli, často prý zapomene, kde naposledy skončil, o co šlo v příběhu nebo co tam dělal. Častými překážkami k zahájení hraní je prý to, že lidé nemají více než dvě hodiny času, aby se do zážitku ponořili, nebo se bojí dlouhého procházení videí na YouTube v případě záseku, nebo procházet sociální sítě kvůli spoilerům.

Proto Sony chce hráčům usnadnit život tím, jak budou hry odteď do budoucna navržené. A také aby je zavolaly k hraní, třeba jen na určitou kratší dobu, kterou není tak obtížné v rušném dnu najít. Třeba jedno kolo v závodech typu Gran Turismo či jeden level v Uncharted.

Ideální herní aktivita podle prezentace Sony je strukturovaná do jedné jednotky hratelnosti. Například v čerstvých PS5 titulech Spider-Man: Miles Morales či Astro's Playroom to je už názorně vidět - můžete se z hlavního menu konzole snadno dostat do jedné určité mise nebo vedlejšího úkolu, kdy dopředu víte, že vám zabere takový a makový počet minut. To pak člověku výrazně usnadní rozhodování, jestli se do hraní vůbec pustit nebo ne, když dopředu ví, kolik času potřebuje.

Read this next