Reklama

Česká kampaň s Prvokem obletěla svět

Stavební spořitelna České spořitelny (Buřinka) letos vsadila na spolupráci s umělci a vědci. Cílem symbiózy s týmem sochaře Michala Trpáka bylo nastartovat změny ve stavebnictví a v bydlení. Společně v červnu za 48 hodin vytiskli první český 3D tištěný dům, Prvoka.

Díky unikátnosti projektu Prvoka zmiňují média na všech světových kontinentech. Doma i v zahraničí rezonovalo téma v 500 výstupech s dosahem až půl miliardy čtenářů. Podle výzkumu Buřinky projekt bez reklamní podpory zaznamenalo 40 % Čechů. Kampaň vedla AMI Communications, komunikaci na sociálních sítích zajistil dotcom.cz.

Sektory stavebnictví a bydlení jsou zatíženy nemalými problémy, které jsou nově umocněny pandemií. I proto se Buřinka experiment rozhodla uspíšit a ukázat, že 3D tisk může pružně reagovat na aktuální překážky ve stavebnictví a přivést do oboru nutné inovace. Prototyp 3D tištěného domu z betonu vznikl, i přes veškerá omezení způsobené covid-19, za půl roku. „Jsme hrdí na to, že jsme stavbu Prvoka mohli umožnit a tím otevřít cestu k dostupnějšímu i rychlejšímu bydlení. Tak skvělou odezvu na Prvoka, jak u nás tak v zahraničí, jsme nečekali,“ říká Monika Kopřivová ze Stavební spořitelny České spořitelny, Buřinky.

„Kampaň představující Prvoka byla velkou výzvou, pravidla komunikace se letos měnila rychlostí blesku. Vždy jsme potřebovali plán D,“ uvádí Tereza Syslová, account director z AMI Communications, a dodává: „Kampaň jsme stavěli zejména na autenticitě a zprostředkování zážitků s 3D tiskem, což bylo v některých měsících možné pouze online. Odhalovali jsme médiím a veřejnosti proces tisku v každé jeho fázi. Včetně problémů, které jsou s technologií zatím spojené. Dosahovali jsme toho eventy v ‚laboratoři‘, spoluprací s nezávislými odborníky, několika vlnami mediální komunikace včetně streamovaných tiskových konferencí, a produkcí videí.“

„S každou novou technologií přichází změna, které se lidé instinktivně brání. Lidé se například obávali, že 3D tiskem tištěné domy vezmou práci standardním stavebním profesím. Našim úkolem bylo v online komunikaci intenzivně vzdělávat a vysvětlovat vizi tvůrců a současně komunikovat Buřinku jako generálního partnera projektu. Živou diskuzi kolem Prvoka jsme motivovali skrz unikátní obsah, interaktivitu, soutěže a postupné odhalování výhod technologie. Moderovaná diskuze nám pomáhala zvýšit celkový zásah kampaně,“ říká Peter Podolinský z dotcom.cz.

Prvok na konci října opustil Střelecký ostrov, kde se zabydlel na dva a půl měsíce. I díky jeho umístění na pontonu na Vltavě v centru Prahy projekt bez reklamní podpory zaznamenalo 40 % Čechů. Plovoucí dům z 3D tiskárny nastartoval bouřlivou diskuzi se 100 tisíci komentáři a reakcí v online prostředí. „Z naší analýzy proveditelnosti vyplývají další výzvy, které před námi stojí, aby se 3D tisk betonem stal běžnou součástí bydlení. Prvok nebyl planým výkřikem, Buřinka chce být akcelerátorem v této oblasti i nadále,“ uzavírá Monika Kopřivová.

Čtěte také