Pražské metro mezi stanicemi Budějovická a Pankrác zpomalilo. Geologové zkoumají podloží pro novou linku D

5. prosinec 2020

Metro C zpomalilo - mezi stanicemi Budějovická a Pankrác jezdí už nějaký čas skoro krokem. Je to kvůli stavbě nové linky metra D. Pod současnými tunely totiž dělníci pracují na geologickém průzkumu a potřebují, aby se podloží otřásalo co nejméně. Vůz metra C se od nástupiště může rozjíždět jen pomalu. Nezrychluje ani v tunelu, pořád jede maximálně dvacetikilometrovou rychlostí.

„Když jsme zahajovali geologický průzkum pro metro D, upozorňovali jsme, že se v určité fázi dostaneme až pod kolejové tubusy stávající linky C,“ říká mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Dělníci s těžkou technikou pracují přímo pod projíždějícími vlaky v tunelech.

„V současnosti probíhají razící práce a injektáže.“ Hotovo by mělo být za několik týdnů. Metro tak ještě nějakou dobu nezrychlí. Někteří cestující ale změnu ani nepostřehli.

Praha začala s geologickým průzkumem pro novou linku metra loni v létě. První šachty a štoly dělníci vyhloubili na Pankráci, popsal tehdy ředitel pražského dopravního podniku Petr Witowski.

„Ta oblast Pankráce je vlastně historicky sopka, takže se skládá v drtivé většině ze zvětralé horniny. A proto, aby byla zajištěna bezpečnost, tak jsme se rozhodli tu stavbu začít právě touto formou.“

Kvůli samotnému ražení tunelů dispečeři na rok stanici Pankrác úplně zavřou. Metro kolem nástupišť bude projíždět, ale nebude zastavovat.

„Ale v této chvíli ještě nevíme, který přesný rok. Předpokládáme, že to bude až ve druhé polovině výstavby metra D,“ doplnila mluvčí Řehková. Místo pod zemí budou moct lidé jezdit na Pankrác tramvají. Praha tam letos nechala postavit novou trať. Novou linku metra budou dělníci stavět nejméně osm let.

autor: Marie Veselá
Spustit audio