Správa železnic zbourala stavědlo, které před osmi lety opravila

Stavědlo v Chotětově. Foto: FB Tratě v okolí Mladé BoleslaviStavědlo v Chotětově. Foto: FB Tratě v okolí Mladé Boleslavi

Správa železnic argumentuje tím, že před osmi lety netušila, že bude měnit na trati zabezpečovací zařízení.

Správa železnic přechází na trati mezi Všetaty a Mladou Boleslaví na dálkové řízení. V praxi to znamená, že ze stanic mizí nejen výpravčí, ale také některé budovy potřebné pro obsluhu dráhy. Kvůli přechodu ale musela Správa železnic zbourat i nemovitost, kterou před osmi lety opravila.

Konkrétně se jedná o budovu stavědla v Chotětově. Samotnou stanici opustili výpravčí už v září, provoz je řízen dálkově z Kropáčovy Vrutice. V souvislosti s ukončením obsluhy šla k zemi i obě stavědla. Facebooková stránka Tratě kolem Mladé Boleslavi upozornila, že budovy stavědel byly před několika lety opatřeny novými plastovými okny a byly zatepleny.

„Opravou zabezpečovacího zařízení v železniční stanici Chotětov již stavědla pozbyla svou funkci. Jelikož jiné využití stavědel zde není možné, došlo k jejich demolici,“ potvrdil mluvčí Správy železnic Tomáš Polák. Podle něj došlo k opravě zhruba před osmi lety kvůli jejich nevyhovujícímu stavu. Důvod? „Aby pracovní prostředí zaměstnanců odpovídalo výkonu nepřetržité služby a platné legislativě pro řádný výkon dopravní služby z pohledu hygienických a navazujících pracovních podmínek dopravních zaměstnanců. Bez této opravy by nebylo možné již výše uvedené zabezpečit,“ vysvětlil Polák.

Rozsah oprav nebyl před osmi lety znám

Oprava stavědla stála 300 tisíc korun. Nabízí se otázka, proč se oprava prováděla, když za pár let došlo k rozsáhlé rekonstrukci zabezpečovacího zařízení a zavedení dálkové obsluhy. „Jelikož byla oprava provedena zhruba před 8 lety a v té době ještě charakter a rozsah oprav nebyl plánován, musela být oprava provedena. Technický stav stavědel se blížil hranici svých technických parametrů,“ dodal Polák. Další využití stavědla podle něj již nebylo reálné i v návaznosti na bezprostřední umístění blízkosti provozované železniční dopravní cesty.

Zatímco v Chotětově má jít k zemi i samotná nádražní budova, na stejné trati se dočkala opravy budova stanice v Byšicích. I z té ale zmizí výpravčí. „Pro cestující se zde vybuduje přístřešek, který bude svými architektonickými prvky respektovat historický ráz opravené budovy včetně barevného provedení. Vybaven bude odpovídajícím mobiliářem,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Tagy Byšice Chotětov Správa železnic Trať 070 Praha - Turnov
150 komentářů