Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
EP Benátky nad Jizerou

Pešek: To je konec GP v Česku. Kornfeil: Asfalt byl dobrý, vidím to na tlaky zvenčí

Konec seriálu mistrovství světa silničních motorek v Brně není na rok, ale napořád. Tak vidí bývalí jezdci MS situaci kolem tradiční motoristické akce, která pro příští rok vypadla z kalendáře seriálu MotoGP. Důvod je jasný – peníze. Pořadatelská Dorna trvala na obnovení povrchu, což by přišlo zhruba na 50 milionů korun, a vedle toho jsou další náklady, které se nikde nenašly. "To není na rok, to je definitivní konec GP v Česku," tvrdí bývalí závodníci Jakub Kornfeil i Lukáš Pešek.

Považují to za jednoznačné poté, co zastupitelé Brna v úterý rozhodli, že se příští rok Velká cena na Masarykově okruhu nepojede, i když promotér šampionátu ani spolek, který závod pořádá, ještě oficiálně nerozhodli.

"Viděl jsem rozhovor s Karlem Abrahamem starším, který jednoznačně řekl, že jak odsud závod jednou odejde, tak už se sem nevrátí," říká Kornfeil, který ještě v minulém roce jezdil šampionát v kategorii Moto3, v letošním vyzkoušel MotoE a nyní se rozhlíží, kde by pokračoval v závodní kariéře.

I Pešek konstatoval, že to bere jako konec napořád. "Dotáhlo se to tam, kam se to dotáhlo. Už se to ke konci motorek v Brně chýlilo delší dobu, pořád se řešily peníze a další věci. Špatný asfalt je jen vyústěním situace, jak to celé ukončit," řekl bývalý závodník ČTK.

Je nám líto, video expirovalo.
GP Brna se nepojede, peníze na opravu okruhu nejsou

Ten bere pravidelné diskuse v médiích o penězích a drahém závodě pro pořadatelskou společnost šampionátu jako kontraproduktivní. "Když to vezmu z pohledu Dorny a každý rok se bude v Čechách mluvit o tom, jestli Velká cena bude, nebo nebude, že je to drahé, tak to asi taky není pozitivní reklama," podotkl pětatřicetiletý Pešek s tím, že na konec GP v Brně čekají další zájemci.

"Nemyslím si, že Velká cena Brna má tak obrovský význam pro Dornu, že by se sem potřebovala vrátit," dodal.

A jeho mladší kolega to jen potvrzuje. "Přetlak je obrovský. Staví se nové tratě, ať už v Indonésii, loni dostavěli úžasný okruh ve Finsku, slyšel jsem, že do toho chce jít i Čína a Indie. Takže okruhy jsou a mají lidi, kteří to chtějí zaplatit," říká jasně s tím, že v zahraniční to platí buďto kraj, kde se závod pořádá, nebo stát. "Tady to fungovalo dlouhá léta jinak. Pak se do toho před dvěma roky vložil spolek, jejž řídí pan Abraham starší, a ti to pronajímali městu, od něhož si to pronajímá pořadatelská Dorna," vysvětluje Kornfeil.

Ten si myslí, že nový povrch není vůbec třeba. "Letos jsem tam jezdil celou sezonu, a když jsem měl nové nebo staré gumy, tak trať hrbolatá není," tvrdí sedmadvacetiletý závodník. "Při velké ceně si na to stěžovali jezdci MotoGP, ale já tvrdím, že to ovlivňují povětrnostní podmínky i jestli je trať pogumovaná, nebo není nebo jestli je tam prach," říká přesvědčeně s tím, že se také podmínky hodně mění s ohledem na počasí. "Trénoval jsem tam v třicátém a pak dvaatřicátém týdnu a byla úplně jinačí, o dvě vteřiny pomalejší," naznačoval, jak trať reaguje.

A Kornfeil hned přidává příklady ze zahraničí. "Nový asfalt nebyl třeba. Austrálie, Texas nebo Sachsenring, to jsou všechno strašně hrbolaté tratě. Texas a Philip Island úplná katastrofa, jsou tam díry, zatáčky jsou doskákané, nedá se před nimi ani brzdit... Takže si myslím, že tam byly spíš nějaké tlaky zvenku. Jinak nevím, jak si to vysvětlit," dodal.

Jezdec, jenž strávil v Moto3 spoustu let, říká, že okruh byl oblíbený mezi fanoušky i účastníky. "Byla to ohromná událost v republice, které se mohly rovnat snad jen Barum Rallye a biatlon. I jezdci měli trať rádi, protože tu je spousta rovinek a je zasazená do kopců. To je světový unikát, to se jinde nenajde," dodává Kornfeil.

Kromě fanoušků to podle něho bude mrzet i lidi v závodních týmech. "Když se řeklo Česká republika, všichni sem jezdili rádi, protože tu jsou také příjemné ceny, pivo za sedmdesát centů, jídlo, benzin, ubytování, půjčení aut atd..." ukončil debatu.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články