Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ranger můžete pořídit i s pancéřováním, není to ale snadné

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Jeden z nejpopulárnějších pick-upů na evropském trhu se vyrábí v celé řadě variant, včetně policejních, armádních i obrněných. A to jak pro posádku, tak pro cenné náklady.

Přestavbami na speciální obrněná vozidla se v posledních letech zabývá celá řada společností, které vám ochotně přestaví prakticky jakékoliv SUV či prémiový sedan na pojízdný trezor. Věděli jste ale, že i automobilka Ford má v nabídce obrněné verze svých modelů? A to dokonce i těch užitkových.

Kdo by je ale zkoušel hledat ve standardní nabídce, ten by neuspěl.  Unikátní úpravy těchto modelů jsou totiž vystaveny na webové stránce Ford’s Global Fleet Sales, kde automobilka nabízí vozy ve speciální úpravě pro průmyslové i bezpečnostní společnosti a záchranné, bezpečnostní i obranné složky státu.

Základem této divize automobilky jsou především modely Transit, které známe v různých úpravách i z našich silnic. Kromě toho ale Ford nabízí i zajímavě upravený pick-up Ranger a od něj odvozené SUV Everest, které se ale na našem trhu běžně nevyskytuje.

Tím nejdrsnějším, co najdeme v nabídce modelu Ranger, je pravděpodobně model Rantis Armored Assault Vehicle. V podstatě se jedná o Ranger s dvoudveřovou kabinou, na jehož zadní korbě je umístěna pancéřovaná nástavba s malým velitelským centrem, prostorem pro čtyřčlennou posádku, držáky na zbraně, pozorovacími kamerami a střešní pozicí pro střelce z lafetované zbraně. Vůz by přitom měl ustát zásah z ručních zbraní a vydržet i výbuch granátu.

Speciální model je určen především pro bezpečnostní složky, stejně jako Ranger Light Tactical Vehicle a Ranger Police Vehicle. Oba vozy mají upravený podvozek, přední zesílený rám a řadu úprav interiéru a exteriéru. Taktické vozidlo ale může být vybaveno i sedadly pro šest lidí na korbě a držákem na lafetovanou zbraň. Policejní vozidlo má civilní zbarvení, civilní vybavení, atd. Oba vozy však sází na naftový 2,2 litrový motor s výkonem 118 kW.

Kdo chce ale zůstat v bezpečí a nebýt přitom nápadný, ten můžu sáhnout po modelu Ranger Armor, který je na první pohled jen obyčejným pick-upem. Díky instalovanému pancéřování, které by nemělo nijak výrazně ovlivnit prostor pro posádku, ale vůz nabídne ochranu i před střelbou z ručních zbraní a ustojí i výbuch protipěchotní miny/až dvou granátů.

Pod kapotou je uložen 3,2 litrový diesel o výkonu 147 kW, který pohání i model Rantis Armored Assault Vehicle. Kabina je pak z velké části vybavena drobnostmi převzatými z modelu Wildtrak. Podvozek dostal zesílené komponenty a nechybí ani pneumatiky run-flat, které vydrží až 10 km při rychlosti do 50 km/h.

Pro převoz cenných předmětů pak Ford vyrábí Ranger s označením Cash-In-Transit nebo Cash-In-Transit Box. V obou případech je za kabinou Rangeru umístěna bezpečnostní kabina pro uschování cenností, liší se však její velikost, kdy model Transit vypadá ještě poněkud nenápadně, zatímco Cash-In-Transit Box je vidět už na dálku.

Oba modely se mohou pochlubit patřičně zajištěným přepravním prostorem i speciálním tlačítkem pro krizové situace. Kvůli zvýšené hmotnosti a nosnosti navíc musel být upraven i jejich podvozek. V nabídce jsou přitom motorizace od 88 po 147 kW. Komu se ale nelíbí pick-up, ten může sáhnout po méně nápadném SUV Everest, které sdílí s Rangerem základní rám i techniku. V nabídce je přitom jak klasická obrněná verze Armored, tak speciální verze pro převoz cenin Cash-In-Transit, která má vzadu umístěnou pancéřovanou schránku.

Ceny těchto speciálních úprav modelu Ranger bohužel nejsou veřejné, jenže to nás ani nepřekvapuje. Ostatně ani samotná nabídka není nikde příliš propagována a tak se počítá se zákazníky, kteří dobře vědí, co chtějí. A neváhají si dojednat soukromou zakázku. Největší zájem se dá přitom očekávat zejména ze strany státních složek a velkých bezpečnostních agentur.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme