reklama

Test jinak: Jeromého divoká pneumatika - Michelin Wild AM2 - novinka na rok 2021

Autor: Dan Klimeš, kategorie: Test, vydáno: 21.12.2020

Za onoho času, kdy se dalo ještě bajkovat za hranicemi všedních dnů, byla partička kluků z Kill the Trail prozkoumávat traily ve Francii. Traily to nejsou úplně lehké, stalo se, že guide vypadl z role (teda z trailu) a dál nemohl jet. A protože země je kulatá a o náhody tu není nouze, zaskočil za něj Jeromé Clementz, který v dané lokalitě bydlí a zná ji tudíž jako své bajkové boty. Dolekopcom se toho moc nenamluví, ale při šatlování opačným směrem je času dost. Tak by mohl vzniknout následující imaginární rozhovor.

d:key: Ty Jerome, ty jezdíš už nějaký pátek gumy od Michelinu, jaký sou?
JC: Kucí, co vám mám vykládat, jsou parádní. A to neříkám proto, že mně sponzorují, ale protože jsem měl možnost se podílet na jejich vývoji. (poznámka autora: tipuji, že by to řekl mnohem skromněji!)

d:key: Wau
JC: Nekecám, fakt, hledal jsem vynikající plášť pro enduro, které je mojí prioritou a na každém mi něco málo vadilo. Tak slovo dalo slovo a šli jsme do toho s Michelinem dohromady.

d:key: Hmmm
JC: Díky tomu vznikl před pár lety plášť Michelin Wild Enduro. Prostě dobrý, odolný a hlavně všestranný! A ten jsme mírně upravili a udělali z něj AM (allmountainovou) gumu.

d:key: A nyní je venku její druhé pokračování (pozn. autora - na krámě by mělo být v dubnu 2021).
JC: Jasně, vývoj nezastavíš. Na rok 21 jsme si namíchali novinku. Hodil jsem do jedné nádrže Michelin Wild Enduro, využil naši technologii Gum-X, na boky ochranu proti propíchnutí, přidal hromadu zkušeností a z tohoto mixu vyšvihl nový Wild AM2. Já už totiž trochu v enduru zvolnil a chtěl jsem univerzální gumu do každýho počasí. Snažili jsme se vytvořit rovnováhu mezi gripem a rychlostí (efektivitou odvalování). Je to od nás ta prémiová směs s dlouhou životností. Prostředek pláště je rychlejší a vydrží déle, boky jsou naopak měkčí. 
Vzorek jsme mírně roztáhli a i přesto by se měl méně bořit do podkladu. Nejlépe se chová na tvrdém a smíšeném povrchu. 

d:key: Oukej, to zní fajn, ale víme - univerzální znamená kompromisní,
JC: Tak jestli za kompromis považuješ to, že jsem vzali to nejlepší z nejlepších a použili, pak ano! Možná jsi poznal, že boční zuby jsou inspirované slavnou DH22, takže ze zatáčky nejspíš ven nepůjdeš. Střed je zase kombinace WILD ENDURO a DH34. Toto vše je nalepené na lehkém a přitom robustním pouzdru Gravity Shiled (3x60 TPI). Díky tomu si s touto gumou zařádí i agresivněji jezdící kluci a holky na kolech 29 i 27,5 o šířce 2,4 a 2,6 palce.
Sice jsem to neřekl, ale už to beru jako samozřejmost, že jsou pláště tubeless a e-bike ready. S váhou na tom nejsme taky vůbec špatně. Plus mínus kilečko, záleží na velikosti. 
Nechali jsme ji projet i v nezávislé laboratoři ve Finsku a nedopadla vůbec špatně. Měřili jsme vynaložený odpor při jízdě i odolnost proti defektu. 

d:key: Oukey. Zní to jako samá pozitiva, ale ...
JC: Chápu jak to myslíš, ale tahle guma má limity, kam vy - obyčejní smrtelníci - se nikdy nedostanete. Prostě je to guma proto ty, kteří chtějí dobrý obutí ať je léto nebo mráz, šlapeš vzhůru po asfaltu nebo jedeš blátosra*kama dolů. Pro ty, kteří nechtějí přehazovat plášť při každé změně počasí. Takový, co klidně nasadíš do bikeparku, na enduro s kámošema, na vyjížďku mezi vinicemi s rodinou. S klidným svědomím ho necháš obutý na bikepacking a taky tě nebude štvát na asfaltu po cestě do práce. 

d:key: Teorie bro, teorie!
JC: Víštyco, tady to máš a běž si to zkusit!


... o pár hodin/dní/týdnů/měsíců později ...

JC: Co na to říkáš?
d:key: Jako nekecals, slušná práce. Při nahazování na ráfek žádný problém. Běžnou nožní pumpou na první dobrou. I bez tmelu držely tlak. Abych mohl řádně vyzkoušet, tak jsem se nejdřív musel vyškrábat nahoru. Co mne fakt mile překvapilo, že se gumy nelepí, že po asfaltu jedou a zbytečně mne nevysilují. A čekalo mě překvapení, i když se pak kopec zlomil směrem opačným. A to překvapení bylo příjemné. Pneumatika zůstala stále rychlá a jistá. Byl jsem to já, kdo určoval kam a jak rychle pojedeme. 

JC: Tak vidíš. A to jsi neměl možnost plášť vyzkoušet na suchu. 
d:key: Nenaděláš nic, v našich podmínkách je se dá jezdit téměř celoročně a hlavně letošní podzim je fakt mokrý. Ale díky tomu měly gumy možnost ochutnat mokrý trail schovaný pod listím, stejně tak schované kořeny a kameny. Řádně jsem je prohnal po domácích erzetách okolo Brna. A i když nejezdím žádnou bezmozkovou pilu dolů, měl jsem pocit, že tyto divošky opět posunuly můj bikeskill. Z mokrých kořenů mám velký respekt, ale v tomto případě jsem je vůbec neřešil.

JC: Nojo, mokro se jim líbí. 
d:key: Yeah boy, máš recht. Podzimní klasika v podobě bláta a bukového listí je pro mnohé pláště smrtelná. Tyto se čistí velmi dobře. Snad jen kombinace trávy a bláta je trochu zapotila. I přesto si troufám říct, že drží velmi dobře. 

JC: Kam ještě jsi je vzal?
d:key: To už není tak zajímavý. Ale když už se ptáš ... Začátkem listopadu jsme ujeli před nákazou do hor. Noci již mrazivé, tak kolo bylo řádně naložené. Po mokrých a místy již zasněžených jesenických pěšinách to byla v tomto setupu ryzí radost. Nahoru lehce, dolů pod kontrolou a s jistotou. 

JC: Romantika voe ...
d:key: Na romantiku ti bílej tesák víš co ... V jednu chvíli jsme se ocitli v místech, kde jsme se ani ocitnout nechtěli. Velké kamenné schody, nepravidelně vyskládané. Asi kilometr. Trochu mi lepilo. V zadním kole tlaku na minimální hranici (to víš test je test), ale bez vložky proti proražení. Ale cesta to byla tak pěkná, že by byla škoda ji sjet pomalu. Takže ukaž mišelíne, co umíš. 

JC: A uměl?
d:key: Proč se ptáš, když znáš odpověď?! Dole rohlík ve tváři jak sviňa. Moje karbonový ráfky bez ztráty kytičky. Nechci se tady plácat po ramenou, nejsem ty, ale toto mi holt sedlo.

JC: To jsem rád. 
d:key: Jako líbí se mi, že ta guma zvládne všechno. Teda to, co jsem vyzkoušel. Fakt je to slušný univerzál.
JC: Tak si je nech a mazej na další trail. 

d:key: Dík, Jerome za rozhovor, který jsme spolu nikdy nevedli.

A další informace: pláště Michelin WildAM2 Competition Line budou k dispozici od dubna 2021 v rozměrech 2,4" i 2,6" pro průměry kol 27,5 a 29". Hmotnost testovaného vzorku (rozměr 29x2,4") 1032 gramů.

Podobné články

Diskuze

  • anonymní uživatel koZa (vkonapwr (a) seznam.cz) 21.12.2020 000 21:27

    Ok,mám 34 Bikepark verzi vzadu na 29". Spokojenost,ale... zvažoval jsem 34ku hodit dopředu a tuhle Wild AM2 bych chtěl dozadu v nejvyšší verzi. Co ty na to, Keli? Na popojíždění v BP Leogang

  • profilová fotka Keli 22.12.2020 000 7:12

    Tuhle jsem nejezdil, ale 34 bikepark je asi nesrovnatelná s wild am2. To je low end.

  • anonymní uživatel Petr 22.12.2020 000 9:59

    koZa (vkonapwr [zavinac] seznam.cz): 34 Bikepark - low end pneumatika, tvrdší směs. Jestli jí někde nech, tak na zadku, kde jí stejně vohobluješ. Na předek dej DH22 a nebudeš chtít jinak... grip, záběr, vedení, tos nezažil!

  • anonymní uživatel koZa (vkonapwr (a) seznam.cz) 22.12.2020 000 22:48

    2 Petr: provedu šéfe

  • anonymní uživatel Filip Kopca 11.10.2021 000 12:04

    Zdar,
    Jak pises, plast vychazi z puvodniho Wild Enduro, ktere este stale jezdim. Mas moznost porovnat je navzajem?

    díky!

Komentáře

Publikovat jako anonymní uživatel - přihlášení, registrace


Přepnout barvu pozadí