Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tenhle brutálně upravený pick-up má jediný úkol. Objíždí nepřístupná WC

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Rubicon Trail, jeden z mnoha rájů pro americké milovníky offroadu, nabízí kromě náročných tratí i komfort několika toalet podél trasy. Jejich správa ale není nic snadného.

Slavná Rubicon Trail, zhruba 22 mil dlouhá trasa v pohoří Sierra Nevada, patří k nejpopulárnějším offroadovým trasám v zámoří. Ostatně Ford zde zkoušel i novou generaci modelu Bronco – a nutno říct, že sledovat záznamy z prvních jízd Bronca drsným kamenitým terénem bylo hodně působivé.

Jenže nás dnes nebude zajímat samotná slavná stezka, ale především sociální zařízení v jejím okolí. Podél Rubicon Trail je totiž umístěno zhruba dvanáct toalet, jejichž správa (tedy vypumpování, úklid, atd.) donedávna zabrala dva dny. Díky novému stroji ve vybavení El Dorado County však nyní práce zabere jen jednu směnu.

El Dorado County si totiž nedávno převzalo speciálně upravený Ford F-550, který společnost WFO Concepts z kalifornského Auburn přestavěla na pravděpodobně nejdrsnější terénní fekální vůz na světě. Ford z roku 2006 přitom ještě donedávna sloužil jako základ pro plošinový vůz, jenže na to ho byla evidentně škoda.

Již z výroby totiž tahle F-550 dostala pohon všech kol, odolné nápravy Dana Super 60 a diferenciály s převodem 4.10, které však úpravce WFO vyměnil za převod 5.38. Pod kapotou je pak ukryt 6,8 litrový motor V10, kombinovaný s automatickou převodovkou. Před tradiční rozvodovku s redukcí ale WFO umístilo ještě speciální „Crawl box“ od Northwest Fab, díky kterému dokáže vůz pomalu, ale s plnou silou, stoupat prakticky kudykoliv.

Podvozek je vyšší o 10,16 centimetru díky lift-kitu od společnosti Radfo. Navíc je kompletně chráněn ochrannými plechy, zatímco pod prahy jsou speciální ochranné trubky. Do podběhů úpravce umístil 20“ kola Stazworks, obutá do 41“ pneumatik Michelin s technologií runflat. S lepší prostupností terénem pomáhá uzávěrka diferenciálu ARB na přední nápravě, zatímco hydraulický posilovač PSC usnadňuje manévrování.

Vůbec největší zajímavostí tohoto vozu je však nádrž na odpadní vodu v zadní části, která má kapacitu 400 galonů (cca 1500 litrů). Pohon pumpy pro fekální nádrž pak zajišťuje malý spalovací motor Honda, umístěný na vrchu. Kromě toho je vzadu také 70 litrová nádrž na čistou vodu, určenou pro tlakovou myčku používanou k údržbě a čištění toalet.

Dále je vůz s dvoudveřovou kabinou a středním rozvorem vybaven ještě sadou nářadí, pevnostními nárazníky, předním navijákem, přídavnými světlomety a především také komplexní ochrannou klecí kolem celé kabiny i nádrže. Tahle F-550 je tak rozhodně připravená pro extrémně náročný terén, ve kterém by měla vydržet opravdu hodně.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

26. 12. 2020 10:54
tomu se řiká
Drsný ***. Pitchoooo Paflíků v síti