Nový web Infomore.cz pomůže rozlišit relevantní informace od lživých. Cílem projektu je snížit infodemii, tedy míru nadměrného šíření zavádějících informací k určitému problému. Vztahovat se bude nejen k současné pandemii koronaviru, ale také k dalším budoucím epidemiím.
Na projektu se podílela Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy, Lékařská fakulta Masarykovy univerzity v Brně a společnost NEWTON Media. Cílovou skupinou jsou nejen média, datový analytici a odborníci, ale i laici. „Náš web není určen pouze pro mediální profesionály, ale kupříkladu dva animované cykly Slovník pojmů a Infodemie se snaží celou problematiku přiblížit širší veřejnosti. Sekundárním cílem projektu je posílení zdravotní a mediální gramotnosti veřejnosti, což může být jeden z preventivních kroků ve vztahu k infodemii,“ řekl k zaměření webu hlavní řešitel projektu Václav Moravec.
„Paralelně s epidemií koronaviru jsme také bombardováni epidemií názorů, informací a dezinformací. Projekt se snaží tuto infodemii potlačit a umožnit lepší orientaci v džungli pojmů, které nám ještě nedávno byly zcela cizí,“ upřesnil další cíle projektu zakladatel a majitel firmy NEWTON Media Petr Herian. Odborná veřejnost na webu nalezne edukační animace, přehledové wordcloudy, komplexní analýzy či příklady dobré i špatné praxe z České republiky i ze zahraničí. Nebudou chybět ani rozbory nejčastějších dezinformačních narativů, slovník základních pojmů spojených s covidem-19 a animace, které by měly složitou problematiku popularizovat širší veřejnosti.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Lidé jsou křehcí jako sníh a každý z nás potřebuje občas místo pro sebe. To se ve své prvotině…