Ford v roce 2002 postavil koncept supersportu s označením GT jako poctu slavnému závodnímu autu  GT40  ze 60. let minulého století. Zdroj: RK Motors

Ford v roce 2002 postavil koncept supersportu s označením GT jako poctu slavnému závodnímu autu GT40 ze 60. let minulého století. | Zdroj: RK Motors

Veřejnosti se po představení ovšem tak zalíbil, že od roku 2004 v michiganském závodě Wixom vzniklo 4039 produkčních kusů. Zdroj: RK Motors

Veřejnosti se po představení ovšem tak zalíbil, že od roku 2004 v michiganském závodě Wixom vzniklo 4039 produkčních kusů. | Zdroj: RK Motors

Produkce trvala do roku 2006 a všechny vozy opustily továrnu jako kupé. Zdroj: RK Motors

Produkce trvala do roku 2006 a všechny vozy opustily továrnu jako kupé. | Zdroj: RK Motors

V roce 2005 se však na SEMA Show v Las Vegas, americkém tuningovém veletrhu, ukázala verze s odnímatelnými střešními panely, tedy targa.  Zdroj: RK Motors

V roce 2005 se však na SEMA Show v Las Vegas, americkém tuningovém veletrhu, ukázala verze s odnímatelnými střešními panely, tedy targa.  | Zdroj: RK Motors

Vůz vznikl ve spolupráci s automobilkou Ford a společností Genaddi Design Group z amerického Wisconsinu. Nešlo však jen o pouhý koncept ale o oznámení spolupráce a brzké zahájení produkce. Zdroj: RK Motors

Vůz vznikl ve spolupráci s automobilkou Ford a společností Genaddi Design Group z amerického Wisconsinu. Nešlo však jen o pouhý koncept ale o oznámení spolupráce a brzké zahájení produkce. | Zdroj: RK Motors

Ford GT se střechou targa se jmenoval GTX1 a dostali jste na něj tovární záruku přímo od automobilky.  Zdroj: RK Motors

Ford GT se střechou targa se jmenoval GTX1 a dostali jste na něj tovární záruku přímo od automobilky.  | Zdroj: RK Motors

Celkem prý úpravce postavil 38 exemplářů, i když jich původně měla být rovná stovka. Zdroj: RK Motors

Celkem prý úpravce postavil 38 exemplářů, i když jich původně měla být rovná stovka. | Zdroj: RK Motors

Na fotografiích nahoře vidíte osmý kousek, který je právě na prodej u společnosti RK Motors a dáte za něj 595.900 dolarů, tedy  12.657.000 Kč.  Zdroj: RK Motors

Na fotografiích nahoře vidíte osmý kousek, který je právě na prodej u společnosti RK Motors a dáte za něj 595.900 dolarů, tedy 12.657.000 Kč. | Zdroj: RK Motors

Vedle standardního Fordu GT tedy dostanete třídílnou odnímatelnou střechu, kterou lze nahradit látkovou pokrývkou. Zdroj: RK Motors

Vedle standardního Fordu GT tedy dostanete třídílnou odnímatelnou střechu, kterou lze nahradit látkovou pokrývkou. | Zdroj: RK Motors

Odnímatelné zadní okno k vám nechá hlasitěji proudit zvuk osmiválce Modular o objemu 5,4 litru, který s pomocí výfuků Accufab produkuje výkon 550 koní a 678 N.m točivého momentu. Zdroj: RK Motors

Odnímatelné zadní okno k vám nechá hlasitěji proudit zvuk osmiválce Modular o objemu 5,4 litru, který s pomocí výfuků Accufab produkuje výkon 550 koní a 678 N.m točivého momentu. | Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

 Zdroj: RK Motors

| Zdroj: RK Motors

Veřejnosti se po představení ovšem tak zalíbil, že od roku 2004 v michiganském závodě Wixom vzniklo 4039 produkčních kusů. Zdroj: RK Motors
Produkce trvala do roku 2006 a všechny vozy opustily továrnu jako kupé. Zdroj: RK Motors
V roce 2005 se však na SEMA Show v Las Vegas, americkém tuningovém veletrhu, ukázala verze s odnímatelnými střešními panely, tedy targa.  Zdroj: RK Motors
Vůz vznikl ve spolupráci s automobilkou Ford a společností Genaddi Design Group z amerického Wisconsinu. Nešlo však jen o pouhý koncept ale o oznámení spolupráce a brzké zahájení produkce. Zdroj: RK Motors
21
Fotogalerie

Ford GT bez střechy existoval. Vzácná targa může být vaše, svou cenu však zná

První generace amerického supersportu Ford GT se prodávala i jako targa. Jeden z 38 kousků teď může být váš.

Ford v roce 2002 postavil koncept supersportu s označením GT jako poctu slavnému závodnímu autu GT40 ze 60. let minulého století. Veřejnosti se po představení ovšem tak zalíbil, že od roku 2004 v michiganském závodě Wixom vzniklo 4039 produkčních kusů. Produkce trvala do roku 2006 a všechny vozy opustily továrnu jako kupé.

V roce 2005 se však na SEMA Show v Las Vegas, americkém tuningovém veletrhu, ukázala verze s odnímatelnými střešními panely, tedy targa. Vůz vznikl ve spolupráci s automobilkou Ford a společností Genaddi Design Group z amerického Wisconsinu. Nešlo však jen o pouhý koncept, ale o oznámení spolupráce, které brzy následovalo zahájení produkce.

Ford GT se střechou targa se jmenoval GTX1 a dostali jste na něj tovární záruku přímo od automobilky. Celkem prý úpravce postavil 38 exemplářů, i když jich původně měla být rovná stovka. Na fotografiích nahoře vidíte osmý kousek, který je právě na prodej u společnosti RK Motors a dáte za něj 595.900 dolarů, tedy 12.657.000 Kč.

Vedle standardního Fordu GT tedy dostanete třídílnou odnímatelnou střechu, kterou lze nahradit látkovou pokrývkou. Odnímatelné zadní okno k vám nechá hlasitěji proudit zvuk osmiválce Modular o objemu 5,4 litru, který s pomocí výfuků Accufab produkuje výkon 550 koní a 678 N.m točivého momentu.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud