Přes internet prodáváme díky koroně až 50 % aut, říká šéfka AAA Auto. Loni prodali 70 tisíc ojetin
Skupina autobazarů AAA Auto loni prodala ve čtyřech zemích 70.000 ojetých aut, což je o 19 procent méně, než v roce 2019. Důvodem poklesu byla omezení související s koronavirem. Přesto jde o pátý nejvyšší výsledek za 30 let existence AAA. Firma to uvedla v tiskové zprávě.
V České republice skupina se 40.000 vozy udržela pozici největšího domácího prodejce automobilů v rámci jednoho podnikatelského subjektu. Během dvou uzavření poboček AAA v ČR prodala 5400 aut on-line. Následuje Slovensko s prodejem 14.000 aut, Polsko s 13.500 vozy a Maďarsko s 2500 prodanými auty.
"Jsem ráda, že jsme i přes všechny komplikace, spojené s pandemií koronaviru, dosáhli velmi dobrého prodejního výsledku. Největší podíl na něm má nečekaný úspěch on-line prodeje. Na tento typ obchodování jsme se připravovali již několik let a příchod koronaviru tento proces urychlil z měsíců na dny a hodiny. Naše schopnost prodávat vozy bez kamenných poboček se s každým lockdownem zvyšovala a nyní se pohybujeme již kolem padesáti procent běžných čísel," uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.
Celková průměrná cena ojetého vozu prodaného v tuzemsku vzrostla na 240.224 Kč oproti 228.521 Kč v roce 2019. Průměr v internetovém prodeji byl 259.533 Kč. Nejvíce se v Česku v síti AAA prodávaly modely Škoda Octavia, Fabia a VW Passat. Nejrozšířenější kategorií se staly vozy kombi s podílem 29 procent. Převládal benzínový pohon, pro který se rozhodlo 52 procent zákazníků. Automobilů s alternativním pohonem se prodalo trojnásobné množství oproti předchozímu roku.
Během letošního roku se bude společnost soustředit na opětovný růst počtu prodaných vozů a expanzi, pokud to pandemická situace v zemích působení dovolí. "Vše nasvědčuje tomu, že se ekonomická situace lidí pravděpodobně zhorší. Ze zkušeností z ekonomické krize před deseti lety víme, že takové podmínky většinou znamenají větší poptávku po ojetých vozech. Proto věřím, že náš cíl vrátit se letos k prodejním objemům z roku 2019 či je dokonce překonat je reálný," dodala Topolová. To by znamenalo, že by v letošním roce měla skupina podat zhruba 86.000 vozů.
Skupinu AAA Auto vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. AAA provozuje více než čtyři desítky výkupních a prodejních poboček v ČR, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Zaměstnává zhruba 2400 lidí.
Co se mě týče, dost rychle jsem od od běžných nákupů přešaltovala k nákupům online, i co se týče potravin, drogerie, a i auto jsem teď pomáhala kamarádovi řešit, vybíral si golfa, tak jsem mu poradila kouknout napřed na nabídku bazaru v okolí přes net, než tam pojede osobně a byl spokojenej, že tak ušetřil spoustu času