Nio ET7 oficiálně: autonomní řízení, superpočítač a spousta čínských slibů

O víkendu se světu představil nový elektromobil Nio ET7. Původně avizovaná 150kWh baterie se zatím nekoná.

Za rok 2020 prodala čínská elektromobilní značka Nio celkem 43 728 aut. V prosinci to bylo 7007 kusů. Za celou dobu výrobu už to je 75 641 prodaných aut (modely ES8, ES6 a EC6).
foto: Nio

Do začátku je elektromobil Nio ET7 nabízen s bateriemi o kapacitě 70 kWh a 100 kWh pro dojezd 500 km a 700 km. Jde ovšem o NEDC hodnoty, takže reálně počítejme s o třetinu nižším dojezdem.

Na konci roku 2022 má přijít 150kWh baterie s dojezdem údajně 1000 km, opět NEDC. O pohon se starají dva elektromotory o celkovém špičkovém výkonu až 480 kW/850 Nm. Zrychlení 0-100 km/h zvládne auto za 3,9 sekundy.

Nio ET7

Nio ET7
foto: Nio

Nio ET7

Nio ET7
foto: Nio

Nio ET7 bude luxusní sedan/limuzína určená na dlouhé cesty. V interiéru tedy čekejme nejvyšší pohodlí – masážní sedadla, HUD, 23 reproduktorů, dva velké displeje a další vymoženosti.

Nio ET7

Nio ET7
foto: Nio

Nio slibuje také pokročilé autonomní řízení, které využije 8Mpx kamery, LiDAR a superpočítač Adam přímo z dílny Nio založený na technologii Nvidia Orin. Samotné robotické řízení bude nabízeno jako předplatné za v přepočtu $108/měs. Podobně, jako to plánuje Tesla.

Nio ET7

Nio ET7
foto: Nio

Nio ET7 je možné objednávat už dnes. Cena za 70kWh verzi je v Číně v přepočtu $69 185, 100kWh verze stojí $78 142. Dodávky aut prvním zákazníkům se očekávají začátkem roku 2022.

tisková zpráva

34 Comments on “Nio ET7 oficiálně: autonomní řízení, superpočítač a spousta čínských slibů”

  1. hele voklopili z Ska jak debilní kliky tak prdlý sklo tak
    hele voklopili z Ska jak debilní kliky tak prdlý sklo tak trapnou šou, ale vypadá to že na zadních by se už dalo sedět jak rejžákoj tak evropanoj… 😉 palubovka děs běs, trapná kaplička, interiér moderní rejžákovina nic moc

    https://www.youtube.com/watch?v=NhYUL_dpZag

    https://kcc-hho.webnode.cz/cinaemobil/nio-et7/

    vybalili to naférovku rovnou a nemlží jako tezla… 😉

    1. Pro vsechny do sebe zahledene fandy spalovaciho prumyslu v
      Pro vsechny do sebe zahledene fandy spalovaciho prumyslu v Evrope to bude neprijemne probuzeni. Cinske EV prevalcuji vsechny radoby premiove znacky zamrzle v minulem tisicileti. Ted jde o to, kupovat vic evropskou Teslu, nez cinska EV. Presto se najde hodne lidi, kteri daji prednost Cine, protoze o Tesle slyseli nehorazne veci. Ted se to valecne tazeni proti Tesle vsem pitomcum vrati jak bumerang a rozbije jim to palici.

      1. a co třeba kupovat evropské ev co? koupí Tesly opravdu
        a co třeba kupovat evropské ev co? koupí Tesly opravdu hodně pomůžeme evropě 😀 to tu potřebujeme takové našeptávače jako ty 😀

        evropská unie dělá zmatené a unáhledné kroky, s EV jde přímo proti tahounu evropské ekonomiky automobilkám, nemá to žádnou koncepci, normy zpřísnili tak a za tak krátkou dobu, že automobilky na to nejsou schopné adekvátně zareagovat, náhrada všech spalováků evčkama není reálná a ani za několik let to ještě nebude reálné, je to blbost

        dotace na EV je blbost, vše je tím tak o deset let násilně urychleno

        unie evropským automobilkám podrazila nohy, zařízli to co táhne evropu, podpořili to, co táhne čínu, ale co se dá dělat, silní přežijí, slabí padnou a nahradí je čína

        1. Tak treba Opel naplanoval malou vyrobu Opel Mokka-e a ted
          Tak treba Opel naplanoval malou vyrobu Opel Mokka-e a ted breci, ze zakaznikum musi odrikat, protoze nepocitali s takovym zajmem. Nohy si ty pitomci podrazi sami. Ukazte mi evropskou automobilku, ktera by to u EV myslela vazne a podle toho take vyrabela. VW sice tvrdi, ze to mysli vazne, ale delaji jen na oko. BMW, Mercedes, Audi, Skoda atd. maji plany a skutek utek. Lidi chteji EV, ale nejsou, tak se drive ci pozdeji rozhodnou pro Cinu. To bude potom mazec, az spalovaky nikdo nebude chtit a EV nebudou k mani v dostatecnem mnozstvi. Timto zpusobem krachlo mnoho vyznamnych firem. Jen pripomenu Nokia, Kodak a spousta dalsich. Treba vyrobci parnich lokomotiv spadli uplne na hubu.
          edit: Tesla bude jeste letos vyrabet v DE a tim padem to bude prinos pro evropske dodavatele, zamestnance a stat.

        2. A to si jako evropské BEV mám jít koupit třeba Citigo, co
          A to si jako evropské BEV mám jít koupit třeba Citigo, co přestali vyrábět? Byla to předělávka, ale za peníze na něj si třeba ID3 asi nekoupím. Takže ne nařízení EU, ale samo vedení našich autodebilek si podlopává nohy. Jak jinak chápat výrobce, který přestane vyrábet výrobek, po kterém tady u nás všichni toužili a asi by s elmobilitou u nás dost pohnul?

          1. „Jak jinak chápat výrobce, který přestane vyrábet
            „Jak jinak chápat výrobce, který přestane vyrábet výrobek, po kterém tady u nás všichni toužili a asi by s elmobilitou u nás dost pohnul?“

            Důvodem může být to, že Citigo se prodávalo pod cenu s cílem prodat určitý počet, aby tak splnil emisní cíle. Toho bylo dosaženo, nebyl důvod dál auto prodávat a prodělávat na něm. Ale neříkám, že to tak bylo… ale klidně mohlo. Pokud by se Citigo mělo prodávat za tržní cenu i s marží, asi by se cenově blížilo např. Zoe. To byste už za něj asi nedal, co?

              1. To se musíte zeptat v koncernu, já jenom napsal, že to
                To se musíte zeptat v koncernu, já jenom napsal, že to klidně může být důvod. Bugatti je možná ztrátové finančně, ale kdo ví… možná jim to přinese něco jiného. Já nevím, nejsem odborník. Ale prodávat Citigo se ztrátou mi opravdu nedává smysl, na rozdíl od Veyrona nebo Chirona.

                1. A taky by mne zajímalo, kdy ti přizdisráči začnou
                  A taky by mne zajímalo, kdy ti přizdisráči začnou vyrábět vice BEV než je nezbytně nutné pro splnění emisních cílů.

                2. Až se jim to bude vyplácet a budou chtít. Co je na tom
                  Až se jim to bude vyplácet a budou chtít. Co je na tom divného? 🙂

                3. Jen aby uz nebylo pozde. Az bude Cinan dodavat EV na evropsky
                  Jen aby uz nebylo pozde. Az bude Cinan dodavat EV na evropsky trh, uz bude pozde na probuzeni.

                4. I to je možné, samozřejmě. Je to jejich volba a jejich
                  I to je možné, samozřejmě. Je to jejich volba a jejich odpovědnost před akcionáři.

                5. Tak o pár sloupků výše čtu, jak EK rujnuje autovýrobce
                  Tak o pár sloupků výše čtu, jak EK rujnuje autovýrobce nařízením vyrábět EV, Vy zase píšete naopak, jak se sami a dobrovolně rujnují jejich nevýráběním. No já už nevím, já si snad utrhju od huby pošlu jim nějaký sponzorský příspěvek. A tihleti chudáčci jsou chloubou a páří evropského průmyslu? No potěš koště.

                6. Takovy velky hraci maji i spolecenskou zodpovednost. Nemuzou
                  Takovy velky hraci maji i spolecenskou zodpovednost. Nemuzou si delat co chteji. Musi brat ohled na fungovani statu. Sice to je jen moralni zavazek, ale v civilizovanem svete to je nepsane pravidlo.

                7. Samozřejmě, musí dodržovat zákony.
                  Samozřejmě, musí dodržovat zákony.

        1. Krucipisku, ja si to samozrejme nepreju, ale tim jak se ty
          Krucipisku, ja si to samozrejme nepreju, ale tim jak se ty pitomci v automobilkach nestaraji, tim nas zenou do zahuby. Elektromobilita je nevyhnutelna a kdo se nepripravi a radeji zavre oci, ten dopadne nejhur. Stejne jako kdyz se veverky nepripravi na zimu a neudelaji opatreni, tak to maji specetene. A je uplne jedno, jak lehce si mohli v lete shanet potravu. Kazdy tvor se musi umet prizpusobit novym podminkam. Kdo to neudela vcas, ten je na zemekouli uz je docasne.

              1. Jo a v aktivistech a politicích nachází dobrovolnou
                Jo a v aktivistech a politicích nachází dobrovolnou aktivní pátou kolonu. Čína samozřejmě ovládnout svět chce a rozhodně se neštítí použít cokoli, co nevyvolá fatální zpětnou reakci – přiznejme si, že tohle je momentálně třetí světová válka – naštěstí ne přes samopaly v zákopech, ale přes akcie, dluhopisy a ovládnutí trhů ekonomicky.
                Čína nepotřebuje nás umlátit svými auty – bohatě jí bude stačit, pokud si na ní svět vytvoří závislost v podobě magnetů do PMSM, čipů a baterek.
                Protože jako golem – vše má šém – a kdo má šém ten určuje co a jak bude, je úplně jadno kdo jaký hw nebo sw k šému vlastní.

                1. Kdyz ma jedna strana zazracnou zbran, tak ji musi mit i druha,
                  Kdyz ma jedna strana zazracnou zbran, tak ji musi mit i druha, jinak je rovnovaha ta tam. EV nepotrebuji nutne permanentni magnety. Obycejny indukcni motor je take dobry. Nekdy je permanentni magnet lepsi, ale pokud by Cinan delal problemy, tak nevadi. Umime si pomoct jinak.
                  Chapu, ze je cim dal tezsi najit ty spravne argumenty proti elektromobilite a ze se opicite po trumpetovi a uzivate slova jako aktiviste, pata kolona, urcite nekdy prijde i Antifa. No nevadi. Pata kolone jsou ale ti, kteri budou kupovat cinska EV. Ja zachranuji zapadni hodnoty a kupuji zapadni auta. A az bude GF u Berlina, koupim i evropske EV. Nepritel naseho systemu jsou prave ti pitomci v automobilkach, kteri to chteji vysedet a ti, kteri je jeste podporuji. Jen aby nedopadli jako ty veverky bez zasob na zimu.

                2. Naivko…
                  budete mít v autě baterky z čínského

                  Naivko…
                  budete mít v autě baterky z čínského materiálu, polovodiče z číny, plasty z číny, displeje z číny, ocel z číny…ale tím, že ho smontuje Evropan budete bojovat proti číně? A to ho ještě budete dobíjet z FVE postavené z čínských panelů a s čínskými měniči.
                  Proč jste nezačal bojovat ve chvíli, kdy EU jako zběsilá vyvážela za půl darma know how do číny?

                  Hele to vám musí fakt dát práci všechno okomentovat, že jsem proti elektromobilitě a že je pro mě těžší hledat další a další ergumenty.

                3. Jake materialy mate ve spalovaku? To same z Ciny. A navic
                  Jake materialy mate ve spalovaku? To same z Ciny. A navic musite behem zivotnosti nalejt 15.000 – 25.000 litru nafty/benzinu z ruska.

                4. Já mám ve spalováku evropské materiály už skoro dvacet
                  Já mám ve spalováku evropské materiály už skoro dvacet let a ještě dalších deset až dvacet mít budu, pokud mi to pátá kolona nezakáže provozovat.
                  Ale rozumím kam míříte – že je to prašť jako uhoď – což máte pravdu a nemusím jezdit na Ruský benzín…můžu jezdit na kamarádský norský.

                  Proč jste proti číně nebojoval už v době, kdy tam firmy hrnuly know-how jako zjednané?

                5. Na to nebezpeci jsem upozornoval uz dlouho. Jeste pred tim,
                  Na to nebezpeci jsem upozornoval uz dlouho. Jeste pred tim, nez jsem se dozvedel, ze nejaka Tesla vyrabi Model S.
                  Ten norsky benzin je uplne stejne jedovaty jako ten rusky. Ten rusky je ale jeste navic politicky zhoubny.

                6. Upozornoval…panečku hrdina…
                  Upozornoval…panečku hrdina…

                7. Urcite mate pravdu. Jenom nevim o cem mluvite.
                  Urcite mate pravdu. Jenom nevim o cem mluvite.

                8. Doporučuji nastudovat strukturu exportu a importu Číny
                  Doporučuji nastudovat strukturu exportu a importu Číny třeba tady:

                  https://oec.world/en/profile/country/chn

                  Možná z toho pochopíte, že Displeje jsou do Číny spíše dováženy z Jižní Koreje a Japonska a že integrované obvody jsou více dováženy z Taiwanu nebo Jižní Koreji.

                  Taky je fajn si uvědomit, že bez Ruské a Angolské ropy a ropy z Islámských zemí by moc Čínských plastů nebylo. Bez Austrálie a Brazílie by nebylo moc Čínské oceli no a bez sojových bobů z Ameriky by bylo méně Číňanů. 😀

                  Největší marži má koncový výrobce. Když koupíte věc smontovanou v EU z Čínských dílů, tak podporujete více Evropského výrobce.

                  EU žádné know how nevlastní, takže ho sama asi těžko může vyvážet.

                9. Ale za to nemůže Čína, ale zkostnatělá Evropa.
                  Ale za to nemůže Čína, ale zkostnatělá Evropa. Neefektivní a pomalá v inovacích. Co u VW nebo BMW trvá rok, tak to v Číně 2-3 měsíce. A konec konců v Muskově Tesla také jen pár týdnů. Tak co do toho mplatete aktivisty… a koho ještě? EV je pro mnohé slepá ulička a ohánějí se fyzikou a ještě k tomu jí nerozumějí. Energetickým poměrům již vůbec ne. EV spotřebuje na 100 km u podobných výkonů 3x a 4x méně energie a chytráci tu pořád melou jen o dojezdu.

Napsat komentář