12. 1. 2021 11:33 − 2370× − 0

Zpomalený rozjezd norského mistrovství

Norsko zasypal sníh a takové podmínky dělají tamním organizátorům rally samou radost.

Menší radost mají z neustávajícího chaosu kvůli pandemii koronaviru. Rok se pomalu sešel s rokem a k žádnému pořádnému posunu v této záležitosti nedošlo. Norský šampionát se měl stát společně s finským tím prvním evropským, který rozjede nový ročník 2021. Příští víkend se totiž měla podle původního návrhu kalendáře odehrát Sigdalsrally. Světová situace se ale nelepší a Norsko nevyjímaje. Pořadatelé Sigdalsrally se tak rozhodli svůj podnik přesunout na začátek března a teď aby se začali modlit, že se do té doby situace zlepší a že také vydrží ty v současnosti naprosto parádní podmínky pro konání zimní soutěže. O první mistrovské body by se letos mělo v Norsku bojovat na konci ledna při KNA Rally Finnskog. Pořadatelé z Konigsvingeru svůj podnik zatím nezrušili, ani nepřesunuli, jen už dopředu ohlásili: „Je nám líto, ale letos bez diváků.“ Snad jim bude přáno a budou moct svou rally odjet, jinak by to bylo její už druhé rušení v řadě. Vloni se o něj postarala příliš teplá zima.

O necelý měsíc později se pak má konat Numedalsrally a touto trojicí zimní část šampionátu skončí. K dalšímu klání se mají posádky dostavit první květnový den na Rally Sørland. To už snad i díky postupující vakcinaci bude situace klidnější a vpuštění k tratím se dočkají i diváci. Na začátku června se bude bojovat pro změnu v Aurskog-Hølandu a na konci prázdnin pak posádky čeká jediná asfaltová soutěž KNA Sommer Rally Grimstad. Finále mistrovství je naplánováno na září do Hamaru. Tamní Rally Hedemarken padla za oběť koronaviru už vloni, tak snad jim to tentokrát vyjde lépe. Konkurence na čele šampionátu bude podle všeho hodně podobná loňské sezóně. Úřadující šampión Anders Grøndal ohlásil návrat ke značce Ford, poté co závěr loňského roku strávil v konkurenční škodovce. Fiestu Rally2 chtěl přivézt už na poslední loňskou soutěž, kterou byla tradičně nemistrovská, ale tentokrát již s necelou stovkou ostrých kilometrů plnotučná Romjulsrally. Na startu se ale modrý speciál nakonec neobjevil.

Zato ale startoval norský vicemistr Frank Tore Larsen, který ohlásil a následně uskutečnil velkou změnu techniky. Po sedmi společných sezónách se rozloučil s Fordem Fiesta R5 (kastle 30) a zakoupil z finského Printsportu Volkswagen Polo GTI R5. V soutěži, kterou zasypala pořádná kupa sněhu, se držel na druhém místě za naprosto suverénním Ole Christianem Veibym. Ten se na samém konci roku přijel domů svézt hlavně proto, aby se udržel ve formě před plánovaným návratem do WRC2. Po třetím času v úvodní zkoušce pak pilot Hyundaie i20 R5 vyhrál všechny zbylé testy a rally jasně ovládnul. Larsen mu nestačil, ale v klidu ujížděl třetímu Trondu Sveinsvollovi, který bude i letos v Norsku reprezentovat barvy francouzské značky Citroën. V úplně poslední zkoušce za tmy se ale pilot Volkswagenu dostal do potíží a musel Sveinsvolla pustit před sebe. Rozdíl byl minimální, 1,1 sekundy. V norském mistrovství by měl být letos k vidění i vítěz Drive Dmack Cupu z roku 2015 Marius Aasen. Vloni v září si pořídil novou Škodu Fabia Rally2 evo, ale debut na Romjulsrally mu zrovna dobře nevyšel. Po RZ 2 se sice Aasen posunul na druhou příčku, ale v další zkoušce pro něj soutěž skončila. Celá tato skupina předních norských jezdců se chtěla ukázat i o tomto víkendu na Smadølsprinten. Tato krátká novoroční soutěž ale musela být kvůli opatřením spojeným s COVIDem zrušena. Celá norská soutěžácká komunita se tak teď asi modlí, aby se podařilo odjet nejbližší podnik, KNA Rally Finnskog na konci ledna.

Kalendář norského mistrovství 2021

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!