Cesta: Titulní stránka
Matriční úřad Bruntál vede matriční knihy pro město Bruntál a dále pro obce Dětřichov nad Bystřicí, Dlouhá Stráň, Leskovec nad Moravicí, Lomnice, Mezina, Moravskoslezský Kočov, Milotice nad Opavou, Nová Pláň, Nové Heřminovy, Oborná, Razová, Roudno, Staré Město, Václavov u Bruntálu, Valšov (podle příl. č. 1 vyhlášky č. 207/2001 Sb.)
Matriční činnost je upravena
Veškeré doklady, předkládané matričnímu úřadu, musí být předkládány v originále.
Matriční úřad, který provedl zápis o narození, uzavření manželství, vzniku partnerství nebo úmrtí, vydá oprávněné osobě prvopis rodného listu, oddacího listu, dokladu o registrovaném partnerství nebo úmrtního listu. Oprávněnou osobou se rozumí fyzická osoba, které se zápis týká nebo členové rodiny, její sourozenci, zplnomocněný zástupce nebo fyzická osoba, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků. Za členy rodiny se pro účely zákona o matrikách považuje manžel, manželka, rodiče, děti, prarodiče, vnuci a pravnuci. Prvopis matričního dokladu zašle matriční úřad do vlastních rukou na doručenku nebo jej vydá po předložení platného průkazu totožnosti. Za vydání prvopisu matričního dokladu se správní poplatek neplatí.
Po narození dítěte si jeho rodiče nejpozději do 30-ti dnů od narození na matričním úřadu v místě narození dítěte vyřídí zápis do knihy narození a rodný list dítěte. K vyřízení rodného listu je třeba předložit:
U dítěte narozeného v manželství jeden z rodičů předloží:
U dítěte narozeného mimo manželství, jehož otec není znám, matka předloží:
U dítěte narozeného mimo manželství oba rodiče předloží:
(rodiče určují otcovství)
Při určení otcovství k nenarozenému dítěti oba rodiče předloží:
potřebné doklady a postup řízení:
Úmrtní list vystaví matriční úřad v místě úmrtí na základě "Listu o prohlídce zemřelého", který obdrží matriční úřad od lékaře nebo lékařského zařízení a po předložení osobních dokladů zemřelého (občanského průkazu, pasu, rodného listu, příp. oddacího listu). Úmrtní list bude vyřizovateli pohřbu vydán nebo zaslán do vlastních rukou.
Správní poplatek se neplatí.
V případě úmrtí dochází u pozůstalého manžela nebo registrovaného partnera ke změně osobního stavu a tím i ke změně údajů zapisovaných do občanského průkazu.
Z tohoto důvodu je občan povinen do 15-ti pracovních dnů po obdržení úmrtního listu požádat o vydání nového občanského průkazu.
Matriční úřad, který provedl zápis uzavření manželství, vydá novomanželům prvopis oddacího listu nejdříve první pracovní den po dni, kdy byl uzavřen sňatek.
Prvopis oddacího listu zašle matriční úřad do vlastních rukou na doručenku nebo jej vydá po předložení platného průkazu totožnosti.
Správní poplatek se neplatí.
Pokud jste ztratili rodný list, oddací list nebo úmrtní list a potřebujete vydat jeho druhopis, obraťte se na matriční úřad podle místa narození, uzavření manželství nebo úmrtí.
Co musíte předložit:
Správní poplatek za vydání druhopisu 100 Kč.
Vyřizujete-li žádost poštou, požadovaný doklad Vám bude zaslán poštou na doručenku do vlastních rukou.
Nahlížet do matriky nebo sbírky listin je možno pouze na zápis svůj nebo nejbližší rodiny (manžel/ka, sourozenci, rodiče, prarodiče, děti, vnuci a pravnuci). V případě osvojení mohou nahlédnout do zápisu pouze osvojitelé a po dovršení 12 let i osvojenec, pokud nebylo soudem rozhodnuto o utajení osvojení. Pokud bylo rozhodnuto o utajení osvojení, může osvojenec nahlédnout do zápisu až po nabytí svéprávnosti.
Správní poplatek za každou matriční událost 50,- Kč (hradí se v hotovosti)
Za vyhledávání v matričních knihách, sbírkách listin nebo v druhopisech matričních knih vedených do 31. prosince 1958 se hradí správní poplatek 200,- Kč za každou i započatou hodinu. Za doslovný výpis z matričních knih formou fotokopie matričního zápisu se hradí správní poplatek 15,- Kč za první stránku a 5,- Kč za každou další i započatou stránku, je-li kopie pořizována na kopírovacím zařízení nebo na tiskárně počítače.
Matriční úřad vede sbírku listin za každý kalendářní rok samostatně. Začátkem následujícího kalendářního roku předává matriční úřad sbírku listin do úschovy Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje se sídlem v Ostravě. Pokud tedy potřebujete zjistit nebo potvrdit údaje ze sbírky listin (např. hodina narození, příčina úmrtí apod.), obraťte se s žádostí v aktuálním roce na matriku, v ostatních případech na krajský úřad.
Správní poplatek za potvrzení je 50,- Kč.
Pondělí:
8:00 - 11:30, 12:15 - 17:00
Středa:
8:00 - 11:30, 12:15 - 17:00
Čtvrtek:
8:00 - 11:30
Vyřídit si záležitosti na MěÚ je možné i mimo uvedené úřední hodiny, a to po předchozí e-mailové nebo telefonické domluvě.