InzerujTEĎ

 
 
 

Kdy a kam

  • Vlastivědný výlet do Vitic

    sobota 27.4 8:00 - Muzeum – Stará radnice, Volyně – sraz před starou radnicí

  • Mladfest – hudební festival s výstava ZUŠ, promítáním filmů a trhy

    sobota 27.4 9:00 - Mladějovice, tvrz

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Letní a zimní čas

V roce 2018 skončila v EU debata o letním a zimním času. Každý stát se má zařídit podle svého. Téma se odsunulo do pozadí, momentálně není na stole. Co vyhovuje vám?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Považují stavbu železničního koridoru za přínos

 Autor: Eva Výborná

    Autor: Eva Výborná

TÁBORSKO – Stavba železničního koridoru v úseku Soběslav – Doubí za více než čtyři miliardy korun, která začala v září 2019 a má být dokončena do dubna 2023, je za polovinou. Od začátku prosince sice nastala na stavbě zimní přestávka, ale v případě příznivého počasí budou práce na zvěrotickém tunelu pokračovat. Stejně tak i výsun ocelové konstrukce černovické estakády. Nejvýraznější stavbou je zvěrotický tunel. Jak jeho stavba pokračuje?


„Menší komplikace se stavbou tunelu se objevily v první polovině letošního roku. Speciální betonářská forma ze Španělska přijela se zpožděním asi tři měsíce kvůli tamnímu nouzového stavu. Nicméně zpoždění se podařilo postupně eliminovat a termín výstavby tohoto úseku koridoru bude dodržen," uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová. „Cena tunelu se průběžně mění, nyní jeho cena činí 446 milionů Kč, což je asi 11% ceny díla. Cena není konečná, upravuje se průběžně formou dodatků na základě skutečných podmínek na stavbě," konkretizuje mluvčí.
Vzhledem k tomu, že jde z velké části o novostavbu trati na zelené louce, její výstavba má podle Českých drah minimální dopad na cestující. A jaký dopad má na obce v okolí?

„Začalo se stavět na podzim 2019 a lidé si zvykli, nebylo to tak hrozné. V roce 2020 se vliv stavby projevoval nejprve na jaře větší prašností a v druhé polovině roku, kdy bylo více deštivo, zase blátem na silnicích. To víte, náklaďáky přesouvaly velké množství zeminy. Ale lidé si moc nestěžovali, protože stavebníci po sobě dost intenzivně uklízeli," přibližuje starosta Klenovic Lubomír Turín.

V létě 2020 byly vybetonovány tři mostní objekty – nadjezdy v místech křížení budoucí tratě se silnicemi v Soběslavi, u Myslkovic a u Doubí. Také se zprovoznila přeložka silnice II/135 Soběslav – Zvěrotice. Ta obchází stavbou přerušený úsek a napojuje se na silnici Soběslav – Chlebov. Později bude ještě propojena se silnicí na Sedlečko a Tyršovou ulicí v Soběslavi. Dále je na podzim vybetonováno asi 50 metrů tubusu zvěrotického tunelu a na černovické estakádě zbývalo před koncem roku instalovat asi 100 metrů ocelové konstrukce.

„Na některé průvodní jevy stavby jako je zvýšený hluk nebo prašnost si lidé zvykli. Zvlášť když vědí, že je to jenom dočasně," míní starosta Turín. „Zato budeme mít kvalitně opraveny všechny komunikace a vzniknou i nové. Pozitivní je také to, že všechny liniové stavby povedou jednou trasou. Tedy dálnice, železniční koridor a plánuje se i nová trasa velmi vysokého napětí," prozrazuje starosta. Navíc po zrušení starého vedení železniční tratě budou mít místní volný přístup k Lužnici a okolním lesům. „Na dosah bude Hronův lesík i les Bory u Roudné a pěšky krásnou přírodou se dostanete kolem Lužnice třeba i na rozhlednu Svákov u Soběslavi. Vznikne tu i další část cyklostezky kolem Lužnice," vidí budoucnost starosta Turín.

Někteří místní se však obávají zvýšeného hluku po uvedení tratě do provozu. Hlukové limity se totiž pohybují v rozmezí 50 dB (hluk v noci mimo ochranné pásmo dráhy) až 60 dB (hluk ve dne v ochranném pásmu dráhy). Zatím se však vychází pouze z výpočtových modelů. Po uvedení stavby do provozu bude probíhat měření a podle jeho výsledků se rozhodne o případných dalších opatřeních. Jakých? .„Počítá se s výstavbou protihlukových zdí i s individuálními protihlukovými opatřeními, například výměnami oken. Instalaci kolejových absorbérů hluku zatím nepředpokládáme. Pravděpodobně se ale použijí jako doplněk k protihlukovým stěnám v lokalitě Zárubova mlýna při plánovaném zvýšení traťové rychlosti do 200 kilometrů v hodině, což je navazující projekt," dodala tisková mluvčí Friebová.

Diskuse k článku - 6 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Už aby to bylo vše hotové. Jednokolejné úseky a častá zpoždění absolutně degradují Správu i dopravce. Až se dostaví Vršovice, Heřmaničky a Doubí, bude to obrovský skok kupředu. Super

    Vloženo 30.1.2021 19:13:56

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      pro jč kraj vyhozené prachy. Měli stavět jinde, kde se provinční papalášové k železnici nechovají tak hloupě jako tam. Parkovací zóny a běsnění těch co tam jezdí obtěžovat místní auty (neuvěřitelně arogantně) je pak výsledkem hloupých hrátek krajských mocipánů. Opravdu - škoda peněz.

      Vloženo 30.1.2021 22:41:13

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        Dálkovou dopravu, respektive rychlíky všech druhů, objednává Ministerstvo dopravy. A o ty jde především. Spoje mezi Prahou Táborem a Buďejovicemi zrychlí výrazně.

        Vloženo 30.1.2021 23:31:58

  • L. Kolářová, JčTEĎ 

    Reagovat

     

    Opravila jsem. Kolega dle svého vyjádření mluvil se starostou z druhé strany tunelu - z Klenovic.

    Vloženo 30.1.2021 18:45:01

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Autor je zřejmě super novinář. Pan Turín není starosta Zvěrotic, ale Klenovic.

    Vloženo 30.1.2021 12:47:30

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      Zvěrotice nebo Klenovice, dyť je to podobný. Holínky nebo hodinky ...

      Vloženo 30.1.2021 14:02:02

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace