Nescafé využívá sílu kávy ke zlepšení životů lidí po celém světě. Investovalo už 8,5 mld. Kč

Nescafé je jednou z nejpopulárnějších značek kávy na světě. Každý sedmý vypitý šálek oblíbeného nápoje se pojí s touto ikonickou značkou. Málokdo ale ví, že pěstování kávy provází množství nejistot. Týkají se především příjmů farmářů a zdraví jejich plodin. Z tohoto důvodu Nestlé před deseti lety zahájilo ambiciózní Nescafé plán, jehož cílem bylo zlepšení života farmářů pěstujících kávu. Od jeho vzniku do něj Nestlé investovalo 350 milionů švýcarských franků v přepočtu až 8,5 mld. českých korun.

"Spolu s našimi partnery a 230 agronomy z Nescafé jsme zlepšili nejen efektivitu, ale i zemědělské postupy na farmách, což farmářům umožnilo prodávat kávu pěstovanou udržitelným způsobem za prémiovou cenu. Dále jsme diverzifikovali zdroje jejich příjmů, abychom snížili jejich závislost na monokulturách. Tady však nekončíme. Naše programy se zaměří na další zlepšování sociálních podmínek na kávových farmách. Zvýšíme i naše úsilí v oblasti dodržování pracovních práv, ochrany dětí a posílení postavení mládeže a žen," říká Robert Kičina, tiskový mluvčí Nestlé Česko.

Do roku 2025 Nescafé plánuje dokončit přechod na stoprocentně udržitelnou a zodpovědně získávanou kávu, jejíž původ bude transparentně dohledatelný až ke skupinám zemědělců. Ověření a certifikaci kávy zabezpečí nezávislé organizace. V plánu je také snižování a odstranění emisí CO2 vznikající při pěstování kávy a následném zpracování a výrobním procesu. Změnou projdou i obaly. Přechod na ekologicky udržitelné je součástí plánů společnosti Nestlé, které se zavázalo nejen dosáhnout plné recyklovatelnosti balení do roku 2025, ale i nulových čistých emisí do roku 2050.

Aktivity pro zlepšení života farmářů v regionech produkujících kávu po celém světě hodnotí nezávislá organizace Rainforest Alliance, která je partnerem Nescafé. Ta pravidelně vyhodnocuje využívání osvědčených postupů na farmách a vývoj souvisejících ukazatelů, jako je např. produktivita.

10 let Nescafé plánu: Až 75 pocent kávy je získáváno zodpovědným způsobem

● V současnosti je 75 pocent kávy pro výrobky Nescafé získáváno zodpovědným způsobem. Jen v roce 2020 značka Nescafé zakoupila více než 649 000 metrických tun kávy, která byla získána zodpovědně, což je největší objem od jediného kupce kávy;

● Distribuovali jsme 235 milionů vysoce výnosných kávových sazenic odolných vůči chorobám, což překročilo původní cíl 220 milionů. To přispělo k renovaci téměř 120 000 hektarů kávových farem po celém světě;

● Vyšlechtili jsme a uvedli na trh 15 nových odrůd kávy Arabica a Robusta. Tyto odrůdy mají vyšší výnosnost, odolnost a vynikající kvalitu;

● Uskutečnili jsme více než 900 000 školení farmářů o správných zemědělských postupech. Cílem bylo optimalizovat produktivitu a náklady pěstování, zlepšit kvalitu úrody a snížit ekologickou stopu pomocí účinných zavlažovacích metod nebo technik prořezávání;

● Zlepšili jsme postavení více než 10.000 žen a mladých farmářů prostřednictvím rozvojových programů vedení a školení o ekonomickém plánování domácností;

● Posílili jsme obchodní dovednosti více než 10.000 farmářů se zaměřením na finanční gramotnost, výkaznictví a podnikání.

Do konce roku 2021 Nestlé zveřejní nový a rozšířený Plán udržitelnosti Nescafé. Společnost bude i nadále intenzivně pracovat na podpoře robustnějšího a udržitelnějšího odvětví kávy.

Kontakt pro média:

Robert Kičina, manažer pro korporátní komunikaci, robert.kicina@cz.nestle.com

Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká v 189 zemích světa, zaměstnává 328 000 zaměstnanců. Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Nestlé nabízí široké portfolio výrobků a služeb pro lidi i jejich domácí mazlíčky. Jedná se o více než 2 000 značek, od globálních ikon jako je Nescafé nebo Nespresso až k místním značkám. Základem podnikání Nestlé je strategie rozvoje výživy, zdraví a vyváženého životního stylu. Společnost byla založena před 155 lety ve švýcarském Vevey, kde dodnes sídlí. V Česku Nestlé vyrábí ve svých závodech ZORA Olomouc a SFINX Holešov cukrovinky pod značkami Orion, Kofila, Margot, BonPari, JOJO atd. a v závodě TIVALL Krupka chlazené a mražené vegetariánské pokrmy pod značkou Garden Gourmet. Na Slovensku v závodě Carpathia Prievidza vyrábí široký sortiment kulinářských výrobků pod značkami Maggi a Carpathia. Více na www.nestle.cz.

Klíčová slova ČR-potraviny-nápoje-káva-Nescafé-firmy-Nestlé

Oblast
Praha, Česká republika (ce)

Kategorie
Potraviny, gastronomie

ZASÍLÁNÍ ZPRÁV
Přihlásit k odběru

Upozornění:
Materiály označené značkou Protext nejsou součástí zpravodajského servisu ČTK a nelze je publikovat pod její značkou. Jde o komerční sdělení zadavatele, který je ve zprávě označen a který za ně nese plnou odpovědnost.