Martin Prokop mění na poslední chvíli spolujezdce
Viktora Chytku na poslední nahradí Michal Ernst.
V pátek začíná ve Finsku zimní Arctic Rally Finland, na které si měl premiéru v rally odbýt Viktor Chytka jako spolujezdec Martina Prokopa. Na poslední chvíli ale došlo ke změně.
Dokonce to bylo tak pozdě, že změnu museli schválit sportovní komisaři. A ti ji povolili.
Držím palce, ať dojede do cíle a co nejlepší umístění.
Tak nejde o covid, oficiální důvody budou za pár minut oznámeny.
Kdybych byl poťouchlý, tak bych se ptal, kde vzal Viktor Chytka FIA licenci. Protože nejsem poťouchlý, tak jsem se jenom sám sebe ptal, jestli je rozumné, startovat poprvé ve WRC (2) na nové soutěži na sněhu a ledu je poněkud velké sousto. Takhle o tom informují Poláci včetně (snad) citace MP: https://pl.motorsport.com/wrc/news/zmiana-na-prawym-fotelu-u-prokopa/5479310/
Nechtěl jsem vyvolávat flame o licencích, jakkoliv si myslím, že otázka licencí není až tak moc jasná, viz NSŘ 2021/3.2. Ono mít za sebou Dakar je IMHO úžasná kvalifikace svého druhu, nicméně do řádů se to taky jaxi nevejde. Asi ne každý by např. chtěl, aby jeho operaci srdce prováděl stomatolog, přestože jsou oba dva lékaři . Nakonec i MP došel ke stejnému závěru, takže to dopadlo rozumně. Jen mi připadlo zbytečně náročné a riskantní posadit VCH do WRC (2) auta v prémiéře na WRC (a sněhu) bez jakékoliv průpravy v "normální" rally, která je přece jen jiná než CCR. Zdravý rozum velí to neudělat i když to výklad licenčních předpisů evtl. umožňuje.
Nechci kalit vodu, jde mi jen o vyjasnění. Dakar podle mne není v kalendáři FIA, tak není to z hlediska držitelů licencí FIA bráno jako účast na " černém " podniku ? Může mi to někdo kompetentní potvrdit nebo vyvrátit ? Pochopitelně jsem léta zastáncem toho, ať si každý jezdí , kde chce, jenom mi jde o informace, jak to vlastně je.
Dokonce bych nevyloučil, že důvodem výměny VCH za Myšáka byly spíše problémy s licencí, protože WRC je přece jen větší úřad. Ale to je čirá spekulace