InzerujTEĎ

 
 
 

Kdy a kam

  • Čarodějnické odpoledne

    Čtvrtek 25.4 15:00 - Jihočeská vědecká knihovna - pobočka Na Sadech, České Budějovice

  • Tvořivý rok – gravírování

    Čtvrtek 25.4 16:00 - Jihočeská vědecká knihovna - pobočka Čtyři Dvory, Emy Destinové 46, České Budějovice

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Letní a zimní čas

V roce 2018 skončila v EU debata o letním a zimním času. Každý stát se má zařídit podle svého. Téma se odsunulo do pozadí, momentálně není na stole. Co vyhovuje vám?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

K superkřižovatce v Měšicích hledí místní s obavami. Chtějí aspoň semafory

Navržené řešení vzbuzuje v Měšických obavy, že ze své čtvrti budou vyjíždět s velkými obtížemi.

Navržené řešení vzbuzuje v Měšických obavy, že ze své čtvrti budou vyjíždět s velkými obtížemi.

TÁBOR – Jako na ostrově si začínají připadat obyvatelé příměstských Měšic. Neobklopuje je sice voda, ale značně frekventované rychlostní komunikace. Z východu dálnice D3, z jihu čtyřpruh od exitu dálnice s problémovou křižovatkou pod Svatou Annou a zřejmě bude ještě hůř. Na západě Měšic se již staví přeložka Chýnovská – Vožická s budoucí novou křižovatkou u sídla hasičů a záchranky.


„Nový osadní výbor si při svém vzniku stanovil hlavní priority Měšic. Tou zásadní z nich je dopravní situace. Není to však zdaleka jen o nebezpečné křižovatce u odbočky na sv. Annu, kde již šest stovek občanů podepsalo petici za snížení rychlosti z 80 na 50 km adresovanou Ředitelství silnic a dálnic. Připravuje se také přeložka s křižovatkou, která má přes Měšice přivést veškerou dopravu od dálnice včetně nákladní a kamionů do průmyslové zóny na Vožické ulici. Až se tato dopravní stavba dokončí, tak doprava v naší příměstské části ještě zesílí," popisuje situaci předseda osadního výboru příměstské části Milan Jůza a dodává, že z Měšic nebude možné normálně vyjet. „Velká část měšických občanů přeložku nechtěla a bojovala za zrušení tohoto projektu ve prospěch alternativního napojení průmyslové zóny Vožická. Například z dálnice D3. Když už si představitelé města Tábor prosadili svou, bylo by vhodné se zamyslet nad úrovní téměř dvacet let starého projektu a tam, kde je to ještě v průběhu stavby možné, provést jeho aktualizaci," říká Milan Jůza.

Měšičtí žádají aspoň semafory
Očekávaným problémům je podle něj třeba předcházet. V téměř dvacet let starém projektu je u hasičů navržena křižovatka, která je oproti stávající podstatně složitější a hůře průjezdná. Pokud není možné křižovatku řešit například kruhovým objezdem v kombinaci s rychlým pruhem, jako tomu je například u Baumaxu, bylo by podle Měšických vhodné křižovatku doplnit alespoň inteligentním světelným řízením. Stávající projekt s touto variantou nepočítá.

V současné době stavba křižovatky i přeložky stojí, a to nejen kvůli počasí. Údajně je zde ještě mnoho problémů, které se řeší za pochodu. Včetně dalšího napojení na průjezd Táborem. „V loni jsem v září seznámil zastupitele s tím, co všechno s sebou původní projekt přeložky Chýnovská – Vožická přinese, včetně snížení bezpečnosti křižovatky u sídla hasičů a záchranky v Měšicích. Požadoval jsem, aby město s krajem, který projekt od města Tábora převzal a stal se tak současným investorem, dopracovalo řízení této křižovatky semafory. A to pokud možno už ve stádiu projektu výstavby připravit technické možnosti napojení semaforů. S tím se zatím nepočítalo, i když se ví, že budoucí dopravní zatížení bude vysoké. Dnes jede na Chýnovské odhadem 18 000 aut denně, a to se patrně přeložkou ještě zvýší. Pokud mám správné informace, město nedávno zadalo výběrové řízení na dopravní studii zmíněné křižovatky u Hasičského záchranného sboru a budoucí křižovatky na Vožické a u Brisku. Předpokládám, že na základě studie bude projekt křižovatky v Měšicích upraven ve prospěch bezpečnějšího výjezdu z naší příměstské části a investor zváží možnost inteligentního světelného řízení této křižovatky," doufá Jůza. „Bylo by zbytečné, aby se křižovatka dokončila a za rok kvůli semaforům opět rozkopala," varuje předseda osadního výboru.

Místostarostka Michaela Petrová, která má na starosti dopravu, potvrzuje, že město opravdu zadalo zpracování studie, která má vyhodnotit množství průjezdů aut přes křižovatku a na jejím základě také případnou nutnost osazení semafory. Studie se ovšem kvůli kovidu zpožďuje, hotova by měla být podle místostarostky na jaře. „Jako u každé stavby se i u přeložky a křižovatky v Měšicích vyskytnou v průběhu času různé nepředvídané okolnosti, které je třeba dotáhnout. To by měla právě vyřešit studie. Každopádně počítáme s tím, že na osazení semafory bude již udělaná stavební příprava. Což ovšem neznamená, že budou osazeny ihned. To bude záležet na odbornících a praxi co do hustoty dopravy, která potvrdí či zamítne toto řešení," dodává Petrová.

Diskuse k článku - 7 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Co se dá udělat z bývalé vesnice u Tábora, která byla před zhruba před 40 lety připojena k městu, kde kdysi byl i velký kulturní dům a lidé se měli kde scházet. Aktivně zde působil sbor dobrovolných hasičů, který měl svoji vlastní hasičárnu. Na Svatou Annu vedly schůdné cesty a chodidlo se tam na vycházku. U kapličky byly lavičky...
    Dnes se o takové idyle nedá mluvit, z vesnice se stalo zanedbané, nevzhledné a rušné předměstí Tábora, odkud navíc brzy bude problém normálně vyjet.

    Vloženo 28.2.2021 11:08:14

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Nevím, jaké informace má kdo k dispozici. Že je nemá ani ing. Petrová nepřekvapuje. Poslední projekt zveřejněný na webu města počítá na této křižovatce se semafory reagujícími na hustotu dopravy a na požadavky složek IZS na průjezd křižovatkou při jejich výjezdu. Je třeba informace hledat, ne vycházet z toho, co jedna paní povídala. A Měšickým poradím - ta petice na 50tku pod Svatou Annou je slabá - tam jste chtěli mít semafory - aby Vám ten provoz na světlech tam pravidelně stál a smrděl výfuk.plyny pod okna. Ať si to užijete jako obyvatelé Tábora na trase silnice č.19 skrz Tábor.

    Vloženo 28.2.2021 10:32:01

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Při vjíždění na hlavní jen odbočení vpravo a je po problému. U dálnice kruhový objezd, pod Měšicema most, kam se dá bezpečně otočit.

    Vloženo 28.2.2021 08:44:14

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      Přesně tak, těch pár stovek metrů a zdržení 2 minuty neřeším. Hlavně je to bezpečné a jednoduché řešení.

      Vloženo 28.2.2021 09:41:39

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      Přesně tak. Ještě jste zapomněl dodat možnost využití nové měšické vlakové zastávky, jejíž vybudování stálo 8 milionů a obyvatelům Svaté Anny je snadno dostupná podchodem. Tuto investici však občané z neznámých důvodů téměř vůbec nevyužívají a jen stále remcají. A most o kterém píšete, je také ze Svaté Anny snadno přístupný. Zde byla přece vybudována tzv. panelka což je také jednoduché řešení.

      Vloženo 28.2.2021 10:21:53

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        Měli by ještě dodělat asfaltku ze Sv.Anny kolem letiště a Čápova dvora a mohou remcalové měšičáci jezdit na všechny světové strany bez problému.

        Vloženo 28.2.2021 14:05:38

        • anonymní čtenář 

          Reagovat

           

          Měšice, to je ta oblast, co chce být ve městě s vesnickou dopravou?

          Vloženo 28.2.2021 15:32:23

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace